etwg Creative Commons License 2010.06.01 0 0 41301

Nem volt ott kevés a fény,

 

Dehogynem.....A fény akkor elég, ha a szines fény is kb. annyira világositja fel a szinpadot mint a fehér (ezért kell sokszor 10x stb. annyi szines fényszoro, mint fehér).

A szem nagyon csalo és a videotechnika dinamikája (nem a okvetlenül a kamera minösége) sokkal rosszabb mint a szemé.

Azaz mindenképpen csökkenteni kell a fénykülönbséget vagy azzal, hogy a szines fények sokkal erösebbek, igy a szorásuk (diffuzio) bevilágitja a sötétebb részeket is, vagy deriteni kell! (Ezért örültünk évtizedekkel ezelött a ködnek, az szétszorja a fényt és az akkori félvak kamerák is elkezdtek látni a rockkoncerteken. Azelött ilyesmit csakis nappali fényben tudtak rögziteni - lásd a Beatlest stb.)

 

Olyan kamera nincs amelyiken a belsö kompresszor jellemzöit lehetne állitani. A profi kamerákon is általában csak két üzemmod van - manuális (beállithato szint, de nincs kompresszor) vagy automatikus  (egy vagy több modusu, de nincs szintezés).

 

Neked egyik sem jo!

 

Ezért okvetlenül egy külsö egységgel (pl. Zoom H2 stb.) kellene a hangot rögziteni, az ilyen kütyükön szinte mindent állitani lehet és a legjobb a keveröpultrol is kivenni a hangot (azaz duplán rögziteni), mert az sem lesz nagyon jo, ha rossz vagy nem tul lineáris a PA rendszer ill. rossz a terem akusztikája - a hangmérnök viszont arra kever (otthon meg vered a falba a fejed, hogy miért szolt a zene ugy).

Előzmény: TomPoe (41300)