takarito Creative Commons License 2010.06.01 0 0 2695
„A szabad akaratról van még egy érdekes észrevételem, ahogy saját eddigi életutamat szemlélem. A gondolataim, szavaim, cselekedeteim, jellemem, sorsom, egyszóval az életutam az adott körülmények közötti választásaimnak köszönhető.”

A választásaid pedig sok mindennek köszönhetőek. Körülmények, kötelességek, kényszerek, lehetőségek szerepet játszanak, nemde egy csomó mindentől FÜGG, hogy adott helyzetben mit és hogyan választasz?

„adott életkörülmények között is tegyük Isten akaratát”

Amelyről persze fogalmad nincs. Ne mondd, hogy a Bibliából ismered az Isten akaratát, mert abban tévtanítások tömkelege fárassza szegény keresztényeket a hamis akaratokkal.

„ne lázadjunk fel tudatosan Isten ellen.”

Amelyről éppúgy nem tudod, hogy mit jelent. Tudnál te egyáltalán lázadni az Isten ellen, meg tudod őt fosztani a világosságtól? Kalitkába tudod zárni a szellemét? Bilincsbe verheted a kezét? Ne beszélj zöldséget. Isten elleni lázadásról csak a hamis próféták beszélnek az ószövetségben, mert ők az úristenbálványt emelték a zsidók feje fölé uralom gyanánt.

„Amennyiben Isten útján járunk, mindent megkapunk ahhoz, hogy akarata teljesüljön életünkben”

Te nem érted az Isten akaratát, akinek természetes, hogy odafigyeljen a te akaratodra. Te miért nem figyelsz oda mások akaratára, amit ellenzel az Isten akarata nevében úgy, hogy fogalmad nincs az Isten akaratáról?

„Az anyag pedig formálódik a kezei között és nem mondja azt, hogy miért készítesz engem, nem akarok létezni, nem akarok legjobb fűzfasíp lenni.”

Elhagynád ezt a fárasztó és primitív hasonlatot? Nem haragszol? Az ember nem fűzfasíp, nem agyagkorsó, és nem úgy formálódik, mint egy tárgy valami faragómester kezében.


„A teremtő szabad akaratától elválaszthatatlan a teremtmény szabad akaratú léte, egyszerűen értelmezhetetlen.”

Neked. El is választható és értelmezhető is.

„A teremtmény tudatos lázadása teremtője ellen pedig éppen azt jelenti, hogy a teremtmény meghasonlik önmagával, elveszíti létezése értelmét, szabad akaratát.”

Tehát miféle lázadásról beszélsz, ami egyszerűen képtelenség? Az ószövetség bálványúristenének hatalma ellen lehet lázadni, de nem csoda, mert az egy hamis istenkép. Az pedig logikailag is butaság, lázadás valami ellen, az önmagával való meghasonlást jelentene, mert nem jelenti, az önmagaddal való meghasonlás az nem az Istennel szembeni, hanem önmagaddal szembeni küzdelmet jelent.

„Pedig nem a teremtmény határozza meg a teremtő szabad akaratát”

És ki beszél erről? Honnan veszed, hogy a teremtő meghatározza a teremtménye akaratát, ha szabadon akarta azt hagyni?
Előzmény: limojoe (2687)