Tzp Creative Commons License 2010.06.13 0 0 34252
A nehézjárművek valóban jóval nagyobb mértékben rongálják az utat, de a nagyobb teher a vasúti pályát is jobban rontja. Nem 20-30 évente kell egy pályát karbantartani, hanem sokkal, nagyságrenddel gyakrabban. Minnél nagyobb teherrel terheled annál gyakrabban. Nem túl nagy teherforgalom mellett amúgy az út plusz amortizációja se olyan jelentős.

Egy mozdony akár 80 tonna is megvan, vagyis ha csak egymaga menne, már akkor két megrakott kamoin súlyát kell mozgatni, üresen. Tehát a vonat kizárólag nagyon nagy teher esetén olcsóbb, de ekkor még nem számítva a pályafenntartást. Ha azt is belsszámítjuk, akkor valószínűleg csak nagyon nagy teherforgalom esetén éri meg fenntartani. Tehát olcsóbb inkább közutat javítgatni, mint vasutat fenntartani. Lényegesen olcsóbb. Nem véletlen, hogy a magyar állam évente 100-150 milliárd forintot pumpál bele a MÁV-ba, hogy csődbe ne menjen.
Előzmény: Törölt nick (34248)