Az európai uniós tagállamok és régiók legfrissebb, adatokon alapuló szegénységi/gazdagsági rangsorát tette közzé csütörtökön az egy lakosra jutó nettó elsődleges jövedelem alapján. A frissen feldolgozott adatok valójában 2021-es, de így is jól kiolvashatóak belőlük a fontosabb tendenciák.
Az adatokat nem euróban, hanem úgynevezett vásárlóerő-egységben (PPS) adták meg, ami az Eurostat módszertani megjegyzése szerint figyelembe veszi az országok közötti árszínvonalbeli különbségeket, azaz egy vásárlóerő-egységgel minden országban ugyanannyi árut és szolgáltatást lehet vásárolni, függetlenül a helyi árfolyam- és árkülönbségektől – olvasható a 444.hu erről szóló elemzésében.
Senki nem akar a BKV-nak áramot eladni, leállhatnak a trolik, villamosok - Ződ fővárosban kitesznek pár napelemet és jónapot. Ződ átmenetelés is meg van oldva, és a Patás sem tudja immár árammal zsarolni a demokrata fővárosiakat.
Ujabb penz elvonas a fovaropstol de most mar "mergezni" is akarja a Budapesti levegot!
A kormányhivatal szerint jogszerűtlenül szedi a fővárosi önkormányzat az útdíjat Budapesten, Karácsony Gergely főpolgármester nem érti, mi vele a baj, és perre készül, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője a közösségi oldalán nyilvánít véleményt. A kamionosok egyelőre hallgatnak.
Személyautóból sok, teherautóból csak néhány kisebb rótta ma az utakat Budapesten. A kamionokat a korlátozó táblákon kívül az útdíj is távol tartja a fővárostól. A kormányhivatal szerint jogszerűtlenül. Erről most, 13 évvel a díj bevezetése után tájékoztatták a fővárosi önkormányzatot, arra kérve őket, hogy vonják vissza az ezt előíró rendeletet.
Nem értjük, hogy a kormányhivatal miért akar egy ilyen rendeletet megszüntetni, ami valóban azzal járna, hogy mivel az M0-s fizetős, a budapesti utak pedig ingyenesek, gyakorlatilag Budapest utcáit ellepnék a teherautók, akár kamionok is.
A fővárosnak tavaly 1,8 milliárd forint bevétele volt ebből a díjból.Ezt már Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes mondta el az Én Budapestem című oldalnak.
Csak a fideszes vezetésű önkormányzatok vehetnek fel hitelt, az ellenzékiek nem – ez olvasható ki abból a csütörtökön közzétett kormányhatározatból, amelyben tételesen felsorolták, hogy a kormány mely önkormányzatok hitelfelvételi kérelmét támogatta, és melyikeket utasította el. A 2011-es adósságrendezése óta ugyanis csak a kormány engedélyével vehetnek fel hitelt az önkormányzatok.
A kormány elutasította Budapest, Gödöllő, Dunaújváros és Miskolc hitelkérelmét, míg Békéscsaba, Szolnok, Sopron és Szarvas megkapta az engedélyt. A táblázatból kiderül, hogy a fideszes vezetésű Debrecen felvehet 13 milliárd forint hitelt, míg a jóval nagyobb (8x akkora lakossagu!!!) költségvetésből működő Budapestnek 16,5 milliárdos kérelme nem kapta meg a zöld lámpát
Érdekes, Debrecennek meg van hirtelen 108 MILLIÁRD állami támogatás hogy a szennyező kínai aksigyanak legyen elég vize....(ami ugye van is monda a polgimester...amig ki nem cenzúráztatta az errol szolo jelentés, meg az egyetemi előadást)
Karácsony a csatornának elmondta, hogy fontos tudni azt, hogy a Fővárosi Önkormányzat nagyon nagy befizetője a központi költségvetésnek. Például van egy úgynevezett szolidaritási adó, amit tulajdonképpen önkormányzati adónak kellene nevezni. Ennek összege Tarlós főpolgármestersége alatt 5 milliárd forint volt, most 58 milliárd forint.
Például ezt az adót be kéne fizetnünk, csak ha nincs miből, akkor nem biztos, hogy meg tudjuk tenni
Menekült is az 56-os forradalom ünneplése elől a fővárosból, hogy vidéken buszoztassak neki a falusi tapsoncokat, hallgatóságot... de meg azok elott is csak zárt paraván mögött merte!
Tízmilliárdos tartozása van az állami kukaholdingnak
HírKlikk | 2022. október 6. 19:45 Amennyiben kifizeti a pénzt, akkor újraindíthatják a szemétszállítási szolgáltatást – közölte a Budapesti Közművek, miután Budapesten csütörtökön sem dolgoztak a kukásautókkal.
A Budapesti Közművek keretein belül működő FKF Hulladékgazdálkodási Divízió ismét megküldte az eddig rendezetlen díjtételekről szóló számláit az NHKV Zrt.-nek, hogy a fővárosi hulladékszállítás újraindulhasson– írja a 168.hu a tásaság közlése alapján.
Hozzátették, hogy az elmúlt időszakban számos egyeztetés, levélváltás zajlott a Budapesti Közművek és az NHKV Zrt. között, de ezidáig ezek az egyeztetések sikertelenek voltak.
"Tízmilliárdos tartozása van az állami kukaholdingnak" O1G nem fizet neki, ezért nem tud fizetni a fővárosnak, a hatvanpusztai birtok viszi a pénzt!
Aha Orban NELKUL... je ez a kormany sunnyogas is Budapest ellen van...
A keresetlevél benyújtásával a per ugyan kezdetét vette, de tárgyalást csak a keresetlevél kézbesítése után, az alperes írásbeli ellenkérelmétől függően lehet tartani. Ehhez szükség lenne a szabályszerű kézbesítésre, az oroszok viszont nem veszik át az iratokat. A kézbesítési határidőre a magyar bíróságnak nincs ráhatása,
a kézbesítési akadály elhárítását pedig az Igazságügyi Minisztériumnak kellene elvégeznie, amely eddig nem adott tájékoztatást a periratok kézbesítéséről és a per elindíthatóságáról sem.
Balliberális - egy baloldali és egy liberális párt koalíciójához tartozó politikus. Vagy egy ilyen koalíció szimpatizánsa. Nem ideológiai, hanem gyakorlati, pártpolitikai elkötelezettség. De ugyanez, csak időbeli kiterjedésben, ha valaki harminc éve Fidesz szimpatizáns. Ő nem liberális, polgári konzervatív, etnonacionalista, jobboldali radikális egyszerre, hanem egyszerűen politikai személyi körhöz kötődik.
A baloldali, az baloldali, a liberális, az meg liberális.
Ezek az ideológiák ab ovo nem összegyeztethetőek.
Ha lenne ilyen politikai erő, az ilyen alapon lehetne "mindent mindennel össze-vissza" jelzőjű is.
A szó maga persze létezik, ez egy olyan lekicsinylő szitokszó, amit a rogán-habony műhelyben főznek ki a méregüstjükben, és a propagandistáiknak kiadott brossúrákban kötelezően előírják a lehető leggyakoribb használatát... Aztán az önkéntes lélekmérgezők saját maguktól terjesztik tovább.