>Észre kéne már venni, hogy mozdonyvezető is adhatna jegyet a szóló motorkocsin, továbbá nem biztos hogy olyan megállókban is meg kéne állni a vonattnak ahol nincs fel/leszálló (feltételes megállások).
Szándékod tiszteletreméltó, a módszerek jók. Ezekkel meg is lehetne takarítani filléreket a MÁV teljes költségvetéséhez képest. (Tudom, hogy ez itt már OFFtopik :-) ).
Barátomnak volt egy ötlete: hirdesse meg a MÁV, hogy sok mellékvonalon nem lesz többet kalauz, néha ellenőr száll fel és büntet, ha van rá oka. Ha senki sem vesz ott jegyet, még mindig kisebb a kár, mint a kalauzok bére... :-) Meg ezzel kiküszöböljük azt is, hogy valaki hadirokkant kedvezményű jegyet kér az ország túlsó végébe, és két IC-re helyjegyet... Amire a mozdonyvezetőt ki kéne képezni, ami kiveszi a munkából, meg egyéb költség, meg vizsgázhat abból is.
Szerintem ezek apróságok abban a hatalmas ... inkább nem írom le, ami ma a MÁV.
(Egyszer, ha jól emléxem, országunk északkeleti végében volt arra próbálkozás, hogy kiképezzék a mozdonyvezetőket jegyeladásra. A szakszervezet órákon belül leállíttatta a tanfolyamot.)