hmsoft Creative Commons License 2010.07.14 0 0 34677
Ráadásul nálunk a fejlesztések üteme a 80-as évek végére nem hogy lelassult, de gyakorlatilag teljesen meg is állt.

...mivelhogy a 80-as évek végére az ország államkapitalista jellegű berendezkedése totális gazdasági csőd keretei között fordult magába. Voltaképp most is azt az időszakot éljük, amikor a romok között fokozatosan megindul az élet. Egyes területeken előbb, másokon később, megint másokon talán sosem.

Az önfinanszírozó vasút koncepciója

Nézd, amikor nincs miből finanszírozni, két eset lehetséges. Az egyik, hogy leírod: szép volt, jó volt, de eddig volt. Ennek hatására többen kitérnek a hitükből és hisztizésben törnek ki. Ez az út tehát ideggyenge polgárok tömegei miatt nem járható, és marad a másik út, amikor a csődbe ment vasútra ráakasztod az "önfinanszírozó vasút" kifejezést. Így legalább egy darabig nem hisztizik a társaság, aztán meg majd lesz, ami lesz.

A remotok is csak toldozás-foldozásnak számítanak, 5-10 évvel odázzák el a probléma megoldását.

Ha egy problémát 5-10 évvel el lehet odázni, az elég sok helyzetben páratlan gazdasági csodával ér fel. Persze-persze, lehet nagyot álmodni, meg lehet merni nagyoknak lenni - aztán célszerű szembenézni időnként a realitásokkal. (Mondjuk az ideggyenge polgárokat célszerű megóvni a realitásoktól, ez is igaz.)

Nyugaton már az E vonalosztály, a 25 tonnás tengelynyomás kopogtat, mialatt nálunk még a D, azaz a 22,5 tonna is csak álom

A 25 tonnás tengelyterhelés bevezetése a magyarországi hálózaton megtérülő beruházás volna? Mert ha igen, akkor vágjunk bele, ne habozzunk.

De ha kimeszeljük az állomási mellékhelyiséget (ha éppen még nem dőlt össze..) azzal nem oldjuk meg a problémát

Van egy szörnyű gyanúm: "a problémát" soha, semmivel nem oldjuk meg. Megoldunk egyet, keletkezik tíz új. De ha közben valaki finanszírozza a problémamegoldásunkat, akkor miért is ne lehetne problémamegoldani?

ez már a XXI. század, és nem a XX. vagy a XIX...

Meglátásom szerint nem léteznek "egzakt századok". A követelmények mindig adott helyen és időben értelmezhetők. Ha adott helyen és időben valakinek jó a pottyantós budi, akkor azt fogja használni. Ha nem jó, akkor elő fogja teremteni az erőforrásokat a helyzet megváltoztatásához.

hm
Előzmény: kombi (34675)