2016-ban bemutatásra került a Renault alsó középkategóriás egyterűjének 4. generációja, a már megszokott módon két kivitelben is. Ide gyűjtsük az infókat az új modellről, majd a felhasználói tapasztalatokat is itt oszthatjuk meg!
Sziasztok. Grand scenic 2021 1750 ccm, 150 LE. ADBLUE tankolas után is számolja vissza.a km eket. Szeretném kérdezni, hogy ilyenkor kell e manuálisan beavatkozni? Illetve ha nem áll helyre egy két napon belül mi a teendő? Mire kell gyanakodni? Hol kell a hibat keresni? Előre is köszönöm
2017- től grand scenic dizel autókról milyen vélemények vannak? Mit kell nézni, mire kell figyelni milyen motorral érdemes megvenni. Milyen tip hibái, bajai szoktak lenni? 2 választásom van ami tetszik, az a Ford c-max 2016- vagy a Renault 2017- schenic
Sziasztok! Szeretnek venni egy 2019-es grand scenicet 1.33 tce motorral 7 személyeset. Mivel semmi információm nincs az autóról ezért bármilyen tapasztalat infónak nagyon örülnék. Valós fogyasztás meghibásodás bármi. Köszönöm szépen. Volt egy fluencem azt nagyon szerettem 7évig használtam semmi baja nem volt.
Scenic 4 automata változat IMO gépi autómosóban? Hogyan?
Nincs még tapasztalatom benne! Idáig mindig kézi mosót használtam.
Néha azért ott is mosnám az autót.
Nyilván a mosás alatt a kocsi motorját le kellene állítani. Ha leállítom a motort, akkor automatikusan behúz a kézifék. Ez nem jó, mert ekkor a kocsit ledobhatja a szalag...
Sziasztok. Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy van egy 2016os Renault scenic IV a tulajdonomban. Na most a minap belső világításban szerettem volna izzót cserélni, na most valószínűleg zarlatot csináltam és azóta nem világít a felső 4 belteri világítás. A lab tér világítás működik. Mi a teendő ilyenkor. Biztosítékot melyiket kell cserélnem ha az a gon. Ha nem akkor mi lehet a probléma? Válaszotokat előre is köszönöm. Üdvözlettel Józsi
Ha valakit érdekel szoftverfrissítés 7 ról 9 re, térképfrissítés, és autó okosítás(távolság visszajelzés, aktív sávtartó, kanyarfény, android auto /carplay és még sokminden bekapcsolása) nyugodtan keressen meg... A kis kijelzőt (nem a rádiót) is tudom nagyra cserélni, plusz az összes index, féklámpa, tolatólámpa, ködlámpába ledesítést rakni. Utólagos gyári tolatókamera beépítést is lehet (csak a nagy kijelzővel megy) Facebookon a Scenic IV csoportba van pár visszajelzés a munkámról :)
Azért nem találtam a Continental rendelésem visszaigazolását, mert nem volt még Continental gumim ;-)
A Mazdára Dunlop Sport BluResponse nyári gumikat vettem, azokat adtam el rövid úton, mert szerintem vacakok voltak - vagy csak azzal az autóval nem voltak barátok.
Nekem ilyen gumik voltak az előző előtti ;-) autómon (Mazda Premacy 2.0 ditd) , én totál bizonytalannak éreztem. Valószínűleg arra gondolok, amit te megúszásnak nevezel: gyorsabb kanyarban mintha lapos lenne a gumi, és "eltolná" az autó... Megvettem őket tavasszal a nyári gumira váltáskor, mert a régiek kopottak voltak, még a téli után furcsa volt, hogy "puha", aztán egyszer az autópályán elkapott egy jó nagy eső... Mentem is vissza a gumishoz, visszarakattam a téli kerekeket a Barum Polaris gumikkal ;-) , és mondtam neki, hogy adja el a Continental gumikat ;-) (Nem nála vettem) Szerintem életveszélyesen úszott és csúszott, pedig gyakorlatilag új volt, 1-2000km-el!
Most a Scenic 3-on Michelin nyári gumik vannak. A pontos típusukat nem tudom. Szerintem jó... Kicsit hangos talán, és ha nagyon megfeledkezek magamról, azért ennél is érezni, hogy úszik - na de ezek szép ballonos gumik 16"-os felniken, nem várható el tőlük, hogy úgy álljanak az úton, mint valami szuper peres gumi ;-)
Gondolkodtam a négy évszakos gumin ősszel, amikor új téli gumikat vettem, annyira nincsen sem tél, sem hideg errefelé sem egy ideje... Amikor 10 éve kiköltöztünk, még júniusban-júliusban is gyönyörű havas dombtetőket (hegycsúcsokat ;-) néztem a városból, most már télen is ritkán van rajtuk annyi hó :-( De aztán maradtam a télinél, mert néha azért csak felmegyünk a sípályákhoz itt a közelben sétálni, kirándulni, ott meg meglepően télies időjárás tud azért lenni ;-) Michelin Alpin 6- ot vettem. Az előző Scenic-emen Alpine 5 volt, szerintem sokkal csendesebb volt, azt akár nyáron is simán fent hagytam volna!
Ja, az előző Scenic-emen a nyári kerekek 17"-os felnin voltak, érezhetően stabilabban vette a kanyart. De ehhez viszont mindkét garnitúra 16"-os. Hülye voltam, amikor visszavittem a régit (abba a kereskedésbe, ahol vettem, és ott cseréltettem be az újabba) tuti belementek volna, hogy elhozzam a 17"-os nyári kerekeket, és a 16"-os kerekek maradjanak a régi autó csomagtartójában, de akkor valahogy eszembe sem jutott.
Hogy melyik a jó gumi, az nehéz kérdés, de mivel itt szinte minden autón Michelin-t látok, én is azt veszek ;-) Nem túl drága, márkás, ennyi. Nem versenyautók ezek... De a Michelin nyárival nem úsztam meg még úgy soha vizes úton annak ellenére sem, hogy ami most rajta van, az már jó kopott és az utolsó szezonját húzza, mint a vadi új Continental nyári gumikkal.
Én télen is kb. ennyire pumpálom őket, 2,5 elöl, 2,4 hátul. Igaz, hogy hidegebb van, hidegebb az útfelület is, nem emelkedik annyit menet közben a nyomás, de szerintem elég az is. Gumitól is függ persze, meg terheléstől is, mert nem mindegy, hogy egyedül megyek, vagy ott a család és tele a csomagtartó, de a fene sem pumpálgat mindig... Sőt, régebben jártam 2,4 / 2,3 bar-al is, na úgy már minden kis úthibát kivasal ;-) De érezhetően visszafogja az autót.
De ilyen használat mellett tényleg nem olyan veszélyes kérdés ez, ilyen autókkal nem szokás száguldozni ;-) Amúgy meg most csináltam busz jogsit, még nyugisabb lettem: eddig olyan 5,2 literes fogyasztással mentem haza (főút, autópálya) , most meg 4,6 literes átlagot mutatott az 1.5 dci... Ide már a fakerék is jó lenne körülbelül ;-) ;-)
Én most Continental ContiEcoContact 5 nyári gumit használok, s mint ahogy már írtam elöl 2.6 bar, hátul 2.5 bar nyomásra fújom. Nyilván ez használat alatt felmegy +0.1-0.3 barral. Én magyar utakon, főleg kelet-magyarországon használom.
Sajnos itt az utak nem valami jó minőségűek. Mikor szabadságon voltam, akkor átmentünk Ausztriába. Ott az utak jobb minőségűek voltak. Ég és föld a különbség! Gondolom ezt Te tapasztalod is.
Kíváncsi voltam, hogy az ECO módra fújt (2.8 bar) gumik hoznak-e valami jobb eredményt a használat közben.
Én is úgy gondolom, hogy nem érdemes az itteni utakra a nagyobb nyomást használni. Még így is ha egy rosszabb mellék úton megyek, akkor a nagyobb méret miatt érzem az út minőségét. Hamarabb érezni az ütéseket, rázkódásokat. Kerülöm is a gödröket, kátyúkat...
A gumi amit használok az jónak tűnik, jól fekszi az utat. Jó minőségű, nincs vele gondom.
Csak néha érzem a megúszást, mikor egy kicsit gyorsabban veszek be meredek kanyarokat. Nem vészes, mert jól korrigálható a gumival az úttartás.
Amúgy én is megfontolt, nyugodt sofőr vagyok. Vigyázok a kocsira, a technikára...
Egyébként igazad van. Vigyázni kell a futóműre, mert a szervizben többet kell majd fizetni, mint amennyit meg lehet spórolni a fogyasztással. Még a nem rezsi csökkentett árak mellett is.
Te a nyári és téli guminyomás között alkalmazol eltérést?
Ugyanarra fújod a gumikat télen, mint nyáron?
Preferálsz valami gumimárkát?
Minőségi vagy közepes gumi?
Téli/nyári vagy négy évszakos gumi?
Mik a véleményed ezen kérdésekről?
Egyébként más is megírhatja a véleményeit, tapasztalatait ezen kérdésekről...
...elírtam: elöl 2,5-re, hátul 2,4-re pumpálom a kerekeket hidegen, de pl. a forró autópályán elöl 2,7-2,8-ra is felmegy, hátul meg 2,6-ra. Ez már majdnem ECO ;-)
Ha valami hibátlan, tükörsima aszfalton 99%-ban, akkor fújhatod ECO-ra a gumikat - persze arra figyelj, hogy mekkora a kocsidon lévő guminál a maximális megengedett nyomás, és arra is, hogy ha hidegen 2,8-ra pumpálod, akkor a forró aszfalton, terhelés alatt simán lehet belőle 3-3,1 bar is!
Viszont ha nem tükörsima az út, én nem pumpálnám ilyen keményre, sőt, inkább laposabbra.
Nekem Scenic 3 van, de méretben kb. egyformák a 4-el. Ausztriában élünk, és elöl 2,5-re, hátul 2,4-re pumpálom hidegen. Ebből menet közben simán lesz 2,6 és 2,6 bar, ami 4 személlyel és csomagokkal is bőven elég ahhoz, hogy ne "ússzon" az autó (az is igaz, hogy eléggé nyugodt és megfontolt sofőr vagyok ;-) , illetve a gumi is rendesen kopik. De sokszor ha átérek a határon Szentgotthárdnál, ezt a nyomást is soknak érzem...
De ha főleg egyedül használod az autót, és valami jó vacak útburkolatokkal megvert környéken élsz, akkor szerintem 0,1 bar-al kevesebbet is tehetsz bele...
Mert a gumi csillapítása (ütés, rázkódás) elég jót tesz a futóműnek és kormányműnek, kíméli azokat, ráadásul utazni is komfortosabb úgy, ha nem érzel a fogsorodon minden kavicsot, apró úthibát ;-)
Szóval ha jól felfújod a gumikat, azzal talán spórolsz 1-2dl üzemanyagot 100km-en, de van rá esély, hogy a szervizben meg majd otthagyod azt a pénzt, mert gyorsabban kopnak a futómű alkatrészek... Plusz még kényelmetlenebb is az utazás.
Sziasztok! Nem találtam ilyen kérdést itt a fórumon, és elnézést, ha mégis volt már. GrandScanic Zen (2019) felszereltségű autóban szerintetek cserélhető a hagyományos (projektoros) fényszóró LED Pure Vision-ra? Előre is köszi a választ.
Milyen felszereltségű és LE, váltóval veszed az autót? Nekem 1.6dci 160LE, automata volt. Volt is vele gondom. Elég sokat voltam vele garis szervízben, plusz volt egy turbós alomália amivel nem tudtak mit kezdeni. Nem tudom a beltérben levő zajra mennyire vagy érzékeny, de pálya tempónál zajos nagyon a kocsi ami főleg szélzaj tekintetében jeletkezik, plusz nekem 80ezer volt benne mikor eladtam, de recsegett, ropogott benne minden....az összeszerelési minősége gyenge.
Próbáld ki pályatempón is a verdát. Nem vagyok renault ellenes,de a GS IV nagy csalódás volt, hiába gyönyörű autó. Ettől még természetesen neked lehet beválik és boldog tulaja leszel.