A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Sziasztok, bár nem motor téma, de megkérdezem itt a csoportban, hátha másnak is van hasonló tapasztalata. 2019 év végi Touran, 1.5 TSI ACT, kézi váltó, újonnan vettem. Megléte óta hallani egy csörgő, csattogó fémes hangot váltáskor és kuplungoláskor a bal féltengely felöl. Lehúzott ablaknál, vagy mélygarászban akár felhúzottnál is hallani lassú guruláskor, amikor kuplungolok akkor meg csattan egy nagyot. Hogy ez féltengely, vagy váltó azt nem tudom eldönteni. Ha a váltót teszem sebességbe vagy épp onnan ki, akkor azt simán a kocsitól pár méterre is hallani, mintha egy nagy konzervesdobozban kalimpálnál csavarhúzóval, egy VW-től azért többet várnék. A kellemetlen hangon -új autó lévén- túl azonban probléma nincs vele, eddig legalább is.
Találkoztatok hasonlóval? Esetleg van ismert ennek az oka, megoldása?
Lehet lassan eladófélben lesz, ha én lennék a vevő és ezt hallanám......?
A vezérlés megfelelő árban volt, a tisztítás volt jelentősen több, mint a nem márkára specializálódott szervizek. Nyíregyháza környékén 100 eFt lett volna, de nekem Pestről utazással, szabadnappal együtt már elfogyott az árelőny. A tisztítás után érezhetően jobb lett a gázreakció és a rugalmasság is. A fogyasztás nem változott érdemben (teljesen változatos a felhasználási körülmény, 5,8 és 6,2 között volt és maradt is).
Nekem itt csinálták: https://autoszervizbudapest.com/ Már régebben elköltöztek Albertirsára, de erre felhívja a figyelmet a weblapjuk. Kérés esetén csereautót biztosítanak (neked csak tankolni kell). Én vezérlés cserét és dióhéjas tisztítást kértem. Reggel nyitásra vittem, másnap délután mehettem érte. Az én tapasztaltom alapján megbízható és jól dolgozó cég.
Bizonyos üzemi feltételek megléte esetén a kettes és hármas hengert lekapcsolja. A lekapcsoláskor a hengerekbe csak a beszívott levegő marad, a szelepek lezárnak. A levegő egyfajta rugalmas közegként viselkedik, csak a két szélső hengernél van befecskendezés, szelepműködtetés. Kb.: 40kW teljesítmény igényig, illetve 1250 - 3500 fordulat között (a felső határ nem biztos).
A vezető előtti kijelzőn (műszercsoportban) az "ECO" felirat vagy egyes megjelenített adatok esetén szövegesen is jelzi. Csekélyebb fogyasztást ígér, részterhelésen. Azonban a kikapcsolási határ közelében kelletlen hang és rezgés lehet, illetve nálam a kettes és hármas hengernél volt a legnagyobb a korom lerakódás (200 ekm-nél).
Valaki gondolkozott már 1.5 TSI 150 hp "felokosításán" 190 hp-ra ABT tuning-al? Mi a véleményetek a motor komponensek esetleges élettartam csökkenésének rizikójáról?
Mivel a 190 hp verzió gyári kivitelben is elérhető, nem tudom mennyire kell tartani a változtatás okozta nagyobb igénybevételtől. A nagyobb teljesítmény kérdés nélkül nagyobb terhelést jelent a motor komponensekre (csapágyak, tengelyek, stb), kérdés hogy van-e az 1,5 TSI-ben ennyi tartalék szerkezetileg.
Megtörtént az ACT deaktiválás, minden hengerlekapcsolással kapcsolatos kellemetlenség megszűnt. Több, mint 1000km-t mentem azóta, fogyasztásban nem tapasztaltam lényegi változást.
A már említett helyen csináltattam. Árban korrektek voltak, modorban nem annyira, de a végeredmény eddig jónak tűnik. Én ajánlom mindenkinek az ACT deaktiválást, akit zavar, újra szeretni fogja a kocsiját.
1978-ban, 16 éves koromban kaptam egy új TOMOS 90 electronik kétütemű motorkerékpárt. Már akkor alumínium hengere volt Nikasil bevonattal. Ment is mint a veszedelem. Saját magam tapasztaltam, láttam a bevonatos motor hengert. Kedvtellésből szétszettem, megnéztem mi van benne. Ma 21. században rácsodálkozunk az alumínium blokkra, kemény fémmel bevont hengerekre??? Szakmabeli vagyok. Követem a motor-, autótechnikát. A fél évszázad alatt lényegében annyit fejlődött ez a technika mint '75 előtt 5-10 év alatt. A rengeteg érzékelő, számítógép vezérlés, stb lecsökkentette az autó fogyasztást 9-ről 6-7 literre. Na, bumm! 150 év alatt elvileg maradt minden ugyanúgy: négy kerék, motor, váltó, fékek...Iszonyatosan kicsi lépésekben fejlődik ez a technika - szándékosan!!! Ez pedig marketing. Amikor kifejlesztenek egy "új" modellt. Már ki van fejlesztve, a színfalak mögött az azt követő modell. Csak zárójelben: Skoda Karoq 1.5tsi DSG, 2018.05., 79.000km autót nyüstölök.
Függ a karosszériától, az autó tömegétől, de elsősorban az útviszonyoktól. Nekem Octaviában van ez a motor, és sík úton négy személlyel kb.: 100-110 km/ó sebességig tud kéthengerrel menni. Ilyenkor már a legkisebb gázadásra vagy emelkedőre is visszakapcsol négyhengeres módra. De ahogy írtam, érezni az autón, hogy ez a kéthengeres üzem felső határa (sőt, szerintem már sok is neki). A magam részéről tetszik a funkció, de a teljesítmény felső határát lejjebb vittem volna (ha jól tudom, akkor 40 kW teljesítményigénynél kapcsol vissza négyhengeresre).
A kéthengeres mód kisebb teljesítményigény esetén, vagy kiguruláskor hasznos opció (0 fogyasztás mellett szinte üresben gurulással egyenlő a lassulás). Sok érdekes műszaki megoldás van a kéthengeres működés mögött: a hengerekbe tiszta levegőt zárnak a szelepek, ami mintegy rugó viselkedik a lezárt hengerekben. A működő hengerek nagyobb teljesítménnyel üzemelnek, emiatt a fojtószelepnek nagyobb a nyitása, kisebb a fojtása, jobb a motor hatásfoka.
Köszi a gyors feedback-et. Valószínűleg elhozom az autót, ha amúgy rendben van. Olajat én sem akarom elhanyagolni, úgyhogy remélem nem lesz gondom illyen kis futás mellett. Elvileg nem volt céges, és újkorától volt eddig 3x cserélve már olaj Skoda szervizben (legalábbis a szerviz történeten az látszik, azt már lehet firtatni hogy valóban cserélték-e neki vagy csak ráírták)
Az ACT deaktiválásban Dukai Gyimóti Sándort (Sunny) keresném facebookon, ő azt írta egy TSI csoportban, hogy foglalkozik ilyesmivel. Részleteket nem tudok mennyire profi a munkavégzés, de egy kérdést megér.
- 2019.07. havi Octavia, 202.000 km van most benne, kézi váltó és DADA motor
- ameddig a cég nevén volt, addig szigorúan 30.000 km-es olajcsere periódus (0W-20-as Castrol)
- megvásároltam tavaly, szintén 0W-20-as Castrolt kap, de maximum 15 ekm-es periódussal (vásárláskor csere és most 10.000 km-nél ismét)
- 200.000 km-nél vezérlés csere és dióhéjas tisztítás történt, valamint SW frissítés
- szerintem a motor karakterisztikájából adódik a hidegüzemi "döcögős" indulás. Én ilyenkor kicsit nagyobb gáz és egyesben végig csúsztatott kuplunggal indulok. 2-3-4 fokozatokban soha nem jelentkezik
- másik ehhez kapcsolódó: 1000-1200 fordulat alatt alig van ereje a motornak, ez nehezíti a finom, könnyed elindulást, de szerintem megszokható és kezelhető
- a kialakításából adódik, hogy bizonyos üzemi körülmények között észrevehető olajfogyasztása van. Egy VW oktatóvideón láttam, hogy a hengerfalak kialakítása okozza, tervezetten. Ez azt jelenti, hogy kb.: 4000 fordulattól felfelé megnő az olajfogyasztás. Nálam 10.000 km alatt 4 dl fogyott, de autópályán sem megyek tartósan 140 km/ó felett (de 135-140-nel viszont megyek)
- a fogyasztásra panasz nem lehet, simán 6,5 literrel elmegy vegyes használat mellett
conrac: van bővebb infód az ACT inaktiválásáról? (a magam részéről annak tudnék örülni, ha maximum 90 km/ó sebességig lehetne aktív, mert városban, de főleg autóúton hang nélkül és benzinpárával megy az autó, de az M0-on 110-120 körül már ki-be kapcsolgat és a hangja és morgóssá válik)
szis91: a saját tapasztalataim alapján bátran ajánlom megvételre a kiszemelt 1.5TSI motoros autót autót
Válts szerelőt. Statitsztikák szerint az 1.5 Tsi mechanikailag egy elég jó motor. Az említett, kicsit bosszantó anomáliák léteznek, autója és felhasználója válogatja, hogy mennyire jönnek elő vagy veszed észre.
Rengeteg 1.5 TSI-s autót eladtak és adnak még most is el, nincs vele gond. Használattól függően 100-150e km-nél egy diózás szükséges lehet, olajcserét sűrítsd max 15e km-re és nem lesz gond. Olajfogyasztás előfordulhat, de nem számottevően. Az egyém 5 éves, még nicns 50k km benne, olaj eddig 15-16ezrenként volt benne cserélve és most a legutóbbi óta 7e km alatt talán egy fél deci, ha fogyott belőle...
Még a vízpumpa szokott benne kifeküdni (szivároghat, főleg, ha G13 fagyálló volt benne).
-A kéthengerezés engem zavar, időnként négyhengerre váltáskor tud picit rántani, illetve számomra zavaró a hangja/vibráció, ha ACT aktv. Remélhetőleg nemsokára megszabadulok a kéthengeres módtól.
-Indtás után ugrált nálam is az alapjárat. Frisstve lett a legfrissebb sw-re a motorvezérlő (2024 szeptemberében), ezután ez a jelenség teljesen megszűnt. Nem láttam összefüggést a benzin minőségével.
- Hidegindítás után, induláskor kenguruzik, picit ugrálva gyorsul 1-2000RPM között 1-2 sebességben. SW frissítés javított ezen is kicsit, de nem tűnt el teljesen. Egyetlen megoldás eddig: nagyon-nagyon finom gyorsítás (legtöbbször nem életszerű) vagy egy közepes, kelleténél kicsit nagyobb gázadás és gyorsítás. Ilyenkor mintha "észbe kapna".
Hibakód nincs, km még 50k alatt, amúgy minden patent. Ha sikerül kiírtani az ACT-t, akkor felhőtlen lesz az öröm (a kenguruval együtt tudok élni, nem vészes).
1,5 TSI ACT Skoda Scalat terveztem venni (2019-es, 26e km) de a szerelőm a mai nap annyira rossz véleménnyel volt erről a motorról, hogy elmondani nem tudom. Állítása szerint sokkal rosszabb mint az eggyel korábbi 1,4 TSI-k, hengerkopást, csapágy problémákat, és sok egyéb motor problémát említett, "sz*r az egész" konklúzióval.
Hetek óta olvasgatok a motorral kapcsolatban kengurúzásról, hideg alapjárat ingadozásról, kicsit hangos kéthengeres üzemmódról stb, viszont komolyabb konstrukciós és tartóssági problémákról sehol nem olvastam/hallottam eddig. (többek között ezen a fórumon sem olvastam olyan kritikus problémát, amikor 800 ezreket kellett volna valakinek motorfelújításra költeni)
Kérlek segítsetek tanácsokkal, főleg akinek hosszabb távú tapasztalata van ezzel a motorral.
Szerelőnek azzal érveltem, hogy a kiszemelt kocsiban csak 26e km van, tehát 4-5 év használat után úgy is lecserélném a mérete miatt (kb 90e km-nél). Az ő állítása szerint nem egy ilyen motort látott vagy hallott róla, hogy 40-60e ,de volt hogy 8e! km után kellett motort javítani.
Hol az igazság?
Kezdek begolyózni a sok TSI fórum és videó láttán.