Patreides Creative Commons License 2010.06.16 0 0 1290
Az ugyanúgy növeli a megvásárolt példányszámot, ha valaki az USA-ban Európából rendeli meg az albumot, vagy letölti (persze hivatalos fizetős netes helyekről).
A Pictures például Európában 2007. október 1-jén jelent meg, az USA-ban viszont csak 2009. május 5-én.
Egyszerűen megoldhatatlan az, hogy Katie egyszerre legyen promóciós úton Európában, illetve az USA-ban. Most van olyan nap, hogy délelőtt még Amszterdamban van, de délután már repül a következő ország következő városába promo fellépésre, mert mondjuk aznap este még rádió és tévés szereplése van ott.
A 2009-es Pictures megjelenést Katie tavaszi (szóló) USA turnéja elejére időzítették, előtte nem lehetett kiadni, mert a nagy 2008-as turné (Európa, Kanada, Dél-Afrika) 2009. januárig tartott.
Az a csoda, hogy most csak pár hónap van az európai és az USA kiadás között, de éppen ezért csak ősszel indul Katie nagy európai turnéja. Bár a nyáron azért fellép egy-két helyen Európában, egy két fesztiválon például. De nyár végén, ősz elején nyilván az USA-ban lesznek promo szereplései.
Egy albumot csak így lehet eladni, járni kell az ottani rádiókat, tévéket, minél hallgatottabb, nézettebb, annál jobb... De annál nehezebb elintézni azt, hogy valaki ott szerepelhessen, akár csak egy dallal is, külön riport nélkül is.
Katie tavaly tavasszal egy nagy show-ba tudott bekerülni az USA-ban, június elején szerepelt a Jimmy Kimmel show-ban. Persze kisebb rádiókban, és televíziós műsorokban szerepelt, de ha ezen az egyen kívül a másik két-három nagy show-ba is bekerült volna, a Pictures amerikai eladási számai nyilván jóbal nagyobbak lennének.
Ha most augusztus-szeptember folyamán ez sikerül, az nagy előelépés lenne az eddigiekhez képest. Mindenesetre, amikor Mike Batt elvitte az új album anyagát az Universal Records (UNIVERSALmotown) illetékeseihez meghallgatásra, állítólag tetszett nekik. Tehát elképzelhető, hogy most több és jelentősebb szereplési lehetőséget sikerül nekik szerezni Katie számára majd a promo körútján.

A lényeg az, hogy baromi leterhelő nagy munka egy előadó számára promotálni az albumát egy földrészen is, egyszerre két földrészen nem adhatják ki az albumot, hacsak nem egy hatalmas multi kiadó áll az ember mögött. Katie mögött pedig csak egy kis független (indie) lemezkiadó áll, a Dramatico, Mike Batt kis cége.
Ezért nagy csoda az, hogy Katie eladási számai már így is tízmillió fölött járnak (2003 novemberétől napjainkig).
Sok előnye van annak, ha valaki egy kis cégnél van, Katie szereti ezt, mert jól ismer mindenkit, szava van a cégnél, megbecsülik, adnak a véleményére, és nem úgy kezelik, mint egy nagy multinál az egyik előadójukat a sok közül.
De a promóciós munkában ez sokszoros erőfeszítést jelent, mert kevés a pénz, meg kevés az ember. És két piacot egyszerre nem tudnak megdolgozni, hiába kötöttek minden egyes országban együttműködési szerződést ottani kicsi, de jól működő cégekkel. (Magyarországon a Pictures album idején a Dramatico-nak a CLS Records-al - akikkel Rúzsa Magdinak is megállapodása volt - volt szerződése, most nem tudom, él-e még ez a kapcsolat.)
Előzmény: apragel (1289)