A aweirdo vs wizzair ügyben válaszolt a pesti kormányhivatal. Mivel Barcelonából indult a gép, a spanyolok az illetékesek, de a pestiek egyből át is adták a dolgot nekik, nem kell csinálnom semmit. Kiwi vagyok mi lesz. Legalább még az esélye sem lesz meg annak, hogy nem akarják fizetésre bírni a "mi kutyánk gyerekét". Amúgy nekem semmi bajom a wizzairrel, sokat repülünk velük, minden gond nélkül. Csak fizessék ki, ami jár és akkor továbbra is velük járunk, belekalkulálva a késést meg a plusz pénzt :)
Ezek is levesznek valamennyit, de gyorsan és hathatósan intézkednek. Pontos összegre nem emlékszem, de sikerdíj van (tehát akkor semmit nem kell fizetni, ha nincs eredménye), és talán 20% fölött egy kicsivel...
Beviszed az adatokat, és már egyből látod,hogy jogosult vagy-e a kártérítésre. És elindul az ügymenet.
Sziasztok, hogyan lehet a leghatékonyabban behajtani a késés miatti kárigényt? Barcelona-Budapest, 4 óra késés, az igény elutasítás és süketelés, teljes dilettantizmus és kamuzás a helyszínen.
Érdemes a behajtócégekhez fordulni? Azt látom, akár 40 -át is elviszik az összegnek.
Fél öt után „a pilóta közölte az utasokkal, hogy végre működik a légkondi, de a személyzet kifutott a munkaidőből, így ők mennek a hotelbe pihenni, de azt nem mondta, hogy az utasokkal mi lesz, csak arra kérte őket, maradjanak a gépen” – számolt be egy utas a történtekről.
Miért csak akkor kapták meg az utasok a kuponjaikat, amikor azokat kompenzációként a várakozásért az akkori állás szerint már nem is használhatták fel?
Ha a műszaki javítás okán lehetett tudni, hogy a személyzet ki fog futni a munkaidőből, miért nem értesítették az utasokat előbb, hogy a gép nem is indulhat el aznap?
Miért érkeztek késve az értesítések az alkalmazáson is, annyira, hogy már az elküldésük pillanatában sem voltak aktuálisak?
Miért nem kaptak az utasok segítséget a szállások biztosításához?
A Ryanair közleménye szerint az „abszurd és politikailag motivált bírság” megsemmisítése megerősíti, a társaságnak joga van ahhoz, hogy szabadon határozza meg jegyeinek árát.
A család mindenesetre megjelent március 26-án a Liszt Ferenc repülőtéren, becsekkoltak és már a gépen várakoztak, éppen az utasok felkészítése zajlott, amikor olvasónk újabb e-mailt kapott a Wizz Airtől:
Sajnálattal értesítjük, hogy az ön egyik járata vagy járatai törlésre kerültek.
Azonnal rohantak a beszállást segítő légiutas-kísérőkhöz, akiket – olvasónk elmondása szerint – szintén meglepett az üzenet, pláne, hogy nem ő volt az első utas, aki hasonló e-mailt kapott. Gyors családi tanácskozás kezdődött, mérlegelniük kellett, hogy egyáltalán elrepüljenek-e Párizsba, hiszen a 29-én visszaérkező járat törlésre került, nekik pedig 30-tól már dolgozniuk kellett.
Végül úgy döntöttek, maradnak Magyarországon.
A csavar az egészben csak ezután következett: a március 29-én visszaérkező, az e-mail szerint törölt járat végül felszállt Párizsból és délután 17.37-kor landolt Budapesten.
Sziasztok, jogasz sogornom segitsegevel sikerult 500 ezer Ft-ot végrehajtással kiszedni a wizzair-től. Mindent megtettek, hogy atverjenek, felrevezessenek. Ha valakinek kell segitseg, szerintem elvallalja masnak is. Udv
Hát ja, hisz a Ryanair csak órákat késik, átteszi az utasokat másik járatra, a család egyik tagjának nem engedi meg, hogy a többiekkel felszálljon a gépre, vagy egyszerűen csak azt mondja, betelt a gép, és a maradék menjen másik járattal, ahova akar...
Russel Quirk Londonból induló járatát lemondták. A brit férfinak - mivel gyerekei már beleélték magukat, a szállás már le volt foglalva és a további utazást is elintézte - , nem volt más lehetősége, minthogy alternatív útvonalon jusson el Portugáliába. Négyezerötszáz fontjába fájt a nyaralás első napja. Hónapokon át várta, hogy a Wizzair visszatérítse az okozott károkat, de végül bírósághoz fordult és ráküldte a reptérre a végrehajtókat.
A megtévesztő árazással és az internetes vásárlások során alkalmazott nyomásgyakorlással kapcsolatban a GVH is részese az európai vizsgálatoknak, emellett pedig bejelentés alapján is több vizsgálatot is indított – egyike ezeknek a WizzAir ellen megindított vizsgálat.
Versenyhatósági eljárást indított a Wizz Airrel szemben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert a gyanú szerint a légitársaság az online jegyvásárlás során megtévesztéssel tereli a fogyasztókat feláras szolgáltatásai felé. A GVH közleménye szerint a társaság valószínűsíthetően jelentős információkat hallgat el vagy közöl későn online, hogy a drágább lehetőségek irányába befolyásolja a jegyvásárlókat.
Tovább a rovatra Csak egy nappal később értek haza, és sokuknak a bőröndjük is eltűnt azoknak a magyar utasoknak, akik a Wizz Air járatával utaztak volna haza az Egyesült Arab Emírségekből.