2010.Július 12-től életbe lépő változásokról...
Az alábbiakban közölt gondolatokkal senkit nem kívánok megbántani, megsérteni, csak az általam ismert dolgokról objektíven alkotnék véleményt.
Kezdjük azzal, hogy a véleményem szerint a változásokat igen nehezen tűrjük, legalábbis a nagy többség. Már a szolgáltatóváltás is teremtett fura pillanatokat. Most pedig itt van egy komplett vonalhálózatot érintő változtatás.
A tömegközlekedésben bekövetkezett változtatásért egyértelműen az önkormányzat felelős, aki egyben a tulajdonosa is. Ezért pedig a polgárok,hiszen Ti is elmentetek szavazni anno, megválasztottuk azt akit akartunk. A lényeg nem is itt van, hanem a tulajdon szó jelentésén.
Részemről üdvözlendő, hogy a trolivonalak száma gyarapodik, kihasználva a meglévő drótokat, viszont az elégtelen követési idők újból ellentétes hatást konzerválnak, folyamatosan csökkenő utasszám kísér. Csak emlékeztetőül 1995 óta egyetlen méter troli vezeték nem került megépítésre!!! Akkor most mire kellene büszkének lenni bárkinek is?? Arra, hogy vett a város önjáró trolikat, de nem használja őket arra amire való??? Az önkormányzati választások előtt négy évente mindig megigérik a trolivonalak fejlesztését és a Tócoskertig történő meghosszabbítását, de ahogy előbb is tényként írtam, 15 éve erről szó sincsen.
A DKV ZRT. egy kommunista nagyvállalat (jog)utódjaként aposztrofálva ne is akarjunk eredményeket látni valós időben. Bevált gyakorlat folytatásaként ha valami nem megy, nem hoz elég bevételt, akkor azonnal megszorítás, ritkítás, futás km csökkentésben látják a megoldás sajnos. Nem hiszem, hogy ez reális megoldást hozna akár közép akár rövid távon.
Tény, hogy a Józsai buszok a Doboziig való elvitele megosztotta a közvéleményt és hideget meleget kapott. Részemről is fura megközelítésben szerepelt. A Debrecen környéki de mégis helyi járatú járművekkel oldják meg. A 28-as busz újboli megjelenése kiváltképp elegendő lenne csak hétvégén, viszont Nagyállomási végállomásáztatással.
Szerintem a legelkeserítőbb, hogy normális városi követésnek nehezen képzelhető el a hétvégi vagy ünnepi időszakban egyes járatok 1 órás követéssel járnak. 31-es 20 percenként!!! Megengedhetetlen ez a lépés, mert pont ellenkező hatással fog járni mint amit eredményezne a ritkítás és "megtakarítás". Megint csak átültetjük az embereket autóba??? Van értelme??
Szolgáltatóváltáskor hangzatos igéretek hangzottak el, miszerint nem emelik a jegy és bérletárakat inflációnál magasabbra, csak éppen az a baj, hogy a jelentős utassszám csökkenésért a "relatíve" magas árak is okolhatók. A lakosság tűrőképessége határán mozog, és nem véletlen az a felháborodás amit a szolgáltató erről az irányból tapasztal. Ugye ugye??
Sem a HV sem a DKV nem kíván azzal előrelépni, hogy a lakossági várakozásoknak és igényeknek megfelelően, bizonyos járatok útvonalát meghosszabítja, módosítja. Urbanizációs hatásokat, és lakossági véleményeket szándékosan erőből leseprő cég mindkettő. Isten hozott a harmadik évezredben!!!!
Fejlesztésnek nem igazán nevezhető mindaz amit látunk. Új buszokon kívül semmi sem úgy működik ahogy az elvárható lenne. Kijelző, légkondi és sorolhatnánk, hogy mi nem működik! Miért is?? 1 év eltelt! Nem volt elegendő ideje a DKV-nak?? Vagy most megint mire hivatkoznak, mivel mossák ki magukat?
Hiába a Derke és egyéb civil szervezet intelmei, egyszerűen politikai rongyrázás folyik, miközben a tömegközlekedés jó része romokban hever. A további jelentős utasszám csökkenés prognosztizálható akár már szeptemberre. És utána??? megint ritkítás??? Nem ezt igérték!!!!!!
Szó szerint csalódottnak érzem maqam azzal, hogy becsaptak, és nem mondanak valóságos adatokat....miközben a körülmények nem javulnak....!!!!!
Ha jobban megpróbálunk a tények mögé látni, akkor jól érezhető az elérendő célt, ha Debrecenben vagy környékén laksz, akkor fizesd is meg!!!!!!