taurus09 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 58
Hát igen a váltóval elég sok munka volt, főleg mire összegyűjtöttem a megfelelő fogaskerekeket,modul,fogszám, tengelytáv, ez volt a nehezebbik része. Teljesen egyedi az egész szerkezet, az egészet a saját kútfejemből merítettem. A váltórész alapja a robi rotakapa alsó csigahajtása és annak tengelyei. Az egész váltót a csigatengelyre éíitettem. Az áttételről pontos információt nem tudok, ahhoz a fogszámokat kellene megszámolni, van egy rossz tulajdonságom:bármit építek nem szoktam dokumentálni.A fogaskereknek én készítettem a csúszótömböt, volt hogy csak a fogkoszorú részét használtam. A hátsó teljesítményleadó tengely kikapcsolható,működik, de én csak próbaképpen használtam. Mostanában kezdek tervrajzokat is készíteni. A motor egy 4űtemű 5,5 LE OETL motor ami erre a célra tökéletesen megfelelt. A motorhoz sok gyári új alkatrész van. Egyedüli gyenge pontja. a kuplungot szerintem alulméretezték, főleg annak bordásagyát. Átalakítottam, egy lada nyelestengely és kuplungtárcsa agyat építettem bele. A körmöskerék átmérő.43cm. Igazi kemény, kötött talajon használtam, normál ekével szántottam, kb 13-15 cm mélyen a fák között Volt egy nyitó,töltőeke is amivel a krumplit vetettem, töltöttem, szedtem, de azt étépítettem a kistraktorhoz hasonló célra. Az kényelmesebb két sort visz, főleg nem kell utánna gyalogolni. Az ekét és minden munkagépet a hátul látható csapszeggel lehetett csatlakoztatni. Az ekét mind a három dimenzióban lehetett állítani.
Előzmény: iskra (57)