Keresés

Részletes keresés

Soldier of Fortune Creative Commons License 5 napja 0 0 316

Brutál leépítésekber kezd a Ford:.

 

 

NAGYON MEGSZORÍT A FORD

 

Mint látjuk, irtózatosan nagy tempóban alakul át az autóipar. Egykor érinthetetlennek gondolt, szinte magával a mobilitással azonosított autómárkák küzdenek a túlélésért és helyettük néhány éve alig, vagy egyáltalán nem ismert vállalatok pedig egyenesen a csúcsra törnek.Az egyik legnehezebb helyzetben az európai autómárkák vannak. Jönnek például a hírek Németországból, hogy mekkora gyárbezárásokra és elbocsátásokra készül a Volkswagen. Aztán ezzel egyidőben nem sikerül befektetőre lelnie az Audinak sem, akiknek most éppen az elektromos autókat gyártó brüsszeli üzemére tesznek lakatot nemsokára.De most melléjük csatlakozik az amerikai, de Európában is igen jelentős Ford, csak egy kicsit más aspektusból, akiknek első embere, Jim Farley óriási bejelentést tett a közelmúltban. A márka CEO-ja ugyanis bejelentette, hogy mostantól drasztikus méretű költségcsökkentésbe kezdenek és teszik mindezt kapásból a munkaerő oldalán. Azért komoly dolog ez, mert az intézkedések várhatóan a szervezet minden szintjét érinteni fogják.Az alacsonyabb beosztású dolgozók munkáját a Ford ugyanis mostantól egy teljesítményrendszerben fogja értékelni. Ezzel egyfelől a költségeket akarják csökkenteni, viszont egyben azt is nyíltan megfogalmazta Farley, hogy minden egyes alkalmazottjuk tevékenységét és ezáltal magukat az embereket is még elszámoltathatóbbá akarják tenni.Ugyanakkor a stratégia ennél sokkal átfogóbb, mert ezzel a lendülettel, vagy mondjuk úgy, hogy egy másik tollvonással a Ford vezetésében ülő menedzserek bónuszait is csökkentik 65 (!) százalékkal. Persze nyilván sokan mondják majd, hogy sajnálni nem kell őket, na meg vajon akkor ezidáig mennyi üthette a markukat, de ez most mind lényegtelen. A lényeg az, hogy most már a Ford legmagasabb szintű globális vezetésének ilyen mértékig bele kell nyúlnia a vállalat működésébe 2024 novemberében.Mr. Farley ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy az intézkedéseik sorozata kétirányú utca. Ugyanis megígérte, hogy amennyiben elérik a most kitűzött célokat, az egész csapatot jutalomban részesítik. De azt is hozzátette, nincsen más út most már, mint a tőkehatékonyság és a fedezet növelése. Magyarul egészen egyszerűen a vállalat nem működik rugalmasan és most már nincsen hova hátrálniuk nekik sem.A befektetők mindenesetre ettől nem lettek boldogabbak, pláne, hogy az is friss hír, mely szerint november közepétől jövő év január 6-ig szünetelteti a termelést a Rouge Electric Vehicle Center, amelyben például az F-150 Lightning készül. Elvileg azért, mert annyi készletes darab maradt belőle így is, hogy felesleges gyártani, ezért első lépésben kettőről már csak egy műszakra csökkentették a termelést. De mostanra úgy néz ki, így sem pörög eléggé és így ezzel is jócskán a kitűzött céljaik alatt maradnak.Emlékszünk, Mr. Farley az, aki jelenleg is kínai villanyautóval, egy Xiaomi SU7-tel jár és nyilvánosan lenyilatkozta, hogy mennyire odavan érte. Na meg arról is beszéltek a pénzügyes kollégájával még korábban, miután először vezettek kínai villanyautót, hogy el kell ismerni, a távol-keletiek mennyivel előrébb járnak a technológiában hozzájuk képest.Kíváncsi leszek, hogy érkezni fog-e majd egyszer olyan hír, hogy kínai kézbe kerüljön akár maga a márka is, vagy annak egy része, mint például ahogyan a Volvo és a Geely példája mutatja.Remélem, az elhibázott stratégiák és az ebből fakadó összegzsugorodás után az iparág történelmének ilyen jelentős darabja nem válik egyszer csak úgy köddé.Fotó: Charged EVs

 

https://www.facebook.com/profile.php?id=100063164983355

Soldier of Fortune Creative Commons License 5 napja 0 0 315
Soldier of Fortune Creative Commons License 2024.11.05 -2 0 314

Ezen nem nagyon fogunk vitázni mert európa még nagyon sokàig fog autót gyártani max nem úgy fogják hívni az európai volks wagent hogy Volkswagen hanem hogy BYD.

Előzmény: DIDORO_2 (309)
Citizen Joe Creative Commons License 2024.11.05 -1 0 313

Debreceni BMW gyár sorsa lesz érdekes, gyakorlatilag értelmét vesztette a beruházás.

Előzmény: Wic (303)
Citizen Joe Creative Commons License 2024.11.05 -1 0 312

Egy másik topicban többen is győzködtek, hogy semmilyen CO2 adó nem létezik, kitaláció az egész. Vagy ha mégis van, azt Mészáros vetette ki meg a Zorbán :)

 

 

Előzmény: QuantumSingularitas (305)
DIDORO_2 Creative Commons License 2024.11.05 0 0 311

Te most magad ellen hozol érveket?

 

 

Előzmény: Soldier of Fortune (300)
DIDORO_2 Creative Commons License 2024.11.05 0 0 310

Volvo kínai kézben van már vagy 15 éve. Hollandiai autógyárból negyed százada kiszállt a volvo, amit a Mitsubishivel közösen tulajdonolt. 

 

És valóban. Autógyárat venni nem beruházás, hanem befektetés. Beruházás akkor lesz ha fejleszt, átépít/átalakít. 

 

És amikor európai autóipar hanyatlásáról beszélünk pont erről beszélünk. Kínai tőke és innováció nélkül az európai termelés elveszíti versenyképességét.

Előzmény: Soldier of Fortune (302)
DIDORO_2 Creative Commons License 2024.11.05 0 1 309

Majd 13,5; 13; 12,5; 12..................2,5; 2........

Előzmény: Soldier of Fortune (304)
DIDORO_2 Creative Commons License 2024.11.05 0 0 308

"Beatles a 60-as években több valutát hozott angliának mint az angol gyáripar."

 

:)))))))))))

 

Nem

Előzmény: Soldier of Fortune (307)
Soldier of Fortune Creative Commons License 2024.11.05 0 0 307

Hát ezt nem nagyon tudom.

Mindenesetre a szolgáltatások lettek mára a fő iparág európában, pl a turizmus igencsak versenyképes lett az füstölgőkéményes iparágakhoz képest.

Egészen döbbenetes volt az mindenkinek hogy pl. a Beatles a 60-as években több valutát hozott angliának mint az angol gyáripar.

Meg is kapták érte a lovagi címet.

Előzmény: Wic (306)
Wic Creative Commons License 2024.11.05 -11 0 306

A GDP hány százalékát adja az autógyártás?

Előzmény: Soldier of Fortune (304)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2024.11.05 0 0 305

Jövőre csak Stellantis 2.5 millió autóval akar kevesebbet gyártani, mert nem akar CO2 büntit fizetni vagy megveszi a kvótát mondjuk a Teslától vagy a kínai gyártóktól.

Előzmény: Soldier of Fortune (304)
Soldier of Fortune Creative Commons License 2024.11.05 0 0 304

14,9 millió autót gyártott le tavagy az európai ipar és most 6,9% os visszaesédt jeleznek.

Ha az európai autógyárak csak 14 millió autót fognak gyártani az már világvége?

Előzmény: Wic (303)
Wic Creative Commons License 2024.11.05 -12 0 303

Mindenesetre szar ügy, hogy az európai autógyártásnak rövidesen annyi lesz.

Az USA újabb hosszú távú terve válik valóra.

De szerencsére a Tesla-t is meg fogja enni a BYD, úgyhogy nekik is annyi lesz.

Előzmény: Soldier of Fortune (302)
Soldier of Fortune Creative Commons License 2024.11.05 0 0 302

Csak közben annsi a vàltozas hogy a VW brüsszeli gyárát megveszik a kinaiak és tárgyalások kezdődtek arról hogy a Volvo hollandiai gyárát is eladjàk egy meg nem nevezett kinai autógyárnak.

Ha komplett autógyárat vesznek meg az nem beruházás?

Előzmény: Wic (301)
Wic Creative Commons License 2024.11.05 -13 0 301

Nem csak beruházni nem fognak, hanem a megkezdetteket is leállítják, valamint a BYD európai központját elviszik Hollandiából. Lehet, hogy Magyarországra (mondjunk ez nekünk csak jó lehet).

Németországból pont nem vonulnak ki, ugyanis a németek végül nem szavazták meg a büntetővámok bevezetését.

Előzmény: Soldier of Fortune (298)
Soldier of Fortune Creative Commons License 2024.11.05 0 0 300

A 70 es években a feltörekvő japán kezdett európaban gyárakat építeni oct mára teljesen elfogadott lett a japán autó.

Amúgymeg:

 

 

BOSCH vezér az európai autógyárbezárásokról: túl sok ember túl kevés autót gyárt le:

 

 

https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2024/11/bosch-szaszi-istvan-elektromos-autok

Előzmény: DIDORO_2 (299)
DIDORO_2 Creative Commons License 2024.11.05 0 0 299

Mindenesetre csalódottak voltak a németek, hogy miközben a saját autóiparuk épül le, a feltörekvő nem náluk épít gyárat.

 

És az a pár százas az pár ezres, és a világ legnagyobb elektromos autó gyára, aki most lép be erre a piacra, és aki saját kezében tartja a teljes autóipari ellátásláncot, a nyersanyag bányászattól, az kku gyártáson, szoftver fejlesztésen, logisztikán és kereskedelmen át mindent.

 

Miközben övé a nagy tömegben előállított legkorszerűbb autóakksi (szabadalmastól, gyártástechnológiástól)

 

Szóval, nem garázscég

 

Háttérben meg a világ legnagyobb autópiacán ebben a szegmensben piacvezető.

Előzmény: Soldier of Fortune (298)
Soldier of Fortune Creative Commons License 2024.11.04 0 0 298

Mégis mit intett be, azt hogy a vámot megszavazó országokban nem fognak beruházni.

Biztoosan megrázza ez németországot ahol a tesztet végezték és pár száz darab BYDet adnak el évente.

Előzmény: Wic (296)
DIDORO_2 Creative Commons License 2024.11.04 0 0 297

"Az Atto 3 a két feltételnél kapott 0 pontot: a járművezető-monitorozáson (vagyis hogy az autó figyeli-e, hogy a sofőr éber) és a nem reagáló járművezető beavatkozáson. Az Euro NCAP kifejtette, hogy abban az esetben, ha a sofőr elveszti eszméletét az autó kormánytámogató rendszere kikapcsol, de a tempomat nem, „ így a nem reagáló járművezetőt sorsára hagyja” - olvasható a jelentésben."

 

Te autódban nincs ilyen. a nem felsőközép kategóriákban feláras, az alap csomag nem tartalmazza eszt a funkciót.

Előzmény: Soldier of Fortune (295)
Wic Creative Commons License 2024.11.04 -15 0 296

Most, hogy a BYD beintett pár európai országnak, akik megszavazták a büntetővámot, nem csoda, hogy hirtelen rosszak lesznek a tesztek. 

Bár kicsit átlátszó.

Előzmény: Soldier of Fortune (295)
Soldier of Fortune Creative Commons License 2024.11.04 0 0 295

Hallottam a hírekben hogy megbukott a BYD az európai torésteszten:

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/11/04/byd-atto-3-euro-ncap-vezetestamogato-rendszerek/

 

Ezt meg nem írták ki a faliujságra.

Előzmény: Wic (292)
Soldier of Fortune Creative Commons License 2024.11.04 -1 0 294

Kétlem, mert eddig is Fordjaim voltak meg ezek után is azok lesznek.

Tudod ez úgy van hogy a vásárlók többsége nem autót akar venni hanem Fordot, Mercit, BMWt, Peugeotot, a többinek meg ott a kinai.

 

Előzmény: Wic (292)
Soldier of Fortune Creative Commons License 2024.11.04 -1 0 293

Miért kène ezen nyugtatni, vagy összekapják magukat az európai autógyárak vagy kinai lesz a volks wagen.

Előzmény: DIDORO_2 (291)
Wic Creative Commons License 2024.11.04 -13 1 292

Ne aggódj, meg fogod tudni, ha más nem, a hírekből.

Előzmény: Soldier of Fortune (290)
DIDORO_2 Creative Commons License 2024.11.04 0 2 291

Nyugtasd csak ezzel magad....

Előzmény: Soldier of Fortune (290)
Soldier of Fortune Creative Commons License 2024.11.04 -2 0 290

A BYD autóinak 90 %-àt kínán belül adja el és európában csak párszáz darabnyit tud eladni évente úgyhogy nem tudjuk milyen a kinai autó.

Előzmény: Wic (289)
Wic Creative Commons License 2024.11.04 -13 1 289

Amikor a byd jobb és olcsóbb, mint a fos nyugati vas, miért benne bárki mást?

 

Mostanra meg is előzte a Tesla-t.

Ennyi.

Előzmény: Kód 001 (5)
Wic Creative Commons License 2024.11.04 -14 2 288

https://index.hu/gazdasag/2024/11/04/byd-elektromos-auto-novekedes-negyedeves-adatok-tesla-szegedi-gyar-toborzas/

A BYD eladása és bevétele is nagyot nőtt 2024 harmadik negyedévében, ráadásul a vállalat felpörgette a termelést és a munkaerő-toborzást is. A harmadik negyedév bevételei éves szinten 24 százalékkal növekedtek, így a BYD negyedéves bevételeket tekintve most először legyőzte a Teslát is.

Maki te férjhezmész? Creative Commons License 2024.10.31 -1 0 287

Ennek a fazonnak semmi nem jó?

 

 

Előzmény: Kód 001 (5)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!