Azaz az engedélyezett kategória felső része az európai komoly légitársaságok gépparkjának alsó része. De nem ez a gond, mert ha Tökölön egy ilyen repteret akarnának építeni, nem vágnák vissza a kifutópályát LCY méretűre, vagyis ide jöhetnek a közepes bőingek és érbuszok.
Viszont nézd meg, mennyi terminálkapacitás van LCY-n. Arra elég, hogy bejön az üzletember a diplomatatáskájával és telefonjával a kezében, kirohan a metróhoz és megy a dolgára. Visszafelé pár óra múlva ugyanúgy, mintha a HÉV-vel jött volna.
Ilyen utas van Budapestre kevés, ami meg van, azt elhozzák az európai nagyvárosokból azok a nagyobb gépek, amiken alkalmasint a teljes család is elfér, gyerekkel, nagymamával, kétheti hideg élelemmel.
LCY-n a forgalom lassan fellendült 10-20 év alatt, mert akkor az idő nekik dolgozott a nemzetközi együttműködés kiterjedésével. (A komplett csőd a Dockland projektre vonatkozott, és miután 5 10 évi veszteség után nem dózerolták el, lassan csak eladták az ingatlanokat, megteltek az irodaházak, mert az ötlet jó, csak az üzleti terv időlefutási része nem volt jó.) Most viszont
szerintem már a technika fejlődése a hivatás-forgalom ellen dolgozik, a Skype és a telekonferenciák korában már nincs szükség annyira a személyes találkozásokra. Tehát még egyszer ezt a bulit nem érdemes elkezdeni, pláne egy új reptér(i infrastruktúra) költségeivel terhelve.