Miért nem a J-nél van/volt? Ha már ott települ a 4. emeleten a Repülőgépek és Hajók Tanszék. Jaa, mert a J környékén nem férne el...
Jaj, amúgy viccesnek tartom az egyetemen kiplakátolt felhívást, mely szerint ötletpályázatokat vár a Corvus, a gép tökéletesítésére. (A pályázat felhívása megtalálható a tanszék honlapján, rht.bme.hu...)
Bezzeg, amikor valóba sok hasznát vehették volna a repülőgépésznek tanuló hallgatók és tanulhattak volna, segíthették volna ötleteikkel a Corvust, akkor kussoltak az egész projektről...
Most meg tessék, álljatok neki, és tökéletesítsétek a már egyébként is majdnem tökéletes gépet, amit tapasztalt emberek alkottak meg a mostani formában, többszöri kísérletezéssel. Mit lehet ezen javítani, amikor kötnek a szabályok? Főleg egy tapasztalatlan hallgató részéről, akinek a béka feneke alatt van a gyakorlati tudása. A BME köztudottan nem a gyakorlati oktatásra helyezi a hangsúlyt. Viszont, álmunkból felébresztve is le tudjuk vezetni az egyesített lapelem-elméletet, és bármely kimenő paraméter ismeretében végigszámoljuk egy kétforgórészes, utánégetős gázturbina hőtani folyamatait... :P
Aztán, a középfokú végzettségű repülőgépszerelő csak csodálkozik, amikor ámulva nézzük, hogy milyen módon működik a flap mechanizmusa, vagy mondjuk, mikor meglepődve vesszük észre, hogy kiengedett futómű esetén az Airbus csűrői a normál, repülési üzemmódon megszokotthoz képest csak kisebb szögben térnek ki, és alapból lefelé "konyulnak".
Panaszáradatnak vége. :)