De jol irtam. Ha hiszel a Biblianak, akkor jarultal "Sion hegyéhez, és az élő Istennek városához, a mennyei Jeruzsálemhez, és az angyalok ezreihez, Az elsőszülöttek seregéhez és egyházához, akik be vannak írva a mennyekben, és mindenek bírájához Istenhez, és a tökéletes igazak lelkeihez, És az újszövetség közbenjárójához Jézushoz, és a meghintésnek véréhez, mely jobbat beszél, mint az Ábel vére";
akkor tudod, hogy aki hisz Jezusban, ha meghal is, el;
es tudod a Jelenesek konyvebol, hogy az elkoltozott szentek kulonfele dolgokkal foglalatoskodnak.
Tolem ne imadkozz a szentekhez meg Mariahoz, ne kerd a kozbenjarasukat, (nekem is fura, en sem teszem, de valoszinuleg csak a beidegzodott dolgaim miatt, amiker egyszer at fogok lendulni), de az elholt szentek es a foldi hivok egy Egyhazat alkotnak. Tobb ev gyulis multtal, meg tobb evvel a vilagban ez revelacio volt nekem.
Te értettél félre engem. Ugyanis én nem azt mondtam, hogy ne könyörögjünk egymásért. Természetes hogy könyörgök a másik emberéért. Ebben teljesen igazad van.
Én arra mondtam hogy nem biblikus, amit a katolikusok gyakorolnak. Azaz hogy ők nem élő emberekhez, halottakhoz imádkoznak, hogy azok járjanak közben értük vagy másokért. Pl. Máriához, valamelyik apostolhoz, vagy akit ők szenté nyilvánítottak. Ez viszont ige ellenes. Mert ahogy te is írtad helyesen, az Isten és ember között Jézus Krisztus a közben járó. Tehát egy elhunyt ember nem az.
Az már egy külön téma, hogy a Biblia azt is tiltja hogy bármilyen kapcsolatba kerüljünk az elhunytakkal. Ez okkultizmus. Továbbá egy csomó más probléma és ige ellenes elgondolás van a katolikus tanok között, amibe itt nem mennék bele, mert nem ez a topic témája.
A Biblia, amire hivatkozol, nem volt elerheto az osegyhaznak. A harmadik szazadban raktak ossze, azokbol az irasokbol valogatva, amik masolva forogtak. Nyomtatas nem volt, ugyhogy ezek is kevesebb peldanyban voltak, nem tudta minden kereszteny zsebre vagni es tanulmanyozni, hanem megvarta a vasarnapot, amikor felolvastak beloluk. Az apostolok szoban is tanitottak, es intettek a hivoket, hogy orizzek meg a hallottakat. Az Iras magyarazata pedig az Egyhaznak adatott, nem onjelolt magyarazoknak. Csak a szovegbol kiindulva mindenfelet bele lehet latni, ezert toredezett a protestans egyhaz millio darabkara.
Felreertesben vagy. Az Ige irja tobb helyen, hogy konyorogjetek egymasert - ez Isten akarata. Isten es ember kozott Krisztus a kozbenjaro, de megis Isten mondja, hogy jarjunk kozbe egymasert. Kerhetjuk is egymast, hogy imadkozzon ertunk a masik. Ennyi, es nem tobb.
De meg mennyire, hogy mas embereket is lehet tisztelni, es Isten dicsosege semmit nem csorbul, inkabb az O dicsoseget gyarapitja, ha megemlekezunk az O szentjeirol. Nem tudom, nalatok a csaladban csak apat illeti szeretet es tisztelet, mindenki masnak pedig huvos kartavolsag es kimert szavak jutnak? Remelem, nem.
Én általánossági kiut- kereső vagyok keresztély de nem utasitok el semmilyen őszinte komoly kutakodását etikának istennek létrendnek.és ebbe a materializmus is belefér !
Ennek tényleg kevés (vagy semmi) köze a felekezeti vitához.
Tehát nem testi versengés a felekezeti vita, hanem nagyon fontos dolog.
Az a baj, hogy én már nem vagyok egyértelműen protestáns, mert nem tudok sok mindenben azonosulni, sem a lutheri, sem a kálvini elvekkel. Ilyenkor marad az ember mere christian.
Ez mind nagyon szép. De van vele egy alapvető probléma: az eredeti szöveg momentán senkinek nem áll rendelkezésére.
És mivel a Biblia szentségét, tévedhetetlenségét, Isten Igéjével azonosítását ez a tanítás kifejezetten az eredeti szövegekre alkalmazza, ezért nincs mögötte támadhatatlan fedezet.
Az ihletettséget hittel elfogadom, de az is tény, hogy a bibliák, amelyek ma rendelkezésünkre állnak, emberi közreműködéssel készültek. Ezért a kálvini definíciót sokkal inkább tisztának és tisztességesnek tartom: a Biblia eszköz a kapcsolathoz.
A Jn 1, 1 az Igét Istennel azonosítja, a testet öltött Ige (tehát a materiális létben is megjelent Ige) maga Jézus Krisztus. Ha ebbe belevisznek egy emberi közreműködéssel készült, másolgatott, fordításokon, mai nyelvezetre igazításon átesett könyvet, akkor az így készült tárgyat isteni rangra emelik, ez pedig már a bálványimádás kategóriájával fenyeget.
"Neked mi bajod Isten anyjanak a tiszteletevel? Mi a bajod a szentek tiszteletevel?"
Először is nem mindegy hogyan tisztelünk valakit. Az emberek is tisztelhetik egymást, de nem vallásos tisztelettel. Egyik ember nem imádkozik a másik emberhez, csak Istenhez.
Másodszor a katolikusok álláspontja többek között erről ez: "Természetesen legfőbb közbenjárónk az Atyánál: Jézus Krisztus"
Tehát azt elismerik, hogy Jézus Krisztus a legfőbb közbenjáró az Atyánál, de szerintük nem az egyetlen, ezért imádkoznak a többi szentekhez is közbenjárásért.
Miközben pedig a Biblia ezt írja: "Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus" Tím 2,5
Kiforgatják és félremagyarázzák a Bibliát, mert egyértelmű hogy az ige nem azt írja hogy a legfőbb közbenjáró a Jézus Krisztus, hanem az egyetlen. Hatalmas különbség.
Igen, Isten kijelentése alapján, de ha úgy jobban tetszik neked, akkor így írom: a Biblia alapján. A Bibliáról pedig hiszem, hogy szent, Istentől ihletett kijelentés, (az eredeti szövege) minden szavában tévedhetetlen, és az egyetlen tekintély a keresztyén hitre és életvitelre nézve, ezért elutasítom mindazokat a tanításokat, kegyes gyakorlatokat, vallási hagyományokat, melyek szerint a Biblia nem Isten Igéje, vagy csak bizonyságtétel Isten Igéjéről, és tévedéseket tartalmazó emberi alkotás. Így vannak ezzel a biblikus keresztyének felekezettől függetlenül, de én történetesen protestáns vagyok, tehát mint protestáns gondolom a Bibliát Isten igaz kijelentésének, amihez igyekszem szabni magamat. Hasonlóan vannak ezzel más felekezetből valók is, akikkel Krisztusban megvalósult egységben vagyok, miközben másokkal pedig, akik nem Istenben találták meg életük fő problémájára a megoldást, ezért nem Istentől kérnek, és nem Istennek adnak hálát, nem vagyok egységben, ismét csak függetlenül a felekezeti hovatartozásuktól. Vannak szükséges szakadások, ez van, nincs mit keseregni ezen, hiszen olyan jó más felekezetűekben is felismerni az egységet Krisztusban, és ez nagy ajándék!
En nem olvastam Ratzingert, es a protestans teologiai irodalomban sem vagyok otthon. A gyakorlat alapjan, amit latok, nem latok lehetoseget egysegre, legfeljebb egyeterthetnek nehany nagyon alapveto dologban. Egyebkent a katolikusok es az orthodoxok kozott sokkal kisebb kulonbsegek vannak, de azok is annyira jelentosek, hogy ott sem latok eselyt egyesulesre. Es valahogy kivanom is, meg nem is, mert mind a kettonek erdekes es sajatos tortenete es tulajdonsagai vannak.
Én Ratzingertől elég sok mindent olvastam. A teológiai különbségeken lehet még ezer évig vitatkozni, de annak nem látom alapját, hogy fundamentális különbségek lennének. Sokkal inkább a liturgikus, vallásgyakorlási eltérések szembetűnőek. Ezek nem olyan súlyúak, hogy eretneknek kéne tekintenünk a másikat.
Nem kell egységben lenni, de el kell férni egymás mellett az akolban.
Nem. Fundamentalis kulonbsegeik vannak, elvi kerdesekrol van szo. Azonban Jezusban mind a ketten hisznek, de a kulonbozosegek miatt nem lehetnek egysegben.
Jezus volt es van a kozeppontban. Neked mi bajod Isten anyjanak a tiszteletevel? Mi a bajod a szentek tiszteletevel? Mi a bajod az evszazados dicsoitessel? Honnan veszed a batorsagot, hogy kijelentsd, a masik nem erti a Bibliat (nyilvanvaloan ellentetben veled, aki bezzeg erted)? Komolyan azt hiszed, a katolikusok nem forditottak kulonbozo nyelvekre a Bibliat?
1. Én sem szólhattam néktek, atyámfiai, mint lelkieknek, hanem mint testieknek, mint a Krisztusban kisdedeknek.
2. Téjnek italával tápláltalak titeket és nem kemény eledellel, mert még nem bírtátok volna meg, sőt még most sem bírjátok meg:
3. Mert még testiek vagytok; mert a mikor írigykedés, versengés és visszavonás van köztetek, vajjon nem testiek vagytok-é és nem ember szerint jártok-é?
4. Mert mikor egyik ezt mondja: Én Pálé vagyok; a másik meg: Én Apollósé; nem testiek vagytok-é?
Neked hiányzik, hogy Mária és a szentek tisztelete nincs a középpontban? Zavarnak az ószövetségi felolvasások a vasárnapi miséken? Mi bajod a népnyelvi-gitáros misézéssel (ha még anyanyelveden hallgatva -ha ugyan- a misét, szemmel láthatóan, nem érted a Bibliát?
Nekem úgy tűnik, a protestantizmus (és tulajdonképpen a biblikus keresztyénség) erőssége most a Kárpát-medence, hálás vagyok, amiért itt élhetek és anyanyelvemen olvashatom, hallhatom Isten kijelentését, és ezt szabadon megtehetem! Egyedül Istené, a mi megtartó, gondviselő Urunké a dicsőség!
marad a fegyverkezés. Én amondó vagyok, hogyha a bratyizó protestánsok nem mészárolnak, akkor a hűséges katolikusok tegyék el láb alól azokat a bratyizó protestánsokat, akik beviszik a Vatikánba a protestáns gondolatokat.
> Vannak még igazi protestánsok, vagy már mind behódolt rómának és a hamis ökumenének?
Valaki itt fordítva ül a lovon?
Éppenséggel a katolicizmus lett kiherélve és kvázi protestáns-cionizmussá átalakítva az ún. II. vatikáni zsinat során 1964-ben. (Mária és a szentek tisztelete a legsarokba szorítva, ószövetségi felolvasások bevétele a vasárnapi misékbe, gyakran különösen gusztustalan népirtó dicsőítésekkel, népnyelvi-gitáros misézés, stb.) Most fejeződik be a folyamat, bergoglio ferenc moszad-ügynök vezetésével. Ratzinger öregpápát éppen azért váltották le, mert megpróbálta visszaszorítani a katolicizmust protestanizmussá átalakító schuldkult-ot.