Jövőre minden óvodának és iskolának fel kell készülnie a terrortámadásra
https://index.hu/belfold/2017/12/30/hit_honvedelmi_intezkedesi_terv_iskola_ovoda/
1. Miért kellett ezt a két ünnep között bedobni, miért nem ért rá januárban?
Lehet, hogy kissé talán túlbuzgó volt az a munkatárs, aki besétált december 29-én a minisztériumba csak azért, hogy elküldje ezt a tetemes mennyiségű e-mailt az ország összes intézményvezetőjének? Annyi biztos, hogy az ünnepi hangulat és a pihenés pillanatait igencsak felborzolta ez a váratlanul jött hír.
2. Miért csak az óvodákban és az iskolákban kell ezt megtenni?
Hogyan maradhattak ki a bölcsődék és a felsőoktatási intézmények. Őket talán nem érheti támadás? Vagy ha igen, akkor ők lehet, hogy terv nélkül is tudnak intézkedni…
3. Ha van egy 34 oldalas minta, akkor minek a terv?
Tudom, nagyon értetlen vagyok, ezt vállalom. De akkor sem értem… Persze, minden épület más, de ha van egy egységes terv, akkor értelmetlennek látom, hogy mindenhol sajátot írjanak. Hisz kiürítési és tűzvédelmi terv amúgy is mindenhol van. Erre meg hiába írnak bármit, nem lehet felkészülni. Én például a pécsi egyetemi lövöldözés közelében voltam, ott bármilyen tervet is írtak volna, akkor sem lehetett mit tenni.
4. Ki fogja megírni valójában?
Magam előtt látom, hogy minden igazgató leül, és nekiáll a tervet elkészíteni, hisz rendelkeznek az ehhez szükséges képességekkel. Jah, nem! Egyik intézményvezető sem szakavatott ezekben a kérdésekben, másrészt pedig idejük sem lenne rá. Ki fogják adni a munkaközösség-vezetőknek, tanároknak, hogy dolgozzák ki ők, nekik „amúgy is több idejük van erre”, meg hát… amúgy is kellenek a „piros pontok” a szeptemberi differenciált béremeléshez.
5. Nincs leltár sehol?
Össze kell írni a vegyszereket, azok tárolási helyeit. Lehet, hogy tudatlan vagyok, de sehol sem tárolnak az iskolákban összevissza, ismeretlen eredetű vegyszereket. Hisz van szabálya arra, hogy miként kell ezeket tárolni. Arról nem is beszélve, hogy évente leltárt kell készíteni az iskolában található összes tárgyról, beleértve az utolsó rozsdás szöget is.
6. Mi lesz júniustól?
Oké, elkészül, mert a lelkes káderek hűségből, félelemből vagy a jó ég tudja, mitől vezérelve, de megírják. Aztán mi lesz? Hisz egy ilyen terv csak akkor lehet hatásos baj esetén, ha mindenki ismeri. Lehet, hogy augusztus végén minden tanár megkapja, és ki is kérdezi majd egy direkt erre a célra kinevezett, illetékes bizottság őket?
Attól a gyerekek még semmit sem fognak tudni belőle, kivéve, ha nekik is meg kell tanulni és visszaböfögni, szóról-szóra.
7. Tényleg muszáj ezt csinálni?
Nem. De. Szakmailag egy iskola életében papíron mindenre fel kell készülni a gyerekek biztonsága érdekében. Mert tűz, bombariadó, csőtörés bármikor lehet. Ahogy terrortámadás vagy becsapódó meteor is. Tényleg, űrből érkező támadásra, természeti katasztrófára miért nincs intézkedési terv? Arra is ugyanúgy megvan minden esély, mint a terrortámadásra…
Kiráz a hideg ettől az egésztől mind történelemtanárként, mind emberként. Cikáznak a fejemben a gondolatok, mire is való ez? Sajnos a történelmi példákból elég jól tudom a választ: arra, hogy egyes politikai erők igazolják magukat, a láthatatlan ellenségképpel pedig félelemben tartsák az embereket. Mert veszély van, csak nem tudjuk, pontosan, hogy ki vagy mi jelenti azt. Vélt vagy valós? Ez megint egy másik kérdés.
De miért kell ezekkel a gyerekeket megijeszteni? Így is félnek a terrortámadástól, hiszen mindenhonnan ezt hallják. Most pedig az iskola falain belül is ezzel kell foglalkozni, hogy még jobban féljenek.
Mert aki fél, az sokkal több mindent elfogad és elnéz egy rendszernek, könnyebben megemészti akár egy diktatúra létjogosultságát is. Persze, ez csak összeesküvés-elmélet, és remélem, köze sincs a valósághoz.
Ettől függetlenül én dühös vagyok, nagyon dühös. És sokszor fel fogok tenni még rengeteg kérdést. Most például ezt: kedves mindenki, MEDDIG MÉG?
Ami igazi gond, az a SZICS, az öttagú Szervezeti Irányító Csoport létrehozása. A családtagjaimból ehhez sajnos hiányzik a kellő felelősségtudat. Pedig az útmutató minden segítséget megad. Még képzeletbeli neveket is ad a csoport tagjainak: a SZICS vezetője az intézményvezető, „dr. Minta Mária”, (nálunk végre én volnék a Minta), a két elemző-értékelő „Iroda Gyöngyi és Próba Gergely”, (ez lehetne a két unoka, úgyis imádnak minden tevékenységemről lesújtó értékelést adni és hibáimat részletesen kielemezni). Kell még két „döntéselőkészítő” és két „ügyeleti tag”, utóbbiak a fantáziadús szerző névadása szerint „Szorgalmas Lívia és Valószínű Tamás”, őt mint tornatanárt javasolják a hatóságokkal kapcsolatot tartó futárnak is. Jó, hogy nem nekem kell majd, pláne lezárt állapotban futkorásznom a lépcsőn, t.i. az utasítás szerint mindent áramtalanítani kell. Hátha a terroristákat visszariasztja, hogy nem működik a lift. Sőt a hajszárító sem.
Most persze azt hiszik, hogy a neveket én találtam ki. De isten bizony, szó szerint így szerepel az útmutatóban.
– Ha már a kormány tényleg szükségállapotra akar felkészülni, akkor eleve ott kellene kezdeni, hogy az iskoláknak legyen pénze gondnokra. Ma ugyanis, ha hétvégén vagy szünnapon bármilyen vészhelyzet történik az iskola környékén, akkor gondnok híján nincs, aki ki tudná nyitni az iskola épületét a lakosság számára. Ott fognak toporogni az utcán az emberek, akkor is ha mínusz tizenöt fok van!
Mondjuk ez igaz. Rettegtetés csúcsrajáratva.... Az ugye az agyahalott hozsannázóknak nem jut eszébe, amit hónapok óta ordibálnak, hogy ide nem jön....... Mert ők megvédtek. H.lyék. Látható a hatékonyság az összefirkált harcjárművön.
Valószínű, hogy az említett terveket hozzáértők (nem tanárok-tanítók, ovodai személyzet) készítette.
Rengeteg egyéb dologra is figyelni kellene, amire a tanerőnek nincs rálátása, ismerete:) Ezt vajon miért a laikusokon akarják bevasalni? Csak nem azért, mert az egész úgy hülyeség, ahogy van?
Neked ezzel mi a fasz bajod van? Szerinted nincs olyan, hogy vészhelyzet? Ha van, akkor szerinted nem kell hozzá intézkedési terv, elég csak bemondani a tévében, hogy baj van, nagy baj van?
nem, az nem eleg
SMS-t is kell kuldeni, hogy uljenek at masik iskolaba
Önmagában nem lenne gond azzal, ha az iskolákat felkészítik arra, mit kell tenni terrortámadás esetén, a kormányzat lépés időzítése és indoklása azonban sok kérdést felvet.
azt hittem, erre a rendorseget, a katasztrofavedelmet, a mentoszolgalatokat es esetleg a katonasagot kell felkesziteni, de mondjuk en csak egy egyszeru villamosmernok vagyok
Önmagában nem lenne gond azzal, ha az iskolákat felkészítik arra, mit kell tenni terrortámadás esetén, a kormányzat lépés időzítése és indoklása azonban sok kérdést felvet. Például, hogy valóban a gyerekek érdekeit nézi, vagy a sajátját, hogy a félelem gerjesztésével a Fidesz jobban szerepeljen a választáson?
És ennek a tervezési folyamatnak valóban része a polgári katasztrófahelyzetekre való felkészülés is. De ez elvben egyáltalán nem arról szól, hogy minden iskolának legyen terrorelhárítási terve, hanem arról, hogy katasztrófahelyzetek idején hogyan lehet használni a civil infrastruktúrát - magyarán: mely iskolákból lehet ideiglenes tömegszállást nyitni.
A tagállamok számára nem kötelező NATO-előírásra hivatkozva militarizálná az iskolákat az Orbán-kormány.
Diplomatikusan, de cáfolta a NATO brüsszeli központja Dömötör Csabát, a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkárát, aki a hétvégén azt nyilatkozta, hogy az Orbán-kormány egy „NATO-kötelezettség” miatt kér az iskoláktól és óvodáktól úgynevezett Honvédelmi Intézkedési Tervet.
A diktatúráknak a tudatlanság és a félelem a táptalaja. Nem akarom elhinni, hogy az Emmi ebbe az irányba akarja terelni a gyerekeinket. Ennyire nem lehet ostoba egy kormányzat!
Valami tévedésről lehet szó, mert ráadásul a félelemkeltés konkrétan is veszélybe sodorja az országot. Azzal ugyanis, ha valamit elhiszünk, rendkívüli mértékben megnöveljük a bekövetkezésének valószínűségét. Az önbeteljesítő jóslat már jó pár évtizede leírt folyamat. Első lépésben el kell ültetni egy hitet, hogy valami be fog következni. Ennek megfelelően megváltozik az emberek attitűdje, viselkedése, így a várt esemény jó eséllyel bekövetkezik. Bankcsőd, tőzsdei összeomlás, pénzek elértéktelenedése, mind így történik. A pedagógiában Pygmallion-effektusként jól ismert jelenség, hogy amely gyerekről azt gondolja a pedagógus, hogy kiváló képességű, jobban fejlődik, mint akiről ellenkező véleménye van.
Ebből elég világos a következtetés, hogy nem mindegy, hogy egy ország mit hisz, és mit hitetnek el az állampolgárokkal, különösen a gyerekekkel. Ha azt hisszük, hogy a világ veszélyes, akkor azzá is válik, hiszen félünk, gyűlölködünk, fegyverkezünk, sőt támadunk. Mi látszik kívülről? Itt van egy ország, amely fél, gyűlölködik, fegyverkezik, támad. Kiváló terep egy másik gyűlölködő, fegyverkező támadó hatalomnak.