"De ettől függetlenül ideje lenne nekiállni számolni, hogy mi mennyibe kerül és cselekedni is az eredmények alapán."
Kiszámolták.
Kiszámolták 1959-ben.
Kiszámolták 1968-ban.
Kiszámolták 1990-ben.
Kiszámolták 1994-ben.
Kiszámolták 2000-ben.
Kiszámolták 2006-7-8-9-ben minden évben.
Most kapaszkodj meg:
Minden számítás azt hozta ki eredményül, hogy 1 kilométer vasúti mellékvonal vesztesége arányait tekintve 1 fabatka, míg 1 kilométer vasúti fővonal vesztesége 10 fabatka.Minden számolás után elcsodálkozott a sajtó, a közvélemény. A szakemberek nem, mert ők már régóta tudják ezt.
Mindenki tudja hogy a lenyúlások miatt drága a MÁV. Nem a vasút, hanem a MÁV!
És mi lett az eredmény? Bezártak minden vizsgálat után pótcselekvésként X kilométer vasúti mellékvonalat, hogy a "mutyizás", azaz a lenyúlás tovább folytatódhasson.
És lám, a MÁV finanszírozási igénye nem csökkent. Pedig 1959-ben még 9.000 kilométer vasutunk volt, most meg már csak 6.500.