A sok egyforma külsejű gépek közt egy kis eligazodást szeretnék létrehozni ,miszerint nem a külső és a márka számít hanem a belső szerkezet ! Várok ide mindenkit aki már látott ilyen gépet szétszedve és készített képet róla ,vagy van robbantott ábrája hogy mások is tudjanak jól választani a sok egy kaptafára készült gép közül !
Gondoltam hogy hűteni kéne de bírta a kiképzést a marófej . A kezemben viszont bőven van szúrás a kis pálcika alakú forgácstól ,mágnest húzgáltam rajta !
Jól megszenvedtél, de legalább kész lett. A lidlis gép gyengül ahogy a fordulatot lejjebb tekered, de használható. Nekem is van, a turbómarónak szokok adni egy kis ürgeölő sprét.
Lesz dolga itthon is, de ott a haver darusbillencse a bobcat a minikotró. Alvázon kotrókanálba és még sok helyen lesz lehet dolga. Elektromágneses, fordulatszámszabályozós. Azóta visszament az ára ennek az összeállításnak, de van választék és tudnak magyarul. Link a 11965 hozzászólásba.
Gratulálok ! Ha volna pénzem én is vennék ! Tegnap és ma két lyukkal harcoltam az eke szárában ! Két 20mm lyukat kellett rá fúrjak hát mindenféle fúrót kipróbáltam 16-ig el is lyutottam de onnan fentem semmi sem forgácsolta a vasat 30mm vastag az eke szára . A kobaltos fúrót lelombozta szó szerint az élsazlagot letördelte róla de csak sikoltozott bármi tettem vele ,átköszörültem az élszöget semmi értelme sem volt ,törékeny a kobaltos fúró . Ma vettem közönséges fekete sima fúróhegyeket azok még talán jobbak voltak mint a kobaltos de az anyagban nem haladtak az élszalagját korkörösen becsíkozta de az anyagba az sem harapott bele . De vettem turbómarót hengerest 6mm szárút a Makita 4010 simán kiforgácsolta kb fél óra alatt mindkét lyukat kidolgoztam vele . Kegyetlen jó dolog még a fúróval is ,hátmég mit tudhat az egyenes csiszolóval ! Mindenképp vennem kell egyet olyat is . A szomszéd most hozta a lidülös félét holnap letesztelem próbaképpen . Az eke kész lett és ki is próbáltam .
Túlsok az a kicsi gépeknek , mégha ágfa volna kb karnyiak akkor érteném is ! Az Oleók is 325 vágókészlettel jöttek de kidobtam mind ,meg elcseréltem egy 35cm 3/8 1,3 lapra . Ezekkel viszont szuperül vágnak .
Az én kalodámat átéri a 40-es lap, vágtam benne a lidlis 2 aksis fűrésszel is, szépen elvágta. Igaz nem nyomom a gépeket mert éles a lánc és nem a jutubon akarom megmutatni, hogy kell gépet ölni, láttam 660- as gépet befulladni kalodába. Volt mikor nem bírtam berántani erőhiány miatt a 231-es ezért vettem az aksist meg a 162-est.
Nem azt kell nézni mennyire vannak kihasználva hanem hogy hamarosan semmilyen robbanómotoros gép nem lesz kapható ,már így is csak 4 féle van ami ér valamit .
Egy erősebb jobb lenne..most lett öt éves, lekopogom semmi baja nem volt még. Egy alkalommal egy, esetleg másfél tankkal vágok és ennyi. Vagy délelőtt egy és délután egy tank. Régebben ezzel gallyaztam, oda meg túl nagy volt. Egy kicsi meg egy nagy fűrész lenne a jó megoldás, de nem lennének kihasználva.
Fúrnom kell két lyukat az eke szárába 16 méretben ! Ebben a Rebír lesz a segítőm ! Csináltam neki egy állványt amit oda lehet fogatni pillanatszorítóval másként eldob !
Ezt már tapasztaltam én is ! A lidülös multi csiszolónak van olyan keskeny de hosszú vágó éle fűrész fogas az ilyen csaphelyeket jól lehet vele vágni . Jobbra balra mozog és gyorsan ki vágható vele egy kocska a fából vagy akár tégla alap is Pl a zányelvnek vágtam helyet az ajtófélbe .
Köszönöm! A legnehezebb a méretarányokat kitalálni, a pad háttámlájának dőlése, az ülőrész ívessége. Könnyebb lett volna egy meglevőről levenni a méreteket.
12x12-es gerenda, meg 7.5x15-ös a szarufa. Lehetett volna 10x10-es és 5x15-ös is, de a vastagabb jobban mutat. (Igaz drágább is)
Szerkezetépítő csavarral van össze rakva, meg van ami még pluszba ragasztva is van. D4-es ragasztó, ezzel is most dolgoztam először, hasonló száradás után mint a purhab.
Dehogy, ez nem rendszeres. Némelyik fenyőgerenda olyan puha, szerintem nem volt megterhelő a gépnek. A csapolást körfűrésszel sűrűn bevagdaltam (kalapáccsal is ki lehetett ütni) és vésővel véstem ki. A gerenda tartókonzolnak a süllyesztését azt viszont a kis maróval csináltam. A pad ülőrésze tetőléc (cserépléc) azt viszont kényelmes volt vele lekerekíteni. Egykézel fogtam a lécet, a másik kézbe pedig az élmaró volt.