3/4 5-kor kelek naponta,hogy 1/8-ra beérjek a munkahelyemre.
A munkahelyemen,olyan gépeket javítok,amelyek,pl.a mátrai hőerőműben durják a szenet,hogy legyen delej abban a drótban,amit rádugól,a laptopodra,amit a pártközpontból kaptál.
A lustasággal kapcsolatos megjegyzéseddel nem értek egyet.
A tehetségtelennel kapcsolatban,pedig húzz a facba,Orbányai alfelével kapcsolatban.
Ezen a héten,csütörtökön,pénteken nem volt komolyabb zür.
Csak napi fél órát vettek el az életemből.
Tapasztalataim szerint,ami bezavar,az a nemzetközi express.
Hazafele.
Befele,negyedórás késés,naponta.
Amatörként kérdezem.
Nem lehetne,úgy megoldani,hogy a Veresegyházi vonalat,mind a két vágányával egyirányúsitanák Vác alsóig,onnan egy vágányon jöhetnének vissza a személyek,Pest fele?
A nem használt vágányt,éjjel-nappal lehetne újítgatni?
Hétvégén meg teljes vágányzár,a váci vonalon,buszpótlással?
Összefújta a szél a szemetet,itt a nyelvész topikban!Az a lényeg,hol a vessző,ezek a nagy dolgok!Ki lehet vesézni a mondatomat nyelvtanilag!Csak nem érdekel...
elhiszem hogy bele tudod dumálni a gyereket a mama hasába mert értesz hozzá, de ebben az esetben a mondat tárgyát kényszeríted mellékmondati státuszba.
"A beszélni igének nem kötelező bővítménye a tárgy"
Nem én köteleztem rá, hogy írja bele a mondatba azt a tárgyat hidd el. és ha egyszer már ott van akkor ne tegyünk elé vesszőt. Mert a tárgy az tárgy, nem pedig mellékmondat :) beszélni - butaságokat. állítmány-tárgy. Világos mint a nap. Ha rutinod lenne a nyelvtanban akkor értenéd.
- melyik vonalon nincsennek sebbeségkorlátozások :-))))))))))
Szóval mindenütt építenek egy kicsit, igy úgy látszik, hogy nagy ütemben építkeznek :-)))) Pedig EU-s pénz van, csak máshol is kell költekezni :D / szóval ebből is egy kicsit, meg abból is egy kicsit /
De legjobb bezárni a vonalakat, arra nem kell költeni.
A beszélni igének nem kötelező bővítménye a tárgy, tehát a főmondatba nem kell föltétlenül beletenni. A butaságos mondat a vesszővel nyelvtanilag teljesen rendben van. Ezt úgy lehet kipróbálni, hogy beleteszel egy kötőszót tölteléknek: és, éspedig, mégpedig, méghozzá, ráadásul, etc.
Akkor a mondat imígyen hangzik: Az izéakármiről te beszéltél, éspedig butaságokat.
Ez esetben nyilvánvaló, hogy mellékmondattal van dolgunk, amely elé dukál a vessző. A mondat értelme a kötőszó nélkül is ugyanaz, amennyiben a közlő az írásjelet kiteszi. És megteheti, ez nem ütközik semmiféle grammatikai szabályba. Az alárendelő szerkezet ebben az esetben is világos. Már annak, akinek van némi rutinja a magyar irodalmi nyelv terén.
Hadd döntse már el, hogy hova akar vesszőt tenni, mit kiván kihangsúlyozni. Teljesen helyesen, mellesleg. Ha mindenki hozzád hasonló nyelvtannáci lenne aki meg akarja mondani mit, hogyan kell írni, akkor nem lennének pl ilyen versek:
Mama
Már egy hete csak a mamára gondolok mindíg, meg-megállva. Nyikorgó kosárral ölében, ment a padlásra, ment serényen.
Én még őszinte ember voltam, ordítottam, toporzékoltam. Hagyja a dagadt ruhát másra. Engem vigyen föl a padlásra.
Csak ment és teregetett némán, nem szidott, nem is nézett énrám s a ruhák fényesen, suhogva, keringtek, szálltak a magosba.
Nem nyafognék, de most már késő, most látom, milyen óriás ő - szürke haja lebben az égen, kékítőt old az ég vizében.
ez a világ legegyszerűbb mondata. határozó alany állítmány tárgy. ilyenbe nem rakunk vesszőt. ennyi. ha meg raktunk akkor kivesszük, nem tagmondatokat hozunk a világra :)
Tárgy (nyelvtan) A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
Azonosítása a magyar nyelvben nagyon egyszerű, mivel a tárgy csak a -trag által jelzett tárgyesetben lehet: pl butaságokat.
A tárgyeset (latinulaccusativus) a ragozó nyelvekben a nyelvtani esetek egyike, amely a kit? vagy mit? kérdésre felelő viszonyt jelöli; vagyis azt a szót vagy szószerkezetet fejezi ki, amely mondatban a tárgy szerepét tölti be.
mit? butaságokat.
Alanyeset könyv Tárgyeset könyvet
Alanyeset butaságok Tárgyeset butaságokat
nézd már at az ált. isi felsős nyelvtant. ne fárasszuk egymást feleslegesen.
Ugyanezt a kérdést a Csepeliek is föltették már pár éve, amikor valamék okostojás elrendelte, hogy mindkét csepeli átjárót és a hozzájuk tartozó főbb csomópontokat egyszerre kell felújítani/átépíteni méghozzá biztos ami biztos egy műszakban 10-20 fővel, hogy legalább egy fél évig is tartson. Gondolom most ugyanez az arc a MÁV berkeiben ügyeskedhet. >:)