Mint látjuk, irtózatosan nagy tempóban alakul át az autóipar. Egykor érinthetetlennek gondolt, szinte magával a mobilitással azonosított autómárkák küzdenek a túlélésért és helyettük néhány éve alig, vagy egyáltalán nem ismert vállalatok pedig egyenesen a csúcsra törnek.Az egyik legnehezebb helyzetben az európai autómárkák vannak. Jönnek például a hírek Németországból, hogy mekkora gyárbezárásokra és elbocsátásokra készül a Volkswagen. Aztán ezzel egyidőben nem sikerül befektetőre lelnie az Audinak sem, akiknek most éppen az elektromos autókat gyártó brüsszeli üzemére tesznek lakatot nemsokára.De most melléjük csatlakozik az amerikai, de Európában is igen jelentős Ford, csak egy kicsit más aspektusból, akiknek első embere, Jim Farley óriási bejelentést tett a közelmúltban. A márka CEO-ja ugyanis bejelentette, hogy mostantól drasztikus méretű költségcsökkentésbe kezdenek és teszik mindezt kapásból a munkaerő oldalán. Azért komoly dolog ez, mert az intézkedések várhatóan a szervezet minden szintjét érinteni fogják.Az alacsonyabb beosztású dolgozók munkáját a Ford ugyanis mostantól egy teljesítményrendszerben fogja értékelni. Ezzel egyfelől a költségeket akarják csökkenteni, viszont egyben azt is nyíltan megfogalmazta Farley, hogy minden egyes alkalmazottjuk tevékenységét és ezáltal magukat az embereket is még elszámoltathatóbbá akarják tenni.Ugyanakkor a stratégia ennél sokkal átfogóbb, mert ezzel a lendülettel, vagy mondjuk úgy, hogy egy másik tollvonással a Ford vezetésében ülő menedzserek bónuszait is csökkentik 65 (!) százalékkal. Persze nyilván sokan mondják majd, hogy sajnálni nem kell őket, na meg vajon akkor ezidáig mennyi üthette a markukat, de ez most mind lényegtelen. A lényeg az, hogy most már a Ford legmagasabb szintű globális vezetésének ilyen mértékig bele kell nyúlnia a vállalat működésébe 2024 novemberében.Mr. Farley ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy az intézkedéseik sorozata kétirányú utca. Ugyanis megígérte, hogy amennyiben elérik a most kitűzött célokat, az egész csapatot jutalomban részesítik. De azt is hozzátette, nincsen más út most már, mint a tőkehatékonyság és a fedezet növelése. Magyarul egészen egyszerűen a vállalat nem működik rugalmasan és most már nincsen hova hátrálniuk nekik sem.A befektetők mindenesetre ettől nem lettek boldogabbak, pláne, hogy az is friss hír, mely szerint november közepétől jövő év január 6-ig szünetelteti a termelést a Rouge Electric Vehicle Center, amelyben például az F-150 Lightning készül. Elvileg azért, mert annyi készletes darab maradt belőle így is, hogy felesleges gyártani, ezért első lépésben kettőről már csak egy műszakra csökkentették a termelést. De mostanra úgy néz ki, így sem pörög eléggé és így ezzel is jócskán a kitűzött céljaik alatt maradnak.Emlékszünk, Mr. Farley az, aki jelenleg is kínai villanyautóval, egy Xiaomi SU7-tel jár és nyilvánosan lenyilatkozta, hogy mennyire odavan érte. Na meg arról is beszéltek a pénzügyes kollégájával még korábban, miután először vezettek kínai villanyautót, hogy el kell ismerni, a távol-keletiek mennyivel előrébb járnak a technológiában hozzájuk képest.Kíváncsi leszek, hogy érkezni fog-e majd egyszer olyan hír, hogy kínai kézbe kerüljön akár maga a márka is, vagy annak egy része, mint például ahogyan a Volvo és a Geely példája mutatja.Remélem, az elhibázott stratégiák és az ebből fakadó összegzsugorodás után az iparág történelmének ilyen jelentős darabja nem válik egyszer csak úgy köddé.Fotó: Charged EVs
Ezen nem nagyon fogunk vitázni mert európa még nagyon sokàig fog autót gyártani max nem úgy fogják hívni az európai volks wagent hogy Volkswagen hanem hogy BYD.
Egy másik topicban többen is győzködtek, hogy semmilyen CO2 adó nem létezik, kitaláció az egész. Vagy ha mégis van, azt Mészáros vetette ki meg a Zorbán :)
Volvo kínai kézben van már vagy 15 éve. Hollandiai autógyárból negyed százada kiszállt a volvo, amit a Mitsubishivel közösen tulajdonolt.
És valóban. Autógyárat venni nem beruházás, hanem befektetés. Beruházás akkor lesz ha fejleszt, átépít/átalakít.
És amikor európai autóipar hanyatlásáról beszélünk pont erről beszélünk. Kínai tőke és innováció nélkül az európai termelés elveszíti versenyképességét.
Jövőre csak Stellantis 2.5 millió autóval akar kevesebbet gyártani, mert nem akar CO2 büntit fizetni vagy megveszi a kvótát mondjuk a Teslától vagy a kínai gyártóktól.
Csak közben annsi a vàltozas hogy a VW brüsszeli gyárát megveszik a kinaiak és tárgyalások kezdődtek arról hogy a Volvo hollandiai gyárát is eladjàk egy meg nem nevezett kinai autógyárnak.
Ha komplett autógyárat vesznek meg az nem beruházás?
Nem csak beruházni nem fognak, hanem a megkezdetteket is leállítják, valamint a BYD európai központját elviszik Hollandiából. Lehet, hogy Magyarországra (mondjunk ez nekünk csak jó lehet).
Németországból pont nem vonulnak ki, ugyanis a németek végül nem szavazták meg a büntetővámok bevezetését.
Mindenesetre csalódottak voltak a németek, hogy miközben a saját autóiparuk épül le, a feltörekvő nem náluk épít gyárat.
És az a pár százas az pár ezres, és a világ legnagyobb elektromos autó gyára, aki most lép be erre a piacra, és aki saját kezében tartja a teljes autóipari ellátásláncot, a nyersanyag bányászattól, az kku gyártáson, szoftver fejlesztésen, logisztikán és kereskedelmen át mindent.
Miközben övé a nagy tömegben előállított legkorszerűbb autóakksi (szabadalmastól, gyártástechnológiástól)
Szóval, nem garázscég
Háttérben meg a világ legnagyobb autópiacán ebben a szegmensben piacvezető.
"Az Atto 3 a két feltételnél kapott 0 pontot: a járművezető-monitorozáson (vagyis hogy az autó figyeli-e, hogy a sofőr éber) és a nem reagáló járművezető beavatkozáson. Az Euro NCAP kifejtette, hogy abban az esetben, ha a sofőr elveszti eszméletét az autó kormánytámogató rendszere kikapcsol, de a tempomat nem, „ így a nem reagáló járművezetőt sorsára hagyja” - olvasható a jelentésben."
Te autódban nincs ilyen. a nem felsőközép kategóriákban feláras, az alap csomag nem tartalmazza eszt a funkciót.
A BYD eladása és bevétele is nagyot nőtt 2024 harmadik negyedévében, ráadásul a vállalat felpörgette a termelést és a munkaerő-toborzást is. A harmadik negyedév bevételei éves szinten 24 százalékkal növekedtek, így a BYD negyedéves bevételeket tekintve most először legyőzte a Teslát is.