50.6mp full frame CMOS
53mp total resolution
5DS R has no low pass filter
AF 61 points (41 points cross type)
ISO 100-6400 (extended with ISO50 and 12800)
Dual DIGIC 6
3.2 inch LCD 1.04 million pixels
RAW (50MP), M-RAW (28MP), S-RAW (12.4MP)
CF (UDMA7), SD / SDHC / SDXC (UHS-I)
Crop modes 1.3x and 1.6x
100% field of view
Magnification 0.71 times, the eye point 21 mm
Electronic Level
Grid display
EV-2 support.
Itr AF
Anti-flicker
Time-lapse movie
Bulb timer
Face recognition during live view
150,000 pixel RGB-TR metering sensor
252 zone TTL metering
EOS iSA system
Shutter speed is 30 seconds -1/8000 seconds
Synchro is 1/200 sec
Continuous shooting 5 frames / sec
Video 1920×1080 30fps (ALL-I or IPB)
Mini HDMI output terminal
External microphone terminal
Battery LP-E6N / LP-E6
Dimensions 152 x 116.4 x 76.4mm
Weight 930g (CIPA guidelines). 845g (body only)
Availability is late March/early April
Canon EOS 5DS: 3,499
Canon EOS 5DS R: 3,699
Sőt, akik a megfelelő felbontás érdekében középformátumot (többek között műteremben nagyon nagy előszeretettel) vagy nagyformátumot használnak, használtak már 100 éve, azok mind a sátán gyermekei!
És akkor még nem is beszéltem az optometristákról akik ezeket a vérereket/szőröket láttatni engedik, mert azok egyenesen antikrisztusok!
Vannak már képek. Én nagyon örülök, hogy végre ki lehet fotózni rendesen a szemekben a vérereket. Jeeee. Ez kell nekünk:) Főleg itthon, ahol még mindig 1366*768-as monitorokon nézik jobb esetben, de bőven használnak még régi 4:3-as sz..okat is. Egy átlag csajnak 18 Mpixelen kinagyítom a képét, és az összes képet töröltetni akarja:) Egy helyben topogás van. Mindenki a fényekre esküdött, most, hogy lehet már olcsón kapni lámpákat, kitalálták, hogy a természetes fény a "divat". Na ja, mert ahhoz általában nagy fényerős obi kell, meg jó ISO képességű - azaz ff váz. Úgy is megmagyarázzák az embereknek, hogy ez kell nekik, másképp nem lehetne eladni az új termékeket.
Nekem olyan érzésem van ezzel az új géppel kapcsolatban, mintha egy sportkocsiba egy 2X erősebb motort raktak volna, de fék, kasztni, futómű a régi lenne. Újra indult a pixel háború? Olcsó trükk lenne az eladások felpörgetésére? Majd elválik ha kipróbálom, vagy látok vele készült képeket.
Itt most nem a 6D-ről van szó. :) A nagy felbontás miatt elvész az igazi előny a magas iso-s zajszint. Mondjuk ez a gép nem is arra lett tervezve. Viszont a Canon sajnos a dinamika terén nagyon le van maradva, egy tájfotónál pedig ez igazán lényeges szempont.
Azert vannak forumok, hogy az ember tobbek kozott velemenyt nyilvanitson. Jopar eve hasznalok 36 megapixeles gepet es tudom mirol beszelek. Kompromisszumok pedig igenis vannak ekkora felbontasnal - hat meg a majd' 30%-kal nagyobbnal. Reszemrol befejeztem, ha nem lennek jol megerdemelt szabadsagon, akkor mar reg radhagytam volna...
Csak ezzel még nem adtál választ, hogy miért fikázol valamit, ami hátrányt nem hordoz (az árán kívül), az előny kihasználása pedig egy opció. Aki nem akarja kihasználni a lehetőségeit soha, annak ott a Mark III/6D. Aki kihasználná néha, annak semmilyen kompromisszumot nem kell kötnie.
Bocs, de az első mondatod olyan, mintha azt mondanád: vennék egy sportautót, de utálom, hogy gyorsan is lehet vele menni. Az is baj, hogy nagy a fájlméret, és az is, hogy van lehetőség kisebb felbontást használni?
Akkor mi elégítene ki?
Az mRAW nincs kiherélve, kisebb felbontás de teljes RAW dinamika (ráadásul ekkora felbontás mellet már kezd jelentéktelenné válni a gépbe épített debayer minősége, ugyanis az mRAW/sRAW nem bayeres, hanem RGB)
Minek hasznalnad a kiherelt raw-t kisebb felbontasokban? Akkor tok felesleges az 50 megapixeles gepet megvenni amit epulet-, taj- es studiofotozasra pozicionalt a gyarto.
A dinamikatartomannyal sem csinalt semmit a Canon es ezt a marka hasznaloi rottak fel jogosan. (A masik problemajuk, hogy a 11-24-es obi is k. draga, akkor mar ha tajfoto, a N 14-24 adapterrel es manual fokusszal olcsobban kijon.)
Studioba ok a gep, ott ugyis te alakitod a dinamikatartomanyt a vilagitassal. Illetve epulet- es belter fotozasra. Bar erdemes feltenni a kerdest: hanyszor nagyitasz akkorat, hogy kell a felszaz megapixeles (tokeletes komponalas eseten) forras.
Vagy olyanoknak akik valamilyen oknal fogva gerjednek az ultranagy felbontasra.
: mRAW, sRAW, nem kötelező használni az 50 M pixelt
Kituno objektivek:
Mihez? Ugyanis már ugyanazzal az obival is jobb minőségű lesz a kép, már csak a bayer miatt is.
Remegesmentes kez:
Lásd az előzőt. Ugyanaz a remegés ugyanazt a képet pontosan a kép ugyanakkora hányadával mozdítja be. Hogy az előny kihasználásához kell a kisebb kézremegés? Ja úgy igen. De ez nem probléma, hanem egy lehetőség.
Úgy kell rá tekinteni mint egy célszerszámra, a táj, és modell fotósok eszközére, nem riportergép. Videóra is csináltak már jobbat, nem tud 50fps-t se , szóval az 5DmarkIII mellé, és nem helyette jött ki, szerintem.