>Úgyhogy a hálózat nagy részén nincs, és soha, a fénykorban sem volt az európaihoz hasonló személyforgalom.
Amerikára írtad, de rosszul látod. Illetve úgy igaz, hogy sokkal nagyobb személyforgalom volt, mint Európában. Volt, hogy nagy távolságú expresszek öt szekcióban közlekedtek (öt teljes vonat egymás mögött, egy menetrendben). A fővonalak négy vágányosra épültek, a két belső gyors és a két külső lassú a tehereknek. Ilyen tán Angliában volt, a fénykorban. Ott már visszabontottak kettőt, Amerikában sok helyen három vágány maradt.
Valaha a helyi vasúti személyszállításnak is nagy presztizse volt és nagyon kihasználták, leginkább bejáróforgalomra, mert az élet a városban sokkal drágább volt, és az amerikai ember kötődik a természethez, szeret kertes házban élni.
Az ilyen forgalom visszafejlődését egyedül a technológia fejlődése következtében történt áreltolódások okozták.
A távolsági teherszállítás (a szén és a gabona kivételével) remekül ment kamionokkal, és a magánvasutak, amelyek mára szinte kizárólag teherszállítók, sokat kapaszkodtak, mire visszakaptak teherszállítást intermodális formában. Ehhez az kellett, hogy a kamionok eljutási idejét kínálják! Ettől vagyunk mi marha messze. És attól félek, ekkora árumennyiségre nem éri meg ezt kiépíteni (külön tehervonal, esetleg külön két vágány e célra).
Talán nem nagyon OFF, hisz írtam a mellékvonali személyszállításról is! :-)