Tzp Creative Commons License 2010.06.14 0 0 34260
Nem úgy értettem, hogy a vasutat megszüntetném teljesen, hanem hogy a vasúti vonalak egy jelentős részénél fel kéne tenni a kérdést, hogy ez így megéri-e. Sok helyen olcsóbb, kevésbé környezetszenyezőbb lenne ha közútra vinnék a forgalmat. Persze vannak iparvidékek illetve főbb vonalak ahol szóba sem jöhet ez, de itt alapvetően a kisebb vonalakról van szó. A magyar vasúti hálózat 7ezer km hosszú, ebből 1300 km kétirányú, így van kb 8.300 km vonal, ami azt jelenti, hogy km-enként több mint 15millió forint veszteséget termel évente. Borzalmas összeg. Ilyen számok mellett el nem tudom képzelni, hogyan lehetne nyereséges, vagy legalábbis nullszaltós egy mellékvonal. Kivéve persze, ha valami nagy gyár vagy erőmű van a vonalon, de ez nyílván a legtöbb helyen nem így van. Az igaz, hogy infrastruktúrák esetén előfordulhat, hogy először kiterjedt infrastruktúrát kell építeni és az meghozza a forgalmat, de Mo-on se a népesség, se az ipar sűrűsége nem olyan nagy, hogy enne esélye legyen. A japán Shinkansen (egyik) 5-600 km hosszú szakasza érint magyarországnyi népességet, persze hogy megéri üzemeltetni. De Mo-on nem ilyen a helyzet. Nagyon ráférne a magyar vasútra egy racionalizálás, mert az évi százmilliárdos nagyságrendű veszteség tarthatatlan.
Előzmény: Törölt nick (34256)