Ráadásul nálunk a fejlesztések üteme a 80-as évek végére nem hogy lelassult, de gyakorlatilag teljesen meg is állt....mivelhogy a 80-as évek végére az ország államkapitalista jellegű berendezkedése totális gazdasági csőd keretei között fordult magába. Voltaképp most is azt az időszakot éljük, amikor a romok között fokozatosan megindul az élet. Egyes területeken előbb, másokon később, megint másokon talán sosem.
Az önfinanszírozó vasút koncepciójaNézd, amikor nincs miből finanszírozni, két eset lehetséges. Az egyik, hogy leírod: szép volt, jó volt, de eddig volt. Ennek hatására többen kitérnek a hitükből és hisztizésben törnek ki. Ez az út tehát ideggyenge polgárok tömegei miatt nem járható, és marad a másik út, amikor a csődbe ment vasútra ráakasztod az "önfinanszírozó vasút" kifejezést. Így legalább egy darabig nem hisztizik a társaság, aztán meg majd lesz, ami lesz.
A remotok is csak toldozás-foldozásnak számítanak, 5-10 évvel odázzák el a probléma megoldását.Ha egy problémát 5-10 évvel el lehet odázni, az elég sok helyzetben páratlan gazdasági csodával ér fel. Persze-persze, lehet nagyot álmodni, meg lehet merni nagyoknak lenni - aztán célszerű szembenézni időnként a realitásokkal. (Mondjuk az ideggyenge polgárokat célszerű megóvni a realitásoktól, ez is igaz.)
Nyugaton már az E vonalosztály, a 25 tonnás tengelynyomás kopogtat, mialatt nálunk még a D, azaz a 22,5 tonna is csak álomA 25 tonnás tengelyterhelés bevezetése a magyarországi hálózaton megtérülő beruházás volna? Mert ha igen, akkor vágjunk bele, ne habozzunk.
De ha kimeszeljük az állomási mellékhelyiséget (ha éppen még nem dőlt össze..) azzal nem oldjuk meg a problémátVan egy szörnyű gyanúm: "a problémát" soha, semmivel nem oldjuk meg. Megoldunk egyet, keletkezik tíz új. De ha közben valaki finanszírozza a problémamegoldásunkat, akkor miért is ne lehetne problémamegoldani?
ez már a XXI. század, és nem a XX. vagy a XIX...Meglátásom szerint nem léteznek "egzakt századok". A követelmények mindig adott helyen és időben értelmezhetők. Ha adott helyen és időben valakinek jó a pottyantós budi, akkor azt fogja használni. Ha nem jó, akkor elő fogja teremteni az erőforrásokat a helyzet megváltoztatásához.
hm