Keresés

Részletes keresés

epres túróhab Creative Commons License 2017.12.06 0 0 30

Ja. úgy megtanították a gyerkőcöket olvasni az óvodában, hogy Orbán se tudta kiverni a fejükből az alsó tagozatban.

Előzmény: toloba (15)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.12.06 -2 0 29

A Pisa teszt egy baromsag, megbukott mar 3 eve az egesz vilagon..

Előzmény: lyukas csokoládé (4)
Bimara Creative Commons License 2017.12.05 0 0 28
Előzmény: marjori (26)
halkergető Creative Commons License 2017.12.05 0 0 27

"... javult a gyerekek szövegértése"

 

Tegnapról mára?   -   Nem semmi, mi több, bámulatos tempó.    ;-))

marjori Creative Commons License 2017.12.05 0 0 26

„Svédországban, ha a gyerek nem érti hatodikban a szöveges feladatot, akkor megáll az osztály és gyakorolják az értő olvasást. Ki lehet mutatni, hogy az érettségizett svéd gyerekek sokkal jobbak értő olvasásból, mint a magyar diplomások"

 

Forrás?

Előzmény: Bimara (25)
Bimara Creative Commons License 2017.12.05 0 3 25

 

Ez megint egy kétbites topik lett. Aki nyitotta soha sem gondolkodik el a dolgokon, csak nyomatja a propaganda szövegekeket. 

 

Mind a PIRLS-, mind a PISA-vizsgálat fontos tükröt mutat a magyar oktatási rendszerről. Ami továbbra sem jó. 

 

A PIRLS-t a 4. osztályosok (9-10 évesek) írják, és a vizsgálat az iskolai olvasási feladatlapokhoz áll közelebb.

 

A PISA-t  15 évesek (8-9. évfolyamosok) írják. Az életszerű olvasási szituációhoz áll közelebb a mérőlap.

 

A 2001-ben kialakított 500 pontos PIRLS-skálaátlaghoz viszonyítva, mint láttuk, mindig a nemzetközi átlag felett teljesítettünk. A PISA-méréseken viszont rendre az OECD-átlag alatt teljesítettek a magyar 15 évesek. A 2000-es, 2003-as és 2006-os, 2009-es, 2012-es eredményeink (480, 482, 482, 494, 488 pont) az OECD-átlaga alatt voltak.

 

A pszichológusok már évekkel ezelőtt elmagyarázták, mi ennek az oka, vagyis hogy az olyan alapkészségeket, mint az olvasás, nem lehet gyorsan elsajátíttatni, ahhoz idő kell. A PISA-n jól szereplő országok nem is hagyják abba négy év után az olvasástanítást.

„Svédországban, ha a gyerek nem érti hatodikban a szöveges feladatot, akkor megáll az osztály és gyakorolják az értő olvasást. Ki lehet mutatni, hogy az érettségizett svéd gyerekek sokkal jobbak értő olvasásból, mint a magyar diplomások"

 

Ezt erősíti az is, hogy a PIRLS-vizsgálatokon rendszeresen azt tapasztalják a kutatók, hogy a 4. osztályosok az élményszerző olvasmányokhoz képest lényegesen gyengébben értik meg a tudományos jellegű szövegeket. A magyar nyelv és irodalom tantárgy oktatásának ugyanis nem elsődleges célja a szövegértés fejlesztése különféle jellegű szövegeken. Ennek ellenére, amikor felsőbe lépnek a magyar diákok, rögtön tudományos jellegű szövegekkel is találkoznak, aminek a megértésére nem nagyon vannak felkészítve. 5. osztályba lépve – mintha elvágták volna – nem jut idő, energia, figyelem a készségek fejlesztésére.

 

 

 

 

 

Kárpáti Nimród Creative Commons License 2017.12.05 0 1 24

Így érthető! Az egész egy buta szövegértési baki volt csupán:

 

Kerepessy Rezső Creative Commons License 2017.12.05 -5 0 23

Bezzeg ha fordítva lenne, akkor rögtön fordulna a kocka, és akkor a PIRLS lenne a mérvadó a szövegértésben, mint szakfelmérés, ami speciálisan erre a területre fókuszál, és akkor a PISA lenne túlontúl általános, zagyva.

SchiSa Creative Commons License 2017.12.05 0 2 22

PIRLS 2001 mérés

 

Magyarország átlageredménye 543 pont volt, amivel a nemzetközi élmezőnyben helyezkedett el, a 4-11. helyen.

 

https://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/pirls/pirls_2001_meres

 

 

PIRLS 2006 mérés

 

Ebben a mérési ciklusban Magyarország átlageredménye javult a korábbi vizsgálathoz viszonyítva, hiszen 551 pontjával az 5-16. helyen található a nemzetközi rangsorban.

 

https://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/pirls/pirls_2006_meres

 

 

PIRLS 2011 mérés

 

539 pont

https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/nemzetkozi_meresek/pirls/PIRLS_TIMSS_2011_osszefoglalo_jelentes_4evf_eredmenyeirol.pdf

Előzmény: Kerepessy Rezső (-)
egy hazafi Creative Commons License 2017.12.05 0 3 21

Ment fel is, le is ez a mutató a Fidesz, és ugyanígy más kormányok alatt, ahogy a matematikai és természettudományi ismeretek mutatói is.

Ilyen szorult helyzetben lenne a Fidesz, hogy még ezt is az ő sikerüknek kellene beállítania a propagandistáinak?

Előzmény: Kerepessy Rezső (-)
Kerepessy Rezső Creative Commons License 2017.12.05 -2 0 20

Össze is hasonlították a cikkben. (Érdekes, hogy rajtam kéred számon, hogy az "én" PIRLS-felmérésemet hasonlították a PISA-hoz.)

 

Minden eddiginél jobban szerepeltünk a PIRLS-felmérésen.

Előzmény: pert2 (18)
pert2 Creative Commons License 2017.12.05 0 2 19
Előzmény: pert2 (18)
pert2 Creative Commons License 2017.12.05 0 3 18

Szamarat a lóval, pirlist a pisával elég nehéz összehasonlítani, legalább az előző pirlissel hasonlították volna össze.

Előzmény: Kerepessy Rezső (-)
Qqberci Creative Commons License 2017.12.05 0 2 17

Bajban a Fütyesz, átlátnak a dumáján...

lyukas csokoládé Creative Commons License 2017.12.05 0 5 16

Nem, te egy tanulmányt 'hoztál', ami egyetlen egy kompetenciaterületen mutatott ki javulást. Egy másik tanulmányt is említettél, ami egyes kompetenciaterületeken javulást, másokon viszont romlást mutatott ki. Egy harmadik pedig a legtöbb kompetenciaterületen rossz eredményeket mutatott. Mindezt hozzá kell venni ahhoz, hogy a korábbi években sem voltak túl jók az eredmények és akkor egy nem túl pozitív összkép alakul ki.

 

Túlságosan leegyszerűsíted a kérdést, másrészt láthatóan te itt valami ideológiai harcot akarsz vívni kiegészítve teljesen irreleváns személyeskedéssel, pedig ennek nem erről kellene szólnia.

Előzmény: Kerepessy Rezső (13)
toloba Creative Commons License 2017.12.05 0 3 15

 

Ez a javulás természetsen ez emúttnyócév Gyurcsány-Bajnai kormányok hozadéka...

Előzmény: Kerepessy Rezső (-)
ZöldHátizsák Creative Commons License 2017.12.05 0 4 14

Látom megjött a 13:55-ös fikatopik.

Csak így tovább.

Kerepessy Rezső Creative Commons License 2017.12.05 -4 0 13

Mégis csak furcsa, hogy amíg én két kedvező mérést hoztam, addig te csak egy kedvezőtlent (vagyis neked kedvezőt), mégis úgy próbálod beállítani az egészet, mintha semmit nem számítana két jó eredmény egymás után, ráadásul még én lennék szűkében a konkrétumoknak. Tanultad?

Előzmény: lyukas csokoládé (11)
nagyanyo5:1 Creative Commons License 2017.12.05 0 0 12

Kíméletesebben, ha szabad kérnem:)))) Ez is olyan kereszt ügy féle!!!!!!!

Előzmény: Kerepessy Rezső (-)
lyukas csokoládé Creative Commons License 2017.12.05 0 4 11

Ezek nem egy-egy tesztek, hanem tesztes sorozatai, különféle módszerekkel és különféle területeket vizsgálva. A tanulmányok kiértékelése nem ilyen egyszerű mint ahogy azt te teszed. Például a TIMSS felmérés is vegyes eredményeket hozott, voltak területek és korosztályok, ahol jó eredmények születtek, máshol rosszak. Én arról beszélek, hogy az összkép nem túl kedvező.

 

(Egyébként nem tudnál civilizált ember módjára viselkedni?)

Előzmény: Kerepessy Rezső (10)
Kerepessy Rezső Creative Commons License 2017.12.05 -4 0 10

Mondtam két tesztet (PIRLS, TIMSS), ami javulást mért, te meg egyet, ami romlást, meg bónusznak a mellédumát.

 

Ráadásul pont az első kettő a frissebb.

 

Takonyból van a gerinced, ugye, balliberális?

Előzmény: lyukas csokoládé (9)
lyukas csokoládé Creative Commons License 2017.12.05 0 3 9

Öhm, saját magadat figurázod ki ezzel, hisz te akartad bizonyítani az oktatás javulását egyetlen egy teszt alapján...

 

Teljesen normális, hogy két külön felmérésben eltérő eredmények keletkeznek, ezért kell több felmérést végezni, minél nagyobb számban és minél nagyobb mintavételben vizsgálunk annál megbízhatóbb az eredmény. Egy pozitív eredmény nem ellensúlyoz több negatívat, sajnos konzisztensen nagyobb számban jönnek a negatívabb eredmények, ez pedig romlást jelent.

Előzmény: Kerepessy Rezső (8)
Kerepessy Rezső Creative Commons License 2017.12.05 -5 0 8

Aha, tehát az a jó teszt, ami romlást mér.

 

És ha a PISA a szövegértés-romlását mérte x éve, most meg egy másik teszt a szövegértés javulását méri a kicsiknél, akkor is romlott a szövegértés, a büdösúristenitneki.

Előzmény: lyukas csokoládé (7)
lyukas csokoládé Creative Commons License 2017.12.05 0 2 7

Nem érted, a PISA felmérés komplex, többféle területen vizsgálják az ismereteket és készségeket. Ezek közül a szövegértés (amit a cikkben említett tanulmány mért) csak egy, a többi területen romlást mértek a korábbi, amúgy is ramaty eredményekhez képest is.

Előzmény: Kerepessy Rezső (6)
Kerepessy Rezső Creative Commons License 2017.12.05 -4 0 6

A PIRLS mellett a TIMSS felmérésen is javítottuk.

 

De egynek elfogadom, amit írtál. A többi hét?

Előzmény: lyukas csokoládé (4)
Kerepessy Rezső Creative Commons License 2017.12.05 -5 0 5

Segítek: nem Balog Zoltán írta a teszteket, hanem a gyerekek, így semmi köze a javításhoz, sőt.

lyukas csokoládé Creative Commons License 2017.12.05 0 2 4

A PISA felmérések eredményei elég lesújtóak voltak. Ehhez képest a javuló szövegértés csak szépségtapasz.

Előzmény: Kerepessy Rezső (3)
Kerepessy Rezső Creative Commons License 2017.12.05 -5 0 3

Idéznéd a cikkből, balliberális, melyik az a nyolc, amiben rontottak?

 

1.)

2.)

3.)

4.)

5.)

6.)

7.)

8.)

 

Előzmény: lyukas csokoládé (1)
Kerepessy Rezső Creative Commons License 2017.12.05 -4 0 2

Beérett Fodor Gábor és Magyar Bálint munkája.

lyukas csokoládé Creative Commons License 2017.12.05 0 2 1

Egy dologban javultak, nyolc másikban romlottak, ez még mindig ramaty oktatási eredmény...

Előzmény: Kerepessy Rezső (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!