Régi vágya vált valóra a magyar kormányzatnak, amikor projektcége, az Adria Port tavaly év végén megvásárolhatott a trieszti szabadkikötő területén egy termináli fejlesztésre alkalmas, a vasúti hálózathoz kapcsolható, kikötőhely létesítését lehetővé tevő területet…
Magyarország karnyújtásnyira attól, hogy tengeri kikötője legyen
Az illetékes hatóság jóváhagyta a magyar tulajdonban lévő terminál rakpartosítását, így Magyarország egy lépéssel közelebb került a trieszti kikötői tervek megvalósításához. Ugyanakkor a tervek szerint csak 2026-tól vehetik használatba a magyar vállalatok.
"Hat hektár terület esik közvetlenül a tengerpartra, melynek hossza 700 méter."
Így itt a közepes méretű, szélesebbre (maximum 77,5 méterre) épített, de csak 12,2 méteres merülésű, Suezmax-osztályú, 120,000-200,000 tonnás vízkiszorítású teherhajók, konténerszállítók köthetnek ki.
Akkor gondolom a korábbi balliberális "hírek" kuka. Hogy ez nem kikötő, hanem olajtorony stb., ahol csak vízibicikli tud kikötni, olyan sekély stb. Meg az is kiderült, hogy jókor, szuper áron vettük meg / béreltük ki a kikötőt.
Még a végén kiderül, hogy a balos nemigen ért ehhez sem.