Igaza van Hanzinak: ha alacsony karbantartási és üzemeltetési költségeket keresel, akkor nem a klasszikus Merci a Te autód. Suzuki Swiftnél nincs jobb (nem gúnyból mondom!!!).
Mondjuk az már picit gyanús, ha valaki azzal adja el a régi Mercijét, hogy milyen keveset kellett ráköltenie - az igaz, hogy ezek az autók még úgy voltak megcsinálva, hogy km százezrein át lehet gyötörni őket 0 karbantartással és odafigyeléssel mielőtt végleg leállnak - ezért is lettek zöldséges, kömüves, lomis cigány etc autók. És ezért is kopnak már ki onnan is lassan, mert nagyjából most (25+ év után, ebből kb 15+ ilyen használat!!) érték el azt a státuszt, hogy normális karbantartás nélkül már ezeket sem lehet üzemeltetni.
De csodák nincsenek, ha kulturált napi használatban akarod tartani, sajna ezekre a 25+ év miatt most már valamire mindig költeni kell.
Amit az előző sóher tulaj megspórolt, azt most Te költöd rá :-.
A motortuningról pedig szvsz, az nem a kispénzü/kisfogyasztású kategória (saját tapasztalatom van erről :-)). Kiváncsi lennék, hogy krézidízelnek mennyibe vannak ezek a csúcs motorok... akár csak alkatrész + munkaóra szinten.