Törölt nick
2010.06.13
|
|
0 0
34256
|
Azért érdekes lenne ha leállna a vasút, nem hiszem ,h meg lehetne lenni nélküle. A vasúton zajló teherforgalma ha egyben ráküldenénk a közútra akkor nem bírná el, a személyszállítást sem, egy 6 kocsis gyorsvonatnak, ami tele van (Békéscsaba-Budapest vasárnap délután) mennyi busz kéne, h mindenkit elvigyen és mennyi idő alatt tudná abszolválni. Teherforgalomra meg a vasút jobb, pláne olyan áruknál mint a fa vagy a kő, amin lehet nagy mennyiségben vinni és nem romlik meg. A mozdony meg lehet, h 80 tonna, de hány ezer tonnát tud elhúzni? Ha minden kisállomásról elvinnék azt az 1-2 kocsis teherforgalmat, már mindjárt nem lenne olyan kevés az az árumennyiség. Régebben mikor még több kisvasút volt csak onnan több kocsira való teher ment a nagyvasútra, az Alföldön akár 5-600 teherkocsira való áru ment a kisvasutakról, áru pedig ma is lenne, de a kisvasutak eltűntek és helyettük teherautó viszi az árut háztól házig. Több kisállomáson is betiltották a teherforgalmat ami addig oda vonaton ment az most közúton mert senki sem fogja azért kamionba rakni, h elvigye 20 km-el odébb a másik állomásra. Akkor már elviteti a megrendelőig. És volt olyan kisállomás, ahol nem is jelentéktelen teherforgalom volt, hanem Szergejes megpakolt tehervonatok jártak. |
Előzmény: Tzp (34253)
|
|