Hidd el, ezeknek a szerelőknek is megvan a hozzáértésük és a szaktudásuk.
Mivel Magyarországon vagyunk, itt nagy vonalakban az a rendszer uralkodik sok helyen, hogy kifizetnek mert órabérben vagyok. a Kutyan em nézi meg a munkáját, ergó minek dolgozzon, amikor semmittevéssel vagy szöszmötöléssel is el tud telni az a munkanap.
Ez miden ágazatra és munkakörre érvényes 1-2 kivétellel.
Útfelújításoknál is 1-2 ember dolgozik, 35-40 meg támaszkodik a lapátra majd váltanak. következő 1-2 ember dolgozik egy kicsit a többi nézi. Ha mindez teljesítménybérben lenne, a Kálvin téren meg a Móriczon már régesrégen nem kéne kerülgetni az építkezést. KB a 8 óra munkaidőből sok helyen 1-2 óra a hasznos tevékenységgel a töltött idő, mert nincs senki aki ezt szankcionálja.
Minnél hosszabb ideig tart egy útépítés, annál több pénz folyik be a cég kasszájába.
Ha a BKV-nál a vonalműszakon kívül teljesítménybér lenne bevezetve a műszaki oldalnál, fél év után nem lenne mit csinálniuk.
Kelenföldön pl olyan jól el tudnak egymással beszélgetni a szerelők, hogy az már szabály szerint feltűnő. Pl este mikor bennt áll az aknán 15-20 autóbusz ami mindegyiok hibás, vajon miért beszélgetnek a szalagos aknánál 5-en?