etwg Creative Commons License 2010.06.02 0 0 41303

Nem ismerem a Swissonicot, de ha tisztességes a hangja, és van benne állithato kompresszor biztos, hogy jobb hangot kapsz mint a kamerábol. Az optimális helye a hangmérnök feje körül van - ö általában tudja hova kell ülni.....

Mindenképpen közelebb legyen a hangszorokhoz, mint a helység falához, mert különben sok visszhangot kapsz.

A kompresszort kb. ugy kell beállitani, hogy 4-6 dB-t nyomjon a hangon. (Ez  kb. dupla hangeröt jelent majd a felvételen, azaz ennyivel lesz hangosabb - nem szintben értve). Azaz beállitod a szintet kompresszor nélkül 0 dB-re. Bekapcsolod a kompresszort annak le kell nyomnia a a szintet kb. -4 - 6dB-re. Ha jo a rögzitö dinamikája  - legalább 16 bit akkor igy is hagyhatod. Ha nem ilyen jo a dinamika akkor elöször kompresszor nélkül +3 - +6dB állits be, majd ezt nyomasd le -3 - 0 dB-re. (Ne a limitert használd, hanem a kompresszort illetve a kompresszort és a limitert.

 

A képhez csak annyit - a fényviszonyokkal tudja magát az ember a legjobban becsapni, ezért lóg minden jobb kameraman nyakában a fénymérö - az mérvado a többi a mese.

Elég ha több por van a levegöben (szinpadon) máris több a diffuzio, könnyebb a kamera dolga.

Előzmény: TomPoe (41302)