Mindenki tudja hogy most is változásra van szükség a vasúton. El kell felejteni a régi gőzöskorszaki beidegződéseket, és az előírások részbeni lazításával rugalmasabbá kell tenni a vasutat.
Mivel mellékvonalakon alacsonyabb a sebesség, vonattömeg, tengelyterhelés, utaslétszám, árumennyiség, stb, ezért elsősorban ezeken a vonalakon lehetne a vasút valódi reformját megkezdeni.
Észre kéne már venni, hogy mozdonyvezető is adhatna jegyet a szóló motorkocsin, továbbá nem biztos hogy olyan megállókban is meg kéne állni a vonattnak ahol nincs fel/leszálló (feltételes megállások).
Egy csomó vasutastól meg lehetne "szabadulni" a MEFI/MERÁFI állomások kiépítésével, de valahogy nagyon lassan akarnak ezek a dolgok megvalósulni.
Itt van még a nyíltvonali rakodás kérdése is: nagyobb vonatmentes időszakokban akár a termőföld szélén vagy iparvágánnyal nem rendelkező cégek mellett is lehetne rakodni (régen működött is a dolog).
Nem értem, miért nem terjednek ezek a költséghatékony megoldások.
Még ha nem is jön le a hozzászólásaimból, de hidd el, én szeretném legjobban, hogy a mellékvonalakon végre megmozduljon valami a rugalmasság, takarékosság, versenyképesség irányába.