Üdv!
Látom, nagyon otthon vagytok a Corvus Racer 540 (CA-41) témában.
Arról nincs valakinek információja, hogy miért pont a Transport Canada (a kanadai légügyi hatóság) vette lajstromba a gépet, és miért nem például az FAA (USA), mint a többi hasonló repülőgépet, amivel versenyeznek az Air Race-en? Mert a Red Bull Air Race összes gépe jenki lajstromban repül, és a Racert is az amerikai FAR Part 23 tervezési előírás alapján készítették, ha jól tudom...
Bár, akkor már azt is kérdezhetné bárki, hogy miért nincs magyar lajstromban? Magyar építésű repülőgép, magyar pilóta, miért ne lehetne az oldalán HA-... felirat. Milyen szép is lenne, igazi reklám az országnak.... :) Erről sem tudtok semmit?
Amúgy nagyon érdekes dologra bukkantam rá a kanadai lajstromnyilvántartást böngészve (a nyilvántartás nyilvános, bárki számára elérhető). Ebben 002-es gyári számmal rendelkezik a gép. Tehát több is készült belőle, mint egyetlen példány? továbbá gyártónak egy Corvus Aircraft North America Inc. nevű cég van megjelölve, aminek utánanézve rájövünk, hogy nagyon de nagyon nem azonos a ballószögi Corvus Aircraft Kft-vel...
Na akkor most ki gyártotta azt a gépet (C-GFHE), amivel a mi Besenyeink repül Windsorban?