vrobee
2010.07.14
|
|
0 0
34688
|
És azért még egy meghatározó különbség van a méretekben és a laksűrűségben is: a társadalmi különbségeken túl a személyszállító vasút egyértelmű és teljesen esélytelen vesztes a nagy távolságokon a repülővel szemben, a kisebbeken pedig a gyér lakosságszám miatt a személyautóval szemben. Ritka kivétel egy-egy nagyváros környéke. Úgyhogy a hálózat nagy részén nincs, és soha, a fénykorban sem volt az európaihoz hasonló személyforgalom. Eleve nem merül fel kérdésként, hogy hogy fér be a tehervonat az órás ütemesbe, meg hogy ha rálógatsz negyven kocsit, akkor lesz-e hol előztetni. Arrafele a vasút így néz ki. Nyilván tök hasonló történet, mint Kelet felé, ahonnan tőled szoktunk híreket kapni. Megj.: a nemzeti hálózaton az AmTrak kötelező állami funkció jelleggel fenntart azért valamiféle személyforgalmat. |
Előzmény: hmsoft (34687)
|
|