A fizika hőtan fejezetének ismeretében a következőket kell végig gondolni:
A levegő sűrítésénél elkerülhetetlen a melegedés. Pl.: a diesel motorokban 25 - 40 atm a kompresszió végnyomás, ekkor a befecskendezett gázolaj magától meggyullad olyan meleg...
A sűrített levegő kitáguláskor lehűl. Aki már csinált patronos szódavizet, az tudja, hogy a patron mennyire le tud hűlni...
Ez mind veszteség, szvsz már csak ezek a körülmények is komolytalanná teszik a közlekedési eszközként történő alkalmazást...
Persze vannak olyan helyzetek, ahol más szempontok is vannak, de azok inkább kéziszerszámok...
Én max 12 literes tartályt találtam, ami 300 bar -os. A súlya 18kg. A 300 literes az súlyra lenne kb 400kg? :D Teljesen életszerű kerékpárra felszerelni...:D
1. Nézd, bárhogy erőlködsz, iszonyat rossz lesz a hatásfokod. Jobb hatásfokot csak olyan rendszerek tudnak, amik nagyüzemi körülmények között működnek (kompresszor hővisszanyerés, kipufogtatott levegő visszanyerés, etc.)
2. Nézni kell azt is, hogy mennyi a ráfordított összeg.
3. Amikor átalakítod az energiát, akkor ott mindenféleképpen veszteség keletkezik.
Összegezve: ha ezt csak azért akarod, mert érdekel a technikai érdekessége, akkor semmi baj vele. Ha gazdaságossá akarod tenni, akkor a villanymotor és a hajtott kerék közé ne rakj ilyen cuccokat! :)
Lehet, hogy túloztam kicsit, de ha a felszabaduló hőt nem hasznosítod, akkor nagyon gazdaságtalan energiatárolási forma. Viszont ehhez kell egy igen komoly kompresszor, meg a megfelelő cuccok. :)
Nem véletlen, hogy rengeteg helyen már nem használnak sűrített levegőt, hanem alternatív megoldásokat használnak (pl munkahenger helyett lineáris motor).