Úgy tudni, Áder döntését a bizalmatlanság indokolja. Orbán Viktor ugyanis az államfő minden találkozójáról tudott még azokról is, amik nem szerepeltek a heti tervekben.
A TEK vezetőjének, Hajdu Jánosnak közvetlen bejárása van Orbánhoz, és a rendőri vezetők közül ő az egyetlen, aki nem kötődik Pintér Sándor belügyminiszterhez. Márpedig írja a hvg.hu állítólag az az érv is elhangzott, hogy inkább Pintér, mint Orbán tudjon Áder összes találkozójáról.
Kamera és fényképvelvételt a bíróságok - ha magán készítésüek - általában kétkedve fogadnak el. A számítógépek órái állíthatóak, ugyanúgy átírhatóak a timestampek is.
Az ilyen esetek akkor bizonyíthatóak, ha az elkövető van olyan marha, hogy bevallja.
Egyébként az a véleményem, hogy a törvényalkotás és a jogi gyakorlat nagyon messze kullog a technikai lehetőségek mögött. Az itt nem idézhető és nevén nem nevezhető honlapot sem tudták betiltani.
Tegyük fel, hogy illegálisan gyüjtök, tárolok és dolgozok fel adatokat. A mai technika mellett megoldható, hogy az adatok térben elosztva, titokmegosztással legyenek elhelyezve. Azaz ez egyik szerver Kínában, a másik Amerikában a harmadik meg Oroszországban. Megemelem a kalapomat az ügyész elött, aki egyszerre szerez házkutatási paracsot mindhárom országban. Meg persze megszerzi a visszafejtő kulcsot. És mindezt úgy tálalja, hogy a bíróságon is megálljon.
"International co-operation is crucial to stopping terrorism, but trust is also integral," said Sensenbrenner, in his prepared remarks. "I ask my friends here in the European Parliament to work pragmatically with the United States to continue balanced efforts to protect our nations. Together we can rebuild trust while defending civil liberties and national security on both sides of the Atlantic."
Az ilyen mókás ezemester ezután már simán megfenyegethető lesz feljelentéssel, az eddigi - jogszerűnek nem igazán nevezhető fellépések helyett.
Ez mennyiben esne az új jogszabály hatálya alá?
De itt elsősorban nem is a cselekmény minősítése lenne a probléma, hanem a bizonyíthatóság. Nem hiszem, hogy bizonyítani tudná bárki a bíróság elött, hogy az anyagokat ő másolta fel.
1. Elötte is rajta voltak.
2. Te másoltad fel.
3. Meghekkelték a gépet és távolról másolták fel.
4. Se nem te, se nem ő, hanem valaki harmadik személy tette.
"Ha egy fasiszta nyilvánosságra hozza, hogy a demokratikus pártok képviselőjelöltjei közül hányan melegek / zsidó / cigány származásúak, de azt nem, hogy kik azzal ezeknek a pártoknak árt. Még ha nem is mondja el, hogy kik azok."
A Tesco azonban azt mondja, hogy csak a nemre és az életkorra kíváncsiak, nem tárolnak semmilyen más adatot, nem ismerik fel az embereket.
Háperszehogy. A tecsó urainak legendás szavahihetősége ezt messzemenően szavatolja. Ahol az átcímkézés belefér, mert a legkisebb is számít - mármint a legkisebb profit.
A brit Tesco több száz kijelzőt szerelt fel üzleteire, hogy szkennelje vásárlói arcát, miközben azok sorban állnak. Az üzletlánc célja, hogy megállapítsa vásárlói korát és nemét. Erre azért van szükség, hogy a hirdetők azonnali visszajelzést kapjanak hirdetéseik hatékonyságáról. Ezzel hatékonyabbá tehetik a megjelenő reklámokat.
A kor- és nemösszetétel alapján azt is meg tudják határozni, hogy különböző napszakokban kik járnak vásárolni és így csoportosítani a hirdetéseket. Az energiaitalos reklámok például a reggeli csúcsidőben mehetnének, a reggeli roham után hirdetnék a női magazinokat.
A Tesco a tévékbe épített kamerával figyelné a vásárlókat. Természetesen azonnal megjelentek az ellenzők, akik a vásárlók személyiségi jogait féltik. A Tesco azonban azt mondja, hogy csak a nemre és az életkorra kíváncsiak, nem tárolnak semmilyen más adatot, nem ismerik fel az embereket.
Kell egy ilyen jogszabály, ugyanis haszna biztosan több lesz, mint kára.
Hazánkat pl. nem egyszer érte már vád amiatt, hogy a szélsőjobbos megnyilvánulásokkal szemben eddig keveset tett.
Jöjjön egy kézzelfoghatóbb haszon:
A weben elérhető - rejtőzködő ismeretlenek által kirakott kompromittáló kép-, és cikkgyűjtemények (pl. a kurucinfo cikkei is) gyűjtögetése, pátyolgatása ezután már kockázatos lesz a bennük gyönyörködőknek.
Ismerősöm panaszolta, hogy járt nála egy régesrégi iskolatárs rendbehozni a döglődő PC-jét, és az ő a tudta nélkül - tréfából, vagy egyéb okból felmásolt a gépére egy rakás - webről lementett szélsőjobbos propagandaanyagot.
Az ilyen mókás ezemester ezután már simán megfenyegethető lesz feljelentéssel, az eddigi - jogszerűnek nem igazán nevezhető fellépések helyett.
A buggyant ezermester bácsi garázdálkodási lehetőségei tehát szűkülni fognak, ez biztos. Már amennyiben széles körben elterjed a hír, hogy született egy ilyen törvény.
Elutasítják az amerikai nemzetbiztonsági szolgálatok, hogy az Egyesült Államok megállapodást kössön Németországgal az egymás elleni kémkedés tiltásáról, ezért a tervezett megállapodásból nem lesz semmi - írta a Der Spiegel.
Jogi végzettségű szemével nézve rendkívül kiforrott jogszabály tervezet. Különösen ha azt is figyelembe vesszük, hogy egy jogszabályt a vitára bocsátás előtt hányan és kik kodifikálnak.
Te magad szolgáltatod a példát, hogy mi az, ami ellen kellene az új törvény. Az ide bemásolt felsorolásod ( adatgyűjtésed) semmiben sem kapcsolódik a topicindító témához, öncélú. Nyilvánvalóan etnikai alapú. Arra viszont kiválóan alkalmas, hogy indulatokat érzelmeket keltsen másokban, azt látsatot keltve, hogy kiemelt etnikus javára diszkriminatív ( ez utóbbi csak vélemény volt, nem állítás:))))).
Ezt eddig, így ebben a formában semmi sem tiltotta.
De akkor mire fel ez a sok bőrszínű támogatás...????
Oktatási támogatások:
- MACIKA cigány származású tanulók számára ösztöndíj általános iskolásoknak - MACIKA cigány származású tanulók számára ösztöndíj középiskolásoknak - MACIKA cigány származású tanulók számára ösztöndíj felsőoktatásban - SZMI: emelt szintű érettségire felkészülés támogatása roma fiataloknak - Költségtérítéses képzésben tanuló roma fiatalok támogatása OKM - Költségtérítéses képzésben tanuló roma fiatalok támogatása esti, levelező OKM - Rovarsita Ösztöndíj - MNB: roma ösztöndíj gazdasági középiskolában, főiskolán tanulók részére - GKM: roma ösztöndíj felsőoktatásban tanuló roma fiataloknak gazdasági, pénzügyi szakon - ösztöndíj szociális, pedagógus szakon roma fiataloknak - ROMA ACCESS program: Közép Európai Szabadegyetem roma fiataloknak - Karaván Művészeti Alapítvány: tandíjmentes színészképző roma fiataloknak - Ingyenes tankönyv
- Beiskolázási támogatás
Iskolák veszik fel: - Kisebbségi normatíva - Sajátos nevelésű tanulók utáni összeg - Integrációs normatíva - Kompetencia alapú oktatás - Tanoda programok - Óvodáztatási támogatás
Egyéb:
- Hazai roma mikro vállalkozások támogatása GKM - Nemzeti és etnikai kisebbségi szervezetek éves költségvetési támogatás - SZMM integrációs támogatás (magánszemélyeket érintő lakhatási krízishelyzet) - Európai Néppárt gyakornoki ösztöndíja roma fiataloknak ( 1000 euró) - EU forrásokkal a romák integrációjáért, projektfejlesztés - Kisebbségi díj - Cigány telepek felszámolása - Cigány telepek felszámolása, SZMM - Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság pályázat roma fiataloknak tűzoltónak - Megyei Rendőrkapitányság rendőri tanulmányokra romáknak - Rendészeti, katonai tábor roma fiataloknak - Rendészeti szakiskolába felvétel roma fiataloknak - Fővárosi gyakornoki program 35 fő érettségizett, diplomás roma fiatalnak
nem az a tévinfó, hanem az, hogy összevissza félremagyarázzák itt többen is.
Ha nem lehet adatot gyűjteni, akkor mi alapján fogják megmondani, pl. hogy X vagy Y városban milyen az etnikum aránya...? Ami alapján ugye kérik a kféle "bőrszín alapú" támogatásokat...?
Vagy legyenek nyilvántarthatók, vagy szüntessék meg a -többség számára - diszkriminatív segélyeket.