Tzp Creative Commons License 2010.07.14 0 0 34665
A vasútnak és a közútnak ugyanaz a feladata, de nem egymás helyettesítésre találták ki. Tehát a közúti közlekedés alapvetően nem foglalkozzon azzal, hogy mit csinál a vasút, hanem a saját maga módján oldja meg a kitűzött célt. Szintúgy a vasút is lássa el a maga módján a feladatát. Persze van amikor össze kell hangolni a kettőt, de az alapstratégiát ez nem érinti. A dolgok természetéből adódik, hogy melyik mennyire lesz jövedelmező.

Ha egy fővonal veszteséges lesz a (veszteséges) mellékvonalak bezárása után, akkor a fővonalat is be kell zárni. Kivéve, ha egyébb célok miatt fenn kell tartani.

A vasút és közút költségeit illetően meg abból indulok ki, hogy mind a vasúti pálya, mind a közúti pálya fenntartása pénzbe kerül, viszont az egyik is elég a közlekedéshez és az a közútnak kell legyen, mivel azt mindenképpen fenn kell tartani. Ha szerinted a vasúti közlekedés olcsóbb úgy is, hogy a szállítás mellett a pályafenntartást is finanszírozni tudja, akkor írd le a számításaidat :)
Előzmény: Törölt nick (34645)