takarito Creative Commons License 2010.06.08 0 0 2804
„Ismerem munkásságodat, álláspontjaid olyan messze esnek az enyémektől, hogy nem gondolom: ilyen távolságból torzulatlanul meghallanád a hangom”

Fejezed ki magad világosan, és ne beszélj mellé.
Lehet, hogy ismered a munkásságomat, ez természetesen nem garancia arra sem, hogy meg is értetted az álláspontjaimat.

„Én nem fenntartó törvényről beszéltem, hanem a Fenntartó törvényéről”

Ebben az esetben csak a magyarázatlan elképzeléseid területét növelted, mivel nem tudod azt sem bizonyítani, hogy lennének a Fenntartónak törvényei, vajon az általad kitalált Fenntartó kicsoda, ő hozta-e a világ pusztító törvényeit is, vagy a Pusztító alkotta a pusztítás törvényeit, ha pedig van Fenntartó is, Pusztító is különbözik, akkor kell lennie Teremtőnek, és ha már hármasságnál vagyunk, miért nem vagyunk a hinduizmus hívei?,

, melynek alapján működik az Univerzum az összes látható és láthatatlan összefüggéseivel. Hacsak nem az ősrobbanást választjuk, el kell fogadnunk, hogy a Teremtő saját tervei alapján hozta létre a világ működési törvényeit”

Nem kell. Annak ellenére, hogy léteznek a világban törvényszerűségek, léteznek olyan jelenségek is, amelyek nem értelmezhetőek törvényszerűségekkel, mivel nem felülről, vagy valamilyen rendszerből eredő szabályokkal írható elő vagy le a viselkedése, hanem saját indítékokkal vesznek részt a világ sorsának alakításában. Ilyen például az ÉLET.

„Eredetileg ezek tökéletesek voltak: erre mondta Isten: igen jó!”

Nem a törvényekre mondta, sőt TE egyáltalán meg sem mondhatod, hogy a szövegben szereplő Isten mire mondta, hogy „igen jó”, mivel kimaradt a szövegből az értékelés szempontja. Mondhatta azért, mert igen szép lett, mondhatta azért, mert alkalmas volt az életre, mondhatta sok mindenért, de különösen nem azért, mert a világot törvények működtetik. A televíziót sem azért tartják jónak, mert az elektromosság törvényei – hiba nélkül - működtetik, hanem azért, mert a műsorszolgáltatása minőségben megfelel a néző elvárásainak.

„Ugyanebből a forrásból tudjuk, hogy mikor lépett be a pusztítás a tökéletes rendszerbe, azaz az entrópia azóta egyfolytában nő”

Ugyanez a forrás alatt, ha a Mózes első könyvét érted, akkor nem az derül ki belőle, hogy a pusztítás lépett volna be bármilyen módon a világba, sőt az derül ki belőle, hogy a jó és a rossz tudása lépet be a világba, és az, hogy az Édenkert állítólagos Úristene mennyire megátkozta Ádámot és Évát, de nem az emberiséget, és nem a világot. A földre vonatkozó átoknál világosan arról beszél a szöveg, hogy Ádámnak ne teremjen a föld gyümölcsöt, hanem csak tövist és bogáncskórót, de szó nincs például arról, hogy minden ivadéka is verejtékkel dolgozzon. Ivadékra vonatkozó átok is csak az ő magjukra vonatkozik, tehát Ábelre és Káinra, de egyáltalán nem azok leszármazottaira. Egyes szám van ott és nem többes szám, ahogy például Ábrahámnál többes szám szerepel. Mutasd ki a szövegből, hogy nem csak Ádámra vonatkoznak az átkok, és nem csak az a föld lett megátkozva, amely Ádámtól vonta meg a termőerejét. Halálról pedig a puszta ígéreten kívül szó sem esik, az aznapi halál ígéretét felváltja az aznapi kiűzetés, semmilyen halál nem jön a világba, és senki nem hal meg az ígéretnek megfelelően. Ádám eleve halandónak lett teremtve, különben Isten lett volna ostoba örök élet fáját ültetni, ha már lenne örök élete Ádámnak, illetve azért lenne ostoba, ha a halandóvá válás esetére ültette volna, és mikor az bekövetkezik, buta módon elzárja a hozzáférés útját. A keresztény hivatkozásokkal ne gyere, mert Pál apostoltól elkezdve irgalmatlan hamis értelmezéseket gyártottak az Édenkert történetére, egy tévtanítás alátámasztására.

„Ámde azt már kizárom, hogy ezek az "erők" a Mindenható fennhatóságán kívül működnének/munkálkodnának”

Miért zárod ki? A teremtés történetben szerepel egy fennhatósági átruházás, miszerint az ember „uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon”. Tehát működnek dolgok, erők az Isten fennhatóságán kívül a szöveg szerint.

„Én az egyetlen mindent betöltő és mindent magában foglaló Abszolútumban hiszek”

Rosszul teszed. Abszolűtum nem létezik, mindent magában foglaló nem létezik, Isten létezik, de ő nem Abszolútum, hanem Atya, és nem foglal mindent magába.

„semmi sincs ami Tőle függetlenül létezne, vagy történhetne”

Dehogynem. Az emberek tőle függetlenül léteznek, és tőle függetlenül történnek azok a dolgok is, amelyek az emberek cselekedeteitől FÜGGNEK.

„A Mindenható által kijelentett törvényekről beszélek, elsősorban a kőtáblákba vésettekről.”

Aha, máris tisztul a kép. Tehát nem is a természetet fenntartó erőkről, hanem Mózes primitív törvényeiről beszélsz a fenntartó törvényeként, amelyek pusztítás céljából adattak? Mert meg van írva, hogy aki nem cselekszi a törvény parancsait az haljon meg. Mózes pusztításra adott törvényeit nevezed a Mindenható törvényeinek??? Az a törvény tele van ilyen parancsokkal, öld meg, kövezd meg, égesd meg, vágd le, és hazug módon az élet és fenntartás törvényének állítja be magát, te pedig ezt elhiszed? Mert kőtáblára véste valami kőkorszaki szaki?

„Aki ezeket tudatosan áthágja/meghamisítja, az máris felülírta a Teremtő által adott értékítéletet.”

Szó nincs róla. Mózes törvényei nem a Teremtő által adott értékeket tükrözik, hanem az ember megalázásának, szolgai állapotba taszításának, rettegtetésének és megfélemlítésének értékeit, ami a hatalom által kreált bálványúristennek a nevéhez, és nem az élő Istenhez kötődik.

„Nem én találtam ki, az egyetlen Abszolút Igazság jelentette ki mi a jó és mi a rossz, választott népének.”

Tudom, hogy nem te találtad ki, te csak elhiszed. Mózes törvényei nincsenek az Istentől, nincsenek kijelentve, az Isten nem ölet le egyetlen állatot sem azért, hogy elégessed, és füstjének illatára élvezkedjen. Az Isten nem szolgaságra teremtette az embert, tehát az Úristen nem az az Isten, aki az embert teremtette. Ezért törekszik az embert megtörni, szolgaságba taszítani, hogy kiragadja őt az élő Isten, a mennye Atya kezéből, aki bizony nem hatalom, nem törvény, hanem lélek és szellem, szeretet és igazság, bölcsesség és értelem, Az ÉLET, mindenféle Abszolútum spekulációk nélkül.
Előzmény: selay (2787)