Leírom a történetemet, értékítélet nélkül. Úgy, ahogyan történt. Aki olvassa pedig levonja a számára megfelelő tanulságot. Felhasználható referenciaként.
A régi (14 éves), de nagyon megbízható Toyotámat vizsgáztatni kellett, ezzel a Slussz-Plusz Kft-t (Budaörsi út, XI kerület) bíztam meg, akik az átvizsgálás után szóltak, hogy lengőkart kellene cserélni az autóban, ami meg is történt. Az autó levizsgázott (ez februárban volt), és a hétvégén elutaztam vele vidékre, de egyfolytában jobbra húzott a kocsi. Édesapám, aki mérnök, mondta, hogy biztosan nem csinálták meg a futómű beállítást. Én egyáltalán nem értek az autókhoz, ezért nem tudtam azt, amit édesapám mond, hogy ilyenkor illik megcsinálni (ha ő jól mondja, ennyire nem értek hozzá).
Visszavittem, tényleg nem csinálták meg, de további 5eFt-ért megcsinálták a beállítást (adtak egy papírt az értékekről - minden tűréshatáron belül). Ők azt mondták, hogy nem szokták lengőkar cseréjekor automatikusan megcsinálni a beállítást, hiszen "simán lehet, hogy jó az, ha előtte is jó volt". Igazából azért voltam mérges, mert fel sem kínálták a lehetőséget, a futómű beállításra eredetileg, így kétszer kellett visszamennem. Ha azt mondják eredetileg, hogy még 5eFt, de ezt illik megcsinálni, hogy ne legyen gond a futóművel, akkor azt mondtam volna, hogy hajrá, csináljátok. Így volt még egy felesleges utam.
Eltelt két hónap és a két első gumi belső fele teljesen lekopott (nudlira, azaz semmi minta nem volt a gumikon), pedig fél éve vásárolt vadiúj gumik voltak. Ezúttal már kissé mérges hangulatban vittem vissza az autót, és reklamáltam, szerettem volna a gumik árát megkapni tőlük, mert úgy éreztem, hogy a beállítással valami hiba volt. Azt beszéltem meg a főnökkel, hogy megvizsgálják az ügyet - ingyenesen újra rátették a futóműbeállító gépre, ahol kiderült, hogy minden érték rossz. Elmondták, hogy biztosan gödörbe mentem, és attól elállítódott a futómű. Valamint szóltak, hogy a bal első csapágy is "lóg" (bármit is jelentsen ez), és hát biztosan az is okozza ezt a hibát. És azt feltétlenül ki kell cserélni.
Ezúttal már nem állíttattam be velük a futóművet, mert a bizalmam megrendült: helyette átvittem a majdnem szemben lévő Toyota Reálszisztéma márkaszervizbe, mert azt hittem a márkaszervizben értenek a Toyotához. Sajnos nem ez, hanem épp az ellenkezője lett végül a tapasztalatom.
Egyrészt megállapították, hogy a futómű rosszul van beállítva és nem csak a kerékösszetartással van gond, hanem a kerék dőlésével is, amit ők egyáltalán nem tudnak megcsinálni, mert a szuper gépük erre nem alkalmas - viszont, tudnak egy "szakit" ajánlani, aki Szigetszentmiklóson kézzel (sic.) fanatasztikusan be tudja állítani a futóművet.
Egyébként pedig ehhez a típushoz kétféle lengőkar van, és ők az semmiből (alvázszám, típus stb.) nem tudják megmondani, hogy ebbe a kocsiba melyik való, de elképzelhető, hogy rossz lengőkart tettek bele. Mikor kérdeztem, hogy hogy lehet, hogy ők nem tudják, hogy melyik való bele, azt válaszolták, hogy ők csak egész alkatrészeket szoktak cserélni és úgy csinálják, hogy megnézik a kiszerelt lengőkart és ugyanolyat rendelnek.
Ekkor már a hajam is égnek állt, a Slussz-plusz telefonon viszont "megnyugtatott", hogy a két típusú lengőkar nem kompatibilis: más a felszerelési mód, tehát nem passzol egyik a másik típusú autóba. (Ezt a márkaszervízben nem tudták!! - ha igaz. Én nem értékítéletet mondok, csak mesélem a sztorit).
A márkaszervízben végül annyit csináltak, hogy a téli (lekopott) gumijaimat átcserélték a nyárira és beállították az összetartást, de a dőlést ugye nem (mint utóbb kiderült így aztán ez egy felesleges munkafolyamat volt, mert újra be kellett állítani az összetartást is) potom 15eFt-ért.
Végül egy barátom ajánlására Ott Márton szervizében kötöttem ki, ahol első perctől fogva nagyon kedvesek voltak és nagyon normálisan kommunikáltak velem: úgy magyarázták el a dolgokat, hogy a hülye (én) is megértse. Újra beállították a futóművet és a dőlés problémájára is volt megoldásuk (azóta kifogástalan, nem koptatja a gumit és szépen, egyenletesen fut). És ők mondták azt, hogy a Slussz-plusz mindenféle gépet megvett, de nem értenek a használatához, sok panaszos ügyfél érkezik hozzájuk tőlük. Azt is mondták (amit nekem a téli gumit eladó gumiszerviz is mondott), hogy szinte biztos, hogy a februári futómű állítás rossz volt, mert ennyire nem tud egy gödörtől elállítódni a futómű, és az, hogy mindkét oldalon ekkora problémát okozzon az meg pláne nagyon valószínűtlen. A csapágy pedig tényleg lóg, de az egyrészt nem okoz ilyen tüneteket, másrészt ők most meghúzták és menjek vele, mert még nem feltétlen szorul cserére, csak hallgassam, hogy nem búg-e, mert ha igen akkor majd tényleg ki kell cserélni.
Mindenki döntse el magának, hogy a fenti szervizek közül ki az akit én megbízhatónak tartok és ajánlok, és ki az akit nem :)