Ne érts félre, nem azt mondom, hogy nem történt semmi.
De hiába voltak fejlesztések, az bizony még a szinten tartáshoz sem volt elegendő, nem a fejlődéshez. A világ elszaladt közben alaposan, így az elmaradásunk az utolsó 40 évben egyre csak fokozódott.
Ráadásul nálunk a fejlesztések üteme a 80-as évek végére nem hogy lelassult, de gyakorlatilag teljesen meg is állt. Az önfinanszírozó vasút koncepciója óta a hazai vasút felélte az összes meglévő tartalékát
Leváltottuk a gőzösöket, de az azóta kifutott első generációs dízeleket már nem nagyon van mivel leváltani. A remotok is csak toldozás-foldozásnak számítanak, 5-10 évvel odázzák el a probléma megoldását.
85-re eltűntek a gőzösök a mellékvonalakról is...azóta az őket leváltó MD-k a végnapjaikat élik, és a Bz-k sem mai csirkék már...van ezek helyett váltótípus?
Ami van, annak a karbantartására sincsen pénz. Se pálya, se járműoldalról nincs meg a folyamatos szinten tartás lehetősége sem.
Az árufuvarozás szempontjából nézve talán még kedvezőtlenebb a helyzet.
Nyugaton már az E vonalosztály, a 25 tonnás tengelynyomás kopogtat, mialatt nálunk még a D, azaz a 22,5 tonna is csak álom, mai napig rendkívüli küldeménynek számítanak az ilyen kocsik.
Nem azt mondom, hogy nem történt semmi.
De ha kimeszeljük az állomási mellékhelyiséget (ha éppen még nem dőlt össze..) azzal nem oldjuk meg a problémát, hiszen valójában ugyanolyan pottyantós budi marad, mint amilyen addig is volt.
Mert akármilyen szép is a friss mész rajta, összességében ma már nem felel meg az igényeknek, ez már a XXI. század, és nem a XX. vagy a XIX...