locsemege Creative Commons License 2010.06.23 0 0 42
anyit elértem hogy tudok hivni de az én számomat nem lehet hivni

Ez természetes, mivel a router nat-ol. Kívülről a router-ed WAN oldali IP-címe látszik. Ha erre küld valaki egy csomagot, akkor a router nem tudja, hogy a LAN oldalon lévő több gép közül - ideértve a telefont is -, hova küldje azt az adatcsomagot.

Mondok egy példát. Levelet hoz a postás, rajta van a cím, hogy Kocka utca 13. Rajta van ugyan a címzett neve is, de a postás azt nem tudja, melyik szobában él anyuka, melyikben apuka, melyikben a nagy lány. Tehát a postaládába dobja a levelet, nem kopog be a címzett szobájába.

Az lenne a megoldás, hogy a VoIP telefonnak nem a router DHCP szerverével osztanál címet, mert így dinamikusan változhat a telefon IP-címe, hanem statikusan adsz egyet ügyelve arra, hogy ugyanazon a lokális alhálózaton legyen mindenki, valamint ne legyen IP ütközés. Ez 255.255.255.0 maszk esetén azt jelenti, hogy az IP-címek első 3 számjegye azonos, az utolsó viszont különböző legyen minden gépnél, a telefont, router-t is ideértve.

Ezután tudni kellene, a SIP protokoll - vagy amit a telefon használ -, melyik port-on megy, s a router-ben állítsd be, hogy ezen portokat a telefon IP-címére forward-olja a router. Tehát mondjuk ha a router WAN oldalára, azaz a netről látható egyetlen IP-címedre jön egy SIP csomag, az a LAN oldalon a telefon IP-címére menjen tovább. Általában virtual server, NAT, vagy efféle menüpontokat kell keresni a router-ben. Azt ne kérdezd, a SIP protokoll milyen portokat használ, nézz utána.
Előzmény: vali911 (41)