Mivel nem találtam olyan fórumot, ahol a Fiat 500 széria és Abarth tulajdonosok megoszthatnák egymással szerelési, műszaki tapasztalataikat, gondoltam indítok egyet.
Tegyük fel ide eladó dolgainkat, osszuk meg egymással műszaki tapasztalatainkat, kérdéseinket, válaszainkat.
Legyen végre egy profi, pörgős Fiat 500 fórum!
A segítségeteket kérném, egy Fiat 500-asom van, 2007-es 1.2-es benzine és a jobb elejétől, a futóműtől furcsa csörrenő, zörgő hang hallatszik amikor a jobb kerék kátyuba megy, vagy nagyon göröngyös úton haladok vele.
Leszedtem a jobb első kereket és megnéztem a futómű alkatrészeit hátha látszik valami szétesett, kilazult dolog de a lengéscsillapító tetején levő műanyag fehér fel-le mozgó gyűrűn kívül semmilyen hibát nem észleltem.
Esetleg van ötletetek mi okozhaja ezt a fura hangot?
Továbbá cvan egy usb aljzat a sebváltó alatt, elvileg nokia lumia telefon csatlakozásához, de esetleg pendrive-ról MP3-at lejátszani vagy hasonló? Nincs semmi több infóm róla, esetleg ezzel kapcsolatban is tudtok segíteni?
Tegnapi tanulság: menet közben 80km/h felett kopogás alulról.
Fordulatszámra nem reagált, csak sebességre.
Megoldás: alul vannak nagyobb műanyag takarólemezek. Ezeket nagyon béna kis kupakok/csavarok fogják a helyükre, amik lelazulnak. A menetszél alul megcibálja és kopog az alvázon. Rögzítés és beilágolás igény tetszés szerint.
Ha a fiam nem diagnosztizálja cm-re pontosan menetközben, hogy honnan jön a zaj, akkor az életben meg nem találom :)
Jaja, eleg jol osszefoglaltad. Annyit tennek hozza h van itthon hozzaerto szerviz is, diag lehetoseg is (vpn kell hozza, online megy a hivatalos diagja) illetve az elektromos autok alkatreszeinek (tolto, inverter stb) javitasa a kinti csere-arnal lenyegesen olcsobban megoldhato.
500e-n olyen nincs, de mas autokon annak ellenere h ronda, akar egy evtizedet is kibir, mig vmelyik toldas/dob elenged. En nem piszkalnam, a hoallo ezust se tart rajta sokaig, so, viz, meleg ad neki.
A kipufogó cső (nem a dob, hanem még az előtte levő hosszú cső) rozsdásodásával mit lehet kezdeni? Még nem drámai a dolog, az autó 2 és fél éves, de egy-két év alatt szerintem nagyon csúnya lesz. Ezüst kályhafesték esetleg?
Elvileg alfaobd/multiecuscan megy vele, legalabbis sok mindent eler. A lassu can-hoz kellene a sarga adapter. A korroziovedelem szamomra is kerdes, itt hasznalom mo-n, sajnos mar ertelmes ertelmes idopontot nem kaptam idenre sehol alvazvedelemre, de jovore megcsinaltatom... Btw van amelyik mar iitthon is lenyomott 1-2 telet, panasz meg nem volt ra. Van magyar 500e fb csoport...
Úgy tudom, modellspecifikus diagnosztikai eszköze van, a tiéd ilyen?
Műszakilag ismerem az autót, ami folyamatos kérdőjelként jelen van a fejemben vele kapcsolatban, az az, hogyha kifejezetten a kaliforniai piacra és lízinges felhasználóknak készült, vajon van-e bármilyen érdemleges korrózióvédelme? Ez 1-2 tél után már biztosan ki fog derülni az Európába áthozott darabokon, de az import igazából csak idén indult be, ilyen szempontból még nincs velük tapasztalat.
Elektromos 500as, usa (cali es oregon) piacra, 2013 ota letezik, a hasznaltak 3 ev utan kihullanak leasingbol es jonnek Europaba, mostanaban nagyon kapos Norvegiaban is, de hollandok, nemetek is veszik nagyon. Kb 1 honapja hasznalok egyet, imadom, 114 le, nyomatek 0-tol, gumik nem tartanak sokaig rajta... :) A hutes-futes homsereklet kijelzoje kezdett villogni, ki akartam olvasni a hibat alfaobd-vel, de a sarga kabellel nem hajlando kommunikalni (kabel nelkul masik ecuval muxik, konnwei bt adapterrel). az a gyanum h a bt adapter nem tudja a lassabb sebesseget...
Legyél környezetbarát, ne dobáld ki a tökéletesen működő ablaktörlődet csak azért, mert elöregedett a gumija!
Ha nem akartok az elöregedett ablaktörlőgumi miatt a teljes gyári Bosch ablaktörlő lapát szettet cserélni (legolcsóbb 6000, legdrágább 12000 ft, forrástól függően), akkor egyetlen közepes csavarhúzó segítségével, pont 3 másodperc alatt tudjátok kivenni a gumit a lapátból, és venni a helyére egy autósboltban kb. 400ft-ért újat.
A teljes művelet max. 10 perc és büszke leszel magadra :)
Honnan szerezzünk és milyen pótkereket, ha gyárilag csak a használhatatlan és szuper gagyi defektjavító készletet kaptuk az autóhoz?
Az alábbi linken nagyon fontos tudnivalókat találtok az EMELÉSI PONTOKRÓL, az emelő használatáról és arról, hogy milyen pótkereket tudtok betenni hátulra.
Mivel nem találtam olyan Fiat 500 illetve Abarth 500 fórumot, ahol műszaki/technikai tapasztalatokat osztanak meg egymással a tulajdonosok és érdeklődők, gondoltam indítok egyet. Ha érdekel hogyan kell olajat cserélni, fékbetétet cserélni otthon, vagy mitől nyikorog a vezetőülésed, akkor itt a helyed.
És ha tudod ezekre a kérdésre a válaszokat, akkor is itt a helyed, hogy tudj segíteni azoknak, akik még nem tudják :)
Bontott alkatrészt keresel? Eladnál valamit? Tedd fel ide.
Nem tudod, milyen felnit vegyél az Fiat 500-ra? Kérdezd meg és biztosan lesz rá választ előbb-utóbb.
Túl zajosnak találod az autódat és szeretnéd leszigetelni belülről? Itt a helyed.
Elged van abból, hogy minden miatt szerelőhöz kell rohannod? Itt a helyed. Valaki biztosan megmutatja, amit szeretnél tudni.
Sok-sok éve Fiat 500-at használsz és összegyűlt rengeteg tapasztalatod, amit megosztanál másokkal? Itt a helyed.
Fóliázni szeretnél, felújítani, esetleg egy jó autóhifit összeállítani? Tedd fel itt a kérdést, és lássuk, kapunk-e rá választ.
Csináljunk együtt egy pörgős fórumot. Csak rajtunk múlik. Segítsünk egymáson, ne csak az úton integessünk, ha szembe jön egy Fiat/Abarth 500.