https://index.hu/belfold/budapest/2019/07/16/szeptembertol_5-os_metro_lesz_a_szentendrei_hev_uj_neve/
Tarlós 10 éves kitűnő főpolgármesteri tevékenységének gyümölcse beérett. Nyugdíjazása előtt átadja főművét, az 5-ös metrót. Ez volt a legtöbb, amit tett ezért a városért!
Igen, tudom, hogy ilyen leágazást is akartak, de a HÉV-et is át akarták ott vezetni.
A meg nem valósult leágazás megállt volna a Kőbányára tervezett központi pályaudvarnál is (ott található a nagyobb pályaudvarokra vezető vonalak találkozása), amelyből persze szintén nem lett semmi.
De, azok a vaganyok a hev miatt vannak ott... Az volt a terv, h. a ket szelsore jon a hev Cinkota felol, es a ket belsorol indul a metro a varos fele...
Nem, azok a vágányok nem a HÉV miatt vannak ott. A leendő kőbányai leágazáshoz készültek, mely vonal a Liget térig tartott volna. Semmi sem lett belőle, pár éve bontották el a soha át nem adott Liget téri végállomás épületét, illetve azt ami megmaradt belőle.
A leendő Metró5 valahol a Margitsziget magasságában fordulna el a jelenlegi vonaltól, és a pesti oldal alatt leírt ívvel érné el az Astoriát/Kálvin teret, ahol a H6/H7 HÉV-ekben folytatódna Csepelre, illetve Ráckevére.
A Batthyány tér egyszer s mindenkorra végállomás marad, ha lesz egyszer Metró5, annak egy szárnyvonalát fogja képezni. Ugyanis a végállomás az aluljárószinten van, úgy elépítve, hogy nem lehet meghosszabbítani - akkor ugyanis a HÉV az aluljárót vágná ketté.
A leendő Metró5 valahol a Margitsziget magasságában fordulna el a jelenlegi vonaltól, és a pesti oldal alatt leírt ívvel érné el az Astoriát/Kálvin teret, ahol a H6/H7 HÉV-ekben folytatódna Csepelre, illetve Ráckevére.
Nem azt kell nézni, hányan utaznának tovább a Batthyány tértől délre - az 1 és a 4-6 villamosokon se a teljes vonalat szokták végigutazni, mégis van utas a szerelvényeken folyamatosan. Továbbá, ha kínálsz egy utazási lehetőséget, kereslet is lesz rá - lásd Metró4.
A negyes metrot kene befejezni, hogy hasznalni is lehessen. A kettes metronmeghosszabbitasa helyett ahevetblehetne bevezetni a keltiig nappali nt ahogy regen is volt. A hevmeghosszabbitas elott meg fel kne merni van e igejy avBattyanyi tetnel valo tovabbutazasra. Szvsz van kb nta harom ember aki csepelre akar utazni, ezeket berelt kulonautoval ep lehet szallitani szaz ev alatt kh 3 millio ard koltseggdl a metrofurkalasra koltott 300 milliard helyett.
Ha már a név a fontos, akkor még ebben a projektben nevezzük át metrónak a többi HÉV-et is, az 1-3-4-6 villamosokat és talán még a 7-es buszt is - mert ezek is tekinthetők metrónak - vagy inkább hagyjuk a nevet a fenébe, attól nem fog változni semmi és lényegében nem is az elnevezés lenne a legfontosabb.
(Az hogy a HÉV-ket számozták, szerintem nem baj, más járatok, vasútvonalak is számozva vannak, egyszerűbb.)
Nem lehetne inkwbb a hetes meg nyolcas metroval kezdeni? Egyebkent az obudai hev cdelpestig meghosszabitasanak semmi ertelme, az utwsok kb ot szazaleka akar a belvarosnal tovabb utazni. Ennel tobb erzelme lenne abnegyes metro meghosszabbitasanak legalabb a Bosnyak terig. Mert a hulye zogloiak meg rakosborzasztoiak a keletimel nem hajlandok atszaplni a gyorsbusztlrol a metrotacsak azert hogy ot percvel kesobb erjenek a morickorzerre vagy kelenfoldre. Ezek utan szvsz jo dopog ha kb harom millaert lecserelio a hevtsblat metrora, es eljagyjak a parszazmilliardnakerulo egyeb metrositast. Azt azert nem artana tudni, hogy a szentendre hevbnyereseges vagy veszteseges, kert utobbi rsetben nem nagy uzlet a fovaroelsi meg ositas meg hitokbavetep.
""Hatvanéves elmaradást lehet behozni a csepeli HÉV föld alá vitelével. A teljes 5-ös metróról egyelőre korai beszélni, annyira drága és hosszas beruházás, de ha épül valami Dél-Pesten, Csepelen, akkor azt érdemes úgy csinálni, hogy később, ha lesz rá fedezet és szándék, része lehessen egy sokkal nagyobb közlekedési hálózatnak" – kommentálta a pályázat hírét Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke."