Elvileg ugye, a menetrend tartalmazza azt, hogy a vonat kerékpárszállító kocsival közlekedik, vagy sem. Tehát ennek azért nagy biztonsággal utána lehet nézni még bőven a vonatindulás előtt.
A hangosbemondás kérdését egyébként feldobtam a vasutasoknak májusban , amikor a Nyugatiban volt a kerékpáros bemutató.
Nagy hümmögés volt a válasz, végül széttárták a kezüket.
A nyűgük lényege az volt, hogy a hangosbemondást legtöbbször a pályavasút kezeli/végzi --a START által előre gyártott vagy beprogramoztatott szövegkönyv alapján. és ügye a szolgáltatásért meg másik cég. a START tartja a hátát.
Ráadásul, mivel két teljesen különböző cégről (MÁV-START és MÁV Zrt) van már szó, az esetleges módosítások, napi változások, adott vonatnál történő eltérések lekezelése --mindamellett, hogy rendkívül élőmunka igényes --, de jelenleg nehezen is koordinálgató, és jelenleg még nem áll rendelkezésre kellően megbízható és persze költséghatékony megoldása a problémának.
Magánvéleményem a dologról, hogy mivel a bringázást egyfajta kalandnak fogom fel, --amit jelen esetben a vonatozás csak tovább színesít--, az a rizikó, hogy a vonat elején vagy végén van a bringakocsi, még bőven belefér a buliba... :o)