"Itt Pál Isten örök érvényű erkölcsi törvényére utal."
És? Attól hogy Pál nem az Istentől eredő törvényeket Istentől eredőnek és szentnek tekinti, még nem válnak Istentől eredővé.
"Itt meg az Ószövetség áldozati törvényére mely megszünt Krisztus áldozatával.:"
Nem úgy van, az ószövetség áldozatio törvénye nem az Istentől eredt, hanem bálványimádó kultiszokból. Az Isten soha nem kérte az állatok borzalmas és oktalan mészárlását szent butaságokra hivatkozva. Továbbmenve Jézus sem engesztelő áldozat volt, ahogy Pál apostol feltünteti, hanem gyilkosság áldozata, ahogy az evangélisták megírták.
"Zsid 9:24 Mert nem kézzel csinált szentélybe, az igazinak csak másolatába ment be Krisztus, hanem magába a mennybe, hogy most Isten színe előtt megjelenjék érettünk.
25 Nem is, hogy sokszor adja magát áldozatul, mint a hogy a főpap évenként bemegy a szentélybe idegen vérrel;"
A zsidókhoz írott levél egy késői Pál követő zsidó keresztény ötlete, amely hemzseg a tudatlan beszédtól, csupán azért szerepel a Bibliában, mert a Bibliát Pál követő kersztémyek válogatták össze. A mennybemenetelről szült fantáziálás csupán kiegészítése a megváltás ötletének a keresztények hitetésének részeként.
"26 Mert különben sokszor kellett volna szenvednie a világ teremtetése óta; így pedig csak egyszer jelent meg az időknek végén, hogy áldozatával eltörölje a bűnt.""
Ez például az egyik hibás elmélet a zsidók levélben. Egyetlen áldozat sem töröl el semilyen bűnt, vétket meg lehet bocsátani, és akkor konkrétan azt a vétket nem követi megtorlás. A bűn ráadásul nem is lett eltörölve, mert ha a bűn zsoldja a halál, és a bűn valóban el lett törölve, akkor a megváltottak közül senkinek sem szabad meghalnia. A második halállal fenyegetés éppen ennek a buta ötletnek a kimagyarázására született, de ugyanúgy hamis, mert a bűn zsoldja nem a második halál, hanem a halál maga. Akinek bűne tehát el lett törölve, kutya kötelessége örökké élni, és nem meghalni.