Ne az legyen már a fő kérdés, hogy busz vagy vicinális, hanem az, hogy egyik helyről a másikra mennyi idő alatt, milyen sűrűn, milyen kevés gyaloglással lehet eljutni. Persze igazságosabban, nem egyes területeket kitüntetve, másokat mélyen elnyomva.
Szerintem a Gyöngyös-Vámosgyörk vasút nem jó, és a csekély kihasználtság is ezt jelzi. Már szerepelt a megszüntetendők listáján, de a minden változás ellen tiltakozók miatt lekerült rőla.
Az IC busz Gyöngyös-Bp között kényelmes és gyors, de túl nagy luxus, amíg más térségek a közlekedési nyomorszint alatt élnek.
Gazdaságos csak az lehet, ha a vasút és a busz együttműkodik, kegészítik egymást, a vonalhálózat és a menetrend egyaránt az utasok érdekeihez igazodik. A busz évtizedek óta a vasút ellen dolgozik. A vonalak alig érintik a vasutat, ha mégis, akkor rossz csatlakozással. Amíg ezt megteheti - sok utas kárára -, addig én semmi jóra nem számítok.
Az aktuális témához: a kerékpárszállítás buszon is megoldható, már láttam olyat, hogy a tágas középső térben elfért kettő. Lenyitható ülésekkel még lehetne ezen javítani.