Komolyan, nem értem. Mintha direkt próbálnák az embereket elriasztani a mobil bérlet vásárlásától. Felszínen reklámozzák, de a megvalósítás ORDÍTJA, hogy "LÉGYSZI NE EZT HASZNÁLD, DIREKT MEGNEHEZÍTJÜK".
Bocsánat, hogy harmadik hozzászólás zsinórban erről, de nem tudom magamban tartani, akkora gyűlöletet kelt ez bennem, és szerintem tök jogosan, mert szerintem ilyen idiótaságot létrehozni ilyen nagy cégnek megbocsáthatatlan dolog.
Bocsánat, nem is lehet megoldásnak nevezni. Ez problémát hoz létre fölöslegesen, ahelyett, hogy megoldana egyet. Mintha csak a szívatás lenne a lényege és semmi más.
A mobil BÉRLET érvényesítésének mégis mi értelme van? A papír bérletet nem kell "lyukasztani", elég megmutatni. És még a lyukasztani kellene, a lyukasztás is 10x gyorsabb ennél a kódfényképezésnél.
Mindez azért van így, mert így pár fillérrel kevesebbet kellett programozásra szánni? Mert különben semennyi értelme nincs és kb. negatív IQ kellene ahhoz, hogy ezt valaki szándékosan tervezze így, annyira büdös ocsmány megoldás.
Eddig azért nem volt belül is matrica, nehogy blicceljenek az emberek...
Persze pár matricát legyártani és kitapétázni nem nagy összeg, de ha ennyire félnek a blicceléstől, miért nem raknak ki "digitális matricát" a járművekben, amit le lehetne tiltani ha az ellenőrök felszállnak...
Vagy NFC, amin még csak gondolkodnak és törik a fejüket erősen pár évig...
Mindezzel párhuzamosan a BKK vizsgálja az NFC technológia bevezetésének lehetőségét is. Ezzel a módszerrel egyetlen érintéssel beolvashatóvá válna a digitális jegy, vagy bérlet, hasonlóan egy bankkártyás fizetéshez.
Ha mobilbérletet veszek azt is minden felszállás előtt be kell olvasni és be kell mutatni a járművezetőnek vagy csak az ellenőrnek elég felmutatni ellenőrzéskor?
A 30 perces jegy akkor elég ha 30 percen belül legalább 2x át tudsz szállni . A metrónál ha a Déli pu-nál érvényesited a 30 percest, mire leérsz felszálsz a metróra simán elmegy 8- 10 perc ha azonnal indul a metró mire az Őrsre érsz már nem érvényes a jegyed,pontosabban átszállni már nem tudsz.
Én mondok még egy visszásat, amit eddig is sejtettem, de ez a válasz megerősít. Idő alapú jegyet érvényesítsek a metróállomáson fent? Lecsipogom a SzKT-n fent, majd mire leér a mozgólépcső, elmegy a szerelvény, csúcsidőn kívül 5-10 perc múlva megjön a következő, máris ugrott 10 perc az érvényességből. 1,5 órás jegynél valószínű nem para, fél órásnál már lehet az, ha pl az Örsről mennék tovább.
Igazábol a Bkk válaszleveléböl az tünik ki hogy aki papir alapu jeggyel utazik az becsületes tagja az utazó közönségnek,mig a mobiljegyet használók potenciális bliccelők akiktöl megkel tagadni hogy érvényesités nélkül felszálhassanak a járműre.
Szerintem a BKK vezetősége elmehetne tanulni Szegedre mert ott eddig még nem találkoztam olyan járművel ahol ne lett volna a belsőtérben elhelyezve a qr-kód,hozzáteszem nem csak a jegykezelő készülékre.
Az pedig igencsak hasznos tanács hogy egy tömött jármüröl, esetleg a közepéröl verekedjem le magam hogy érvényesithessem a jegyet amit egy esetleges rendszerhiba miatt nem tudtam érvényesiteni.
Mondjuk kiváncsi lennék egy ellenőr arcára amikor az orra előtt érvényesitem a mobiljegyemet ,anélkül hogy az ülőhelyröl felálnék vajon mit szólna. Mert tenni nem nagyon tudna semmit mivel a jegy érvényes és a jármű belsejében nincs rá lehetőség..
Amin gondolkodtam, hogy mi van a HÉV-en, ha biciklit felraksz. Megáll, de te közben telózol, majd ez után elrakod, és megfogod a biciklit, és felszenveded magad a jellemzően sk+0-ás peronokról...hát, ha kivárja a motorász....jah, és mi van, ha ezt még gyerekkel is tetézed?
Amennyiben elmulasztotta érvényesíteni vonaljegyét vagy időalapú jegyét, kérjük, szálljon le a következő megállónál, és olvassa be a kihelyezett kódot.
Ez majdnem olyan praktikus tanács mint a mávhéves "ha fázik akkor kopogjon be a vezetőhöz".
Hivatkozva a BudapestGO applikációban tett bejelentésére, az alábbi választ adjuk.
Tájékoztatjuk, hogy a járművek utasterében nincs kihelyezve matrica az olyan visszaélések elkerülése érdekében, amikor a bliccelő utas az ellenőrzést meglátva, utazás közben érvényesíti a vonaljegyét. Amennyiben elmulasztotta érvényesíteni vonaljegyét vagy időalapú jegyét, kérjük, szálljon le a következő megállónál, és olvassa be a kihelyezett kódot.
Vonaljegy vagy időalapú jegy használatakor minden esetben szükséges a járművön vagy a metróbejáratnál elhelyezett kódot beolvasni, mivel ez jelenti a mobiljegy érvényesítését. Amennyiben nem érvényesítette felszálláskor mobiljegyét, az ellenőrzést végző személy pótdíjazhatja.
A widget funkcióval a mobiltelefon kezdőképernyőjén megjeleníthető a mobiljegy, nem szükséges az alkalmazásba belépni, és az applikációban megkeresni.
Tudja valaki, hogy az eredetileg tervezett elektronikus jegyrendszer (RIGO) tervét végleg dobták vagy esetleg valamikor még is csak megvalósul? Egyáltalán most mi a helyzet vele?
Pl. itt mifelénk, ha mobiltelefonon veszel jegyet, a képernyőn fut egy számláló, hogy mennyi ideje vetted, másodpercenként ugrik egyet. Ezzel a probléma máris kezelhetővé válna, ugye.
Elég szomorú hogy a bkk visszaélésekre hivatkozva megneziti a jóhiszemü utazóközönség dolgát. Ezt akár diszkriminációnak is lehet nevezni.
Amugy nem zudom kinek a fejéböl pattanhatott ki ez a ötlet hogy aki veszi magának a fáradságot letölti a bkk appját mondván ezentul mennyivel könnyebb lessz jegyet,bérletet vásárolni az tulajdonképpen csak azért teszi hogy majd blicceljen a bkk jármüvein nevetséges na.. :)
Amugy a bliccelés igy is simán megoldható ha erre az okosok még nem jöttek rá mert ugye a qr kódot lefényképezem felszállás előtt és utánna akkor érvényesitem a jegyet amikor akarom..
Úgy rémlik mintha visszaélésekre hivatkoztak volna, hogy miért nem tesznek belülre is kódokat. Nem mintha érteném, mert egy vonaljeggyel ugyanúgy meg lehet csinálni, hogy csak akkor lyukasztod ki, ha jön az ellenőr.
De csak ott. Ha valaki nem az első ajtón száll fel, akkor annak előre kell jutnia, majd adott esetben vissza. Tényleg jó ötlet lenne minden ajtóhoz (akár a jegykezelőre) ráragasztani a matricát.
Sziasztok. Most hogy már budapesten is müködik a mobil vonaljegy és idő alapu jegy bennem felmerült egy kérdés.
Miért nincs a járművek utasterében is lehetőség a jegy érvényesitésére miért csak a járművek külsején vannak elhelyezve a kódok.
Azért igy esetenként büntetésnek érzem hogy mobiljegyet használok amikor éppen sietnék és éppenhogy feltudok pattanni az aktuális jármüre esélyem sincs hogy a kódot olvastassam be.
Aki járt már Szegeden az tudja hogy, ott már azt hiszem lassan 2 éve müködik ez a rendszer,és a járművek belsejében is ki vannak rakva a qr-kódok.
Elég változatos visszaélésekre adna lehetőséget, ha ugyanaz lenne mindegyiken. (Pl vonaljeggyel átszállás, időalapú lejárat utáni használata, mondván az még a korábbi megkezdett utazás)