Garficicus Creative Commons License 2010.07.05 0 0 1695
Továbbá

Éppen a napokban volt 25 éves a troliközlekedés illett volna ebből az alkalomból tisztességesen átadni újabb vonalat vagy vonalhosszabbítást (Tócoskertbe akár) mint ahogy azt Szegeden is teszik. Igen, lehet példálózni több magyar várossal, hogy ott igenis látszódnak a papíron megfogalmazott igéretek.

A 2-es villamos építése is csak álomkategória jelenleg, holott 2010 júliusát írjuk. Már régen folynia kellene a kivitelezésnek, de egy kapavágás nem történt. Mikor akarnak építeni bármit is? Télen? Minusz 20 fokban? Na ja közelegnek a választások és jó kampánytéma lesz megint, amivel lehet hülyíteni a laikus embereket, lakosságot.
Az igazság megint odaát van, a DKV el van a babérjain a szolgáltatóváltás után, az önkormányzat szintén, a tömegközlekedés pedig soha nem látott mélyrepülését végzi. És ezek után csodálkozik mindenki, hogy egyre elviselhetetlenebb a város, zajos, büdös, nem lehet közlekedni normálisan a dugóktól stb ?????? Tenni is kellene vmit, hogy élhető városban élhessen a lakosság. Sajnos azonban a tenni akarás hiányzik, és nem pedig a pénz.

Lassan azon is el kell gondolkozni, hogy mi lesz a villamosközlekedés jövője, hiszen a Ganz-Hunslet járművek is 13 évesek immáron, Bengáliákat viszont már régen selejtezni kellett volna, de mivel sorozatosan késik a járműflotta beszerzés ezért új járművek nem igen lesznek egy darabig. Sőt! Aligha lehet számolni azzal, hogy belátható időn belül mondjuk 2014-ig megérkeznek az újak, azaz a kohószökevények esetleges végleges kivonásával újabb drasztikus ritkítás veszi kezdetét. A megmaradó 11 darab jármű nem lesz elegendő! De hát mi magyarok szeretünk mindent az utolsó pillanatra hagyni, és amikor tényleg baj van akkor sopánkodunk. Egyetlen gyártó sem képes arra, hogy 18 villamost legyártson és leszállítson mondjuk pl 6 hónap alatt.
Vajon Debrecennek miért nem felel meg az ami pl Szegednek? Mert Debrecen különc akar lenni mindenben? Számomra ugyanis nem derült ki a mai napig, miért voltak a villamos beszerzés tenderei érvénytelenek!!!! Vagy az is érdekes, hogy a világon máshol több város vagy egy régió képes összefogni, és egyszerre rendelni ha az igényeik a gyártó számára igen kicsik. Jelen esetben a 18 db megvásárolandó villamos a gyártóknak kardinálisan is jelképes rendelési tétel. De ha Miskolc, Szeged és Debrecen összefogott volna akkor még az árakon is jelentős megtakarítást érhettek volna. Nem hiszem, hogy olyan nagy igénybeli eltérés lenne a három város között a beszerzendő járművek között. Szóval érdekesek ezek a dolgok, csak sajnos a válaszokat csak találgatni lehet....
Jó lenne a politika végre helyet csinálna a szakemberek számára is, akik tenni akarnak valamit, mert továbblépés és fejlődés is nehezen képzelhető el másképpen....

Remélem elgondolkoztatnak a gondolataim...