Nem. Nézd meg jobban.Pedig, ez van írva a VEKE-honlapon, az "Állásfoglalás az újranyíló vasúti mellékvonalakról, javaslat utasbarát menetrendek kialakítására" című PDF-ben: "A vasútvonalon az 5 pár végigmenő vonat visszaállítását javasoljuk...".
Szóló Bz a helyi vonatoknak, a budapesti vonatpárnak színes kisinga (kék vezérlő, csíkos kocsik).Busszal sokkal jobban fel lehet tárni a falvakat. Nem véletlenül volt olyan gyér a vonatok kihasználtsága.
Miért jó az alsó szakaszon csörgős ingát járatni? Hatalmas pazarlás lenne, a csörgő nagyon sokat eszik.
Amíg az érintett önkormányzatok tőlünk várják a csodát, hónapok óta kérlelnek, hogy segítsünk nekik, nyilván nem köpjük szembe őket.Ez még nem elég, mert ilyen alapon mehetnétek harcolni a kondorosi vonalért is. Erre nemet mondani nem szembeköpés, meg kell érteniük, hogy nincs mindenre pénz. Persze, pl. egy helyi polgármesternek az a dolga, hogy mindent kiharcoljon, amit csak lehet, egy közlekedéssel foglalkozó egyesületnek pedig az, hogy megítélje, hogy tényleg kell-e az a vonal. Vagy üzemeltessék ők a vonalat, saját pénzükből, ha annyira kell nekik...
Szakmai lelkiismeretünk nem enged mást, soha nem fogjuk egy ilyen adottságú vonalra azt mondani, hogy nem kell.Akkor a Pécs-Pécsvárad vonalért miért nem harcoltok (mert pl. a 45-öst és a 47-est még pluszban megemlítettétek)? Nyilván azért, mert nagy túró lenne az egész, a busz sokkal gyorsabb. Azt hiszem, ez a 142-es alsó szakaszára ugyanúgy igaz...
Jól jellemzi a társadalom frusztráltságát, hogy sokaknak nem a mellékvonalak ügyének elszabotálásval van baja, hanem hogy az a rohadt VEKE miért merészel menetrendi javaslatot tenni.Olyan javaslatot tesztek, amilyet akartok. Tény, hogy volt már néhány jó húzásotok is (pl. a budapesti éjszakai buszmenetrend), de ez a mellékvonalas rész nekem nem tetszik, a már említett okok miatt.
Őszinte döbbenettel olvasom vasútbarátoktól, hogy őket nem zavarja a napi két vonatos bohóckodás, viszont ha tehetné, tiltakozna mellékvonalak megnyitása ellen.Ha rám gondoltál, én nem vagyok vasútbarát. A vasútbarát az, aki fejből tudja a pályaszámokat, legszívesebben mindig vezetőállásban utazna (na jó, néha ez rám is igaz :) ), gyűjti a vasutas képeslapokat, fotózza a vonatokat, Indóházat olvas, sokszor volt már a Vasúttörténeti Parkban és érzelmi oldalról áll hozzá a vasúthoz. Én nem. Nekem is van kedvenc mozdonyom, én is többször voltam már a Füstiben, de én nem akkor érzem jól magam, ha minél sűrűbb a vasúti térkép (ettől függetlenül építenék néhány fővonalat, de ez más lapra tartozik), hanem akkor, ha olyan vasutunk van, ami a lehető legnagyobb műszaki és gazdasági hatékonysággal látja el a feladatát. Ebben helye van egy villamosított, 120-as pályasebességű Székesfehérvár-Sárbogárd vonalnak (a pókok miatt), meg még sokminden másnak, de Lajosmizse-Kecskemét helyi forgalomnak nem.
A szelídlelkű ékesszólók, a stílusunk miatt fanyalgók előtt nyitva áll az út a belépésre, ebben esetben belülről formálhatják át az egyesület kommunikációját.Nem vagyok annyira naiv, hogy több tíz ember gondolkodásmódját egyedül megváltoztassam. Előbb bolondulnék meg...
Ha ez a megoldás derogál, még mindig fel lehet építeni egy szebb, nagyobb, jobb, és jobb stílusú másik egyesületet.Hát, lehet, hogy előbb-utóbb az lesz...
De részemről ilyen kezdeményezés a következő néhány évben nem várható, mert mint mondtam, nincs sok szabadidőm.
De gondolom, nethuszárodni könnyebb, mint dolgozni.Az előző hozzászólásomban már kilőttem a "nethuszárkodás" szavadat: megmondtam, hogy ez egy mesterségesen kitalált negatív jelző, ami szerintem nem igaz rám.