Üdvözlet, sziasztok
Lelkes, vagány , tettrekész, kreatív, precíz embereket keresek egy olyan repülő szerkezet megalkotásához ami 1 embert képes szállítani, kb 2-3 m magasságban.Lényeg a Kreativitás és az alkotás öröme. Moduláris sárkányszerkezetre gondoltam,
modulok:
- futómű : első, hátsó
- ülés
-jobb szárnyvég 260cm
-bal sz.vég 260cm
-középső szárnyrész 300cm
-törzs eleje : 200 cm
-törzs hátsó része 350cm
- hátsó szárny : V szárny, 2 x1m
A modulok egymáshoz jól definiált interfésszel csatlakoznának.
vezérlés: 2 csűrő, 2 magassági korm. (hátul V szárny )
+ modul lenne esetleg a motor a későbbiekben.
1 modul részt 1 kreatív, precíz ember meg tud csinálni 10-50 óra alatt sz.tem. A modul méretekből adódóan egy panellakásban is megépíthető 1 modul. Felhasznált anyagok : fenyőléc, kompozit (üvegszál , szénszál), vászon.
Kiemelt szempont legyen az egyszerűség (tárolás, szállítás, összeszerelés)
Akit érdekel vpeti6@yahoo.co.uk
tel: 7o-539o51nyolc
A T. Topicnyitó bevezető szövegével ellentétben látnám az igazi megoldást, vagyis nem a moduláris rendszerben, hanem az egybe tervezett, integráltban. A modulok önálló kidolgozása utáni egybe szerkesztése elkerülhetetlen hatásfok romlást okoz a mindenképp fellépő illesztési és összeszerelési problémák kiküszöbölése, megkerülése végett szükséges módosítások miatt. Az igazi csak az lehetne, ahol a szárny és a szerkezet többi része (pl. amelyik az utas kényelmes és biztonságos elhelyezkedését szolgálja, és maga az utas is), nem külön-külön, hanem egyazon modellezés, szimuláció és tervezés során születhetne meg. Erre ma még nem vagyunk képesek technikailag, ezért javasoltam a biológiai, azaz genetikai megközelítést, magának az utasnak az áttervezését a számára szükséges szárnnyal együtt, vagyis egyelőre az ilyen megoldással szemben ma még fellépő ellenérzéseink leküzdését.
Khhmmm... hogy is mondjam csak... Amire abban a hsz-ben gondolsz, azt már rég megoldották, elfogadható biztonsággal, hétvégi és hétköznapi használatra is, és úgy hívják, hogy siklóernyő vagy sárkányrepülő csörlés. Nézz majd utána. Tandemutasként bármikor kipróbálhatod (nem is kerül sokba), némelyik oktató szervezésében, az ország több pontján is, ahol nincs lehetőség a domboldalról startolni.
A világért sem szeretném elvenni a klasszikus (mechanikus, elektromos és elektronikus) konstruktőrök alkotó kedvét, de szerintem az igazi megoldás még a jövőben rejlik. Talán e század közepére lazul az emberi genetika szentségével és sérthetetlenségével kapcsolatos jelenlegi ortodox felfogás, vagyis kevésbé lesznek fontosak az "etikai aggályok", és megindulhat az emberi szervezet újratervezése. Most nehogy valaki arra gondoljon, hogy "Istent játszani tilos", mert egyrészt nem az, és ha a Teremtőhöz tényleg hasonlatosak vagyunk, akkor örököltük a teremtőképességét is, másrészt a Bibliában sehol nincs tiltás az emberi test továbbfejlesztésével kapcsolatban. Amit a Természet eddig (eddig!) nem tudott megoldani, pl. hogy ne egyetlen szívünk legyen, ami ha leáll, néhány perc alatt elszáll az agyunk, vagy pl. hogy hatékonyabb legyen a légzésünk és a tápanyag-hasznosításunk (jelenleg rosszabb hatásfokú, mint a hüllőké), és vannak más, korrigálásra váró hibáink is, azt ideje lenne, a jövőnk és kozmikus lényekké válásunk érdekében újragondolni. Ennek során kiderülhet, hogy az átlagos testsúlyunk, néhány korszerűsítés után lecsökkenthető 20 kg alá, és a várhatóan amúgy is megnövekvő atmoszféra nyomású légkörünkben ugyanúgy reális lehetőséggé válna a biológiai szárnyakkal repülés, ahogy az a repülő dinóknak sikerülhetett anno. Persze nem nekünk a most élőknek, hanem kb. az ükunokáinknak, a szükséges kísérleti időszak után, amit ráadásul a várható civilizációs katasztrófa túlélői számára amúgy is praktikus lesz majdan elkezdeni...
Eltekintve a fenti, kicsit futurisztikus ötlettől, csatlakozom az előttem szólóhoz, és javaslom én is a siklóernyő lehetőségeinek felülvizsgálatát! Merthogy annak a mostanában (nem egészen fél évszázada) fejlődő repülőeszköznek, még bőven vannak fel nem fedezett lehetőségei, mint pl. az aktív, "öntoló" ernyő, amihez nem kell külön hátimotor, mert a hajtóműve magába a szárnyba van integrálva néhány ezer miniatűr rezgőszelep formájában, vagy a koaxiális zsinórzat, vagy a 3D-s nyomtatással készült olyan kupola, amelyiknek a kilépőéle előtt a felső felület hátsó negyedén nem a mostani kísérletek primitív kieresztő rései és nyílásai javítják a felhajtóerő hatásfokát (lásd a Skywalk és a Swing némelyik típusát!), hanem korszerűbb számítógépes szimulációval megtervezett módon folyamatosan változó porozitás... És lehetséges még néhány ötlet abban a repülési ágban, amiket talán éppen a T. Topicnyitó talál majd ki, ha belekezd a siklóernyőzésbe, és az 'A' meg a 'B' vizsga után elgondolkodik rajta egy kicsit!
A lovaskocsi, lovaglás, bringàval való közlekedés stb... is túlhaladottnak szàmìt , szóval ebből az irànyból nem érdemes szemlélni... sz.tem ... Motoros gép az nem elsődleges cél, mert maceràs, dràga, engedélyek ...stb ...
emberek száma: pénz kérdése, magasság: pénz kérdése,
minimális összeg kb 200000 huf, ennyiből a repülés és irányítás fílingjét lehetne kipróbálni, először egy autó húzná, egy bazi nagy réten nincs busz... ☺ mondjuk 4 emberes projekt fejenként 50000 huf ... vannak konkrét terveim rajzok...stb...
az lenne a lé yeg hogy minél olcsóbban , már éppen repülni képes szerkezet legyen, ha több pénz van(és szándék) lehet növelni a biztonságot sebességet, dizájn stb...