Sokan gondoljuk másként.
A busz nem az iskola kapujában áll meg sok helyen, hanem a közeli főút egyik védett öblében. Onnan meg sétálnak a gyerekek, vagy eleve gyalog, biciklivel mennek iskolába.
Vannak olyan városok, ahol a törekvés az általam leírt úthálózat. A lokális utcákon is van tömegközlekedés, de az is előfordul, hogy csak a busz és a bicikli mehet oda be a gyalogosokon kívül. Attól, hogy valahol busz közlekedik, még nem biztos, hogy az főút és ez igaz fordítva is.
Az, hogy az áruházak kitelepülnek az elkerülő utak csomópontjához, nem feltétlen jelenti a belvárosok kiürülését.
Rengeteg helyen látni, hogy bár a bevásárló központok a város szélén vannak és ott találnak helyet a cipészek, gyógyszertárak, de még a hivatalok is, a belvárosokban pezseg az élet az éttermektől, civilizált kocsmáktól, szórakozó helyektől, de ott találhatóak a turistákat vonzó ajándékboltok, kézműves boltok, pont úgy mint a hobbit szolgáló vadász, horgász boltok, vagy az elegáns szalonok. Mindezek remek harmóniában vannak a közparkokkal, múzeumokkal, galériákkal, templomokkal és a helyiek ilyen helyeken szívesen sétálnak, pihennek pont úgy mint a kíváncsi idegenek.
Úgy gondolom és úgy látom, hogy a világ változik. A városközpont továbbra is maradhat központ, de a funkciója már nem feltétlen szolgáltató funkció, sokkal inkább kulturális és szórakoztató. Erre nem kicsi az igény és ez sem kevésbé a természeténél fogva alakult így.
Az emberek szívesebben vásárolnak meg mindent egy helyen, mint boltról boltra cipeljék a nehéz bevásárló szatyrokat. Az autó is kisebb gond, ha leparkol egy helyen, valahol a város szélén és csak teli bevásárló kocsit kell beleüríteni, mint sok másik autóval cammogni a kis áteresztő képességű városi utakon boltról, bolrta megállva.
Ma már nem cekkerrel járnak az emberek bevásárolni így a városközpont erre nem praktikus. De más területen továbbra is komoly igény van rá.
Szerintem