Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GSdriver Creative Commons License 2024.12.18 0 0 2729

Sziasztok! Köszi szépen a megerősítést. Sajnos én is ezeket találtam. Nem túl boldogító dolog, de nincs nagyon mit tenni. Áldott, békés ünnepeket kívánok Mindnyájotoknak!

Előzmény: sbojan (2728)
sbojan Creative Commons License 2024.12.17 0 0 2728

Én úgy tudom, az alábbi az utolsó kiadás, amit már erre a rendszerre (SMEG+) nem is fognak tovább frissíteni:

EU  - v120
CID - Country/Countries

 

001 - Italy (Italy, Malta, San Marino, Vatican)
002 - France (Andorra, France)
003 - Spain/Portugal
004 - Benelux (Belgium, Luxembourg, Netherlands)
005 - United Kingdom (Great Britain, Ireland, Scotland)
012 - Germany


EU  - v119
CID - Country/Countries

006 - Scandinavia (Denmark, Finland, Iceland, Norway, Sweden)
013 - Middle Europe (Austria, Liechtenstein, Switzerland)
016 - Russia (Western Russia)
020 - Southern Eastern Europe (Albania, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Greece, Macedonia, Montenegro, Romania, Serbia)
021 - North East Eastern Europe (Belarus, Estonia, Latvia, Lithuania, Moldova, Ukraine)
022 - North West Eastern Europe (Czech Republic, Hungary, Poland, Slovakia, Slovenia)

snow.dog Creative Commons License 2024.12.17 0 0 2727

A 120-as verzióban ez található:

CID:001,120,0,1,2023,"21/2/2023","ITALY","HERE"
CID:002,120,0,1,2023,"22/2/2023","FRANCE","HERE"
CID:003,120,0,1,2023,"23/2/2023","SPAIN/PORTUGAL","HERE"
CID:004,120,0,1,2023,"6/3/2023","BENELUX","HERE"
CID:005,120,0,1,2023,"24/2/2023","UNITED_KINGDOM","HERE"
CID:012,120,0,1,2023,"2/3/2023","GERMANY","HERE"

 

No update for Scandinavia, and Middle/Eastern Europe.

 

Tehát valóban úgy tűnik, hogy a 119-es volt a számunkra is hasznos frissítés.

snow.dog Creative Commons License 2024.12.17 0 0 2726

Bár írnak egy ilyen verzióról is, de én egyenlőre még nem találkoztam vele: EUROPE 2023 v120 - RT6, SMEG, SMEG+, SMEG+IV2

snow.dog Creative Commons License 2024.12.17 0 0 2725

Tudomásom szerint ez volt az utolsó frissítés: CID:022,119,0,4,2021,"03/11/2021","NORTH_WEST_EASTERN_EUROPE","HERE" (Czech Republic, Hungary, Poland, Slovakia, Slovenia)

GSdriver Creative Commons License 2024.12.14 0 0 2724

Az én utolsó térképem ha jól emlékszem a v119-es, ennek mi a sorszáma?

Előzmény: Zolysys (2722)
GSdriver Creative Commons License 2024.12.14 0 0 2723

Az is jól jönne.

Előzmény: Zolysys (2722)
Zolysys Creative Commons License 2024.12.04 0 1 2722

Az utolsót kb fél éve adták ki. Nem lesz több

Előzmény: GSdriver (2721)
GSdriver Creative Commons License 2024.11.04 0 0 2721

Sziasztok, léteznek még térképfrissítések az autóhoz? A hazai utakat is tartalmazó szelet kéne, ha még vóna.

zoolla Creative Commons License 2024.10.24 0 0 2720

Sziasztok! Ki javít tempomattot?

Távolzalai Creative Commons License 2024.09.26 0 0 2719

Köszönöm!

Előzmény: Kovács A (2718)
Kovács A Creative Commons License 2024.09.23 0 0 2718

Izzó: PWY24W. A cseréről a kép remélem átmegy. 

 

Előzmény: Távolzalai (2717)
Távolzalai Creative Commons License 2024.09.20 0 0 2717

Szió!

Előre is köszönve, az első index izzót hogy kell cserélni, és milyen kell bele?

Tisztelettel:

Artur

zoolla Creative Commons License 2024.09.06 0 0 2716

Sziasztok! Lemostam az autót és azóta nem működik a távolságtartó tempomattom. Tudtok olyan szerelőt aki képes megcsinálni ezt a hibát?

Rumcice Creative Commons License 2024.08.18 0 0 2715

Azért annyi köze van a dieselhez, hogy benzinesen ez nem kell, és hogy ez amúgy is egx szükségtelen dolog és hibaforrás, a francia autógyárakon kívül nem is használta senki, és ők is elhagyták.

Előzmény: Bubi504 (2714)
Bubi504 Creative Commons License 2024.08.17 0 0 2714

A FAP szivattyú hibának a gázolajhoz semmi köze. Ellenben tankolás után történik meg az adalék pumpálása - feltéve, hogy a szivattyú működik.

Előzmény: Rumcice (2574)
Rumcice Creative Commons License 2024.08.17 0 0 2713

Én bevinném márkaszervizbe, hibafeltárásra és árajánlat kérésre, hogy mi a hiba. Lehet szoftveres gond is, ha mindig újraindul. Sajnos ott tartunk, hogy ezek nélkül az LCD-k nélkül az autó visszasüllyed a Trabant felszereltségi szintjére, tehát nélkülözhetetlen.

Előzmény: Szilvi0901 (2711)
Szilvi0901 Creative Commons License 2024.08.16 0 0 2712

Szia Zolysis!

Sergio81 problémája jelentkezett nálam is.

Szerinted mi lehet a gond?

Köszi

Előzmény: Zolysys (2688)
Szilvi0901 Creative Commons License 2024.08.16 0 0 2711

Szia Sergio81!

Hadonló probléma mutatkozik nálam is.

Tudnál segíteni? Milyen megoldást találtál?

Köszi

Előzmény: sergio81 (2686)
scobbyka Creative Commons License 2024.05.21 0 0 2710

Sziasztok!

 

Adott egy 2015-ös C4 Picasso Intensive (BHZ alvázkód), kb. 2.000 fordulatnál valami nagyon rezonál szinte bármelyik sebességnél. Más probléma nincs vele megy ahogy kell. Előző szerviznél a levegőszűrő héz gumi tartóira gyanakodtak, akkor egy ideig nem is csinálta de most megint, bár nem tudom akkor cserélték-e.

Szerintetek mi lehet? Ha van ötlet akkor azt én itthon tudom cserélni (gondolok itt a gumi tartókra. Persze nem motortartó bak :) )

Köszönöm előre is

R!ck4 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 2709

Van-e itt zalaegerszegi- környéki  ember? 

 

keresem azt az zalaegerszegi embert, vállalkozást, aki Citroen autókon tud kamera újratanítást, újrakalibrálást végezni. Zalaegerszegiek  ismerhetik, én csak azt tudom, hogy a minap csinált egy ilyet, és sikerült a művelet, de sajnos nem tudom, ki ő, viszont szükségem lenne az elérhetőségére..

R!ck4 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 2708

Érdekes tény, hogy 2018-ban vettem egy C4-grand Picassot, és 2023-ban is vettem egy ugyanolyat, és mindkettőért ugyanlyan árat fizettem, és most, egy év elteltével is ugyanannyiért vannak fent ezek, és nem csak a kis hazánkban található, hanem az olasz, német, osztrák piacon is ugyanúgy tartják az árukat.   Ráadásul mivel 20 éve a napjaim nagy része  is autók között telik, egy csomó más típus árával tisztában vagyok, látom, hogy az összes többi modellnél is csak az évjárat öregedés és a futott km miatt csökkennek az árak, esésről szó sincs. 

Előzmény: Rumcice (2707)
Rumcice Creative Commons License 2024.04.26 0 0 2707

Ez nem változtat azon a tényen, hogy a dieselek ára bármelyik márkánál nézve lepottyant, a benzinesek (és hibridek) jobban tartják az árukat, az 1.6-os BPW-PSA Prince motor pedig alapvetően rossz konstrukció.

 

 

Előzmény: R!ck4 (2706)
R!ck4 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 2706

Ehhez képest a valóság, hogy egy 1.6 HDI is elmegy 500 ezer km-t, mire a motorhoz kellene nyúlni, egy új turbó középérésű 50 ezer, injektort is elég 3-500 ezrenkent cserélni, és minimum 2, de inkább 3 literrel kevesebbet eszik, azaz ha csak 1300ft-ot számolok 100km-enkent, amit nem kellett bele tankolni, az 10 ezer km alatt 130 ezer forint, 5 év alatt mész 100 ezret, és a kezedben van 1.3 millió, ennyiből elég jól rendben lehet tartani egy ilyen autót, a motorra nem kell ennyit költeni. 

 

Aisin  6- os váltó esetén  megint csak rossz nézőpontban vagy, elég stabil szerkezet, 60 ezrenként elég egy olajcsere, ami a gyári olajjal is  8 ezer forint, bontott váltó van olcsón, mert összetörni azért össze szokták ezeket is, és különösebb gond nincs belül. Amíg te a kézin már kuplungot,.meg.kettőstömegüt cserélsz 3 kilóért, én meg vidáman autózok  a harmadik olajcserével 24 ezer forintos ráfordítással...

 

Arról nem beszélve, hogy egy automata kocsinak te nem tudod padlogázon 800-as fordulattal erőltetni a technikát, nem gyilkolod a forgattyús részt, mint a kézivel..

 

Ne keverd a valóságot az önigazolással..

Előzmény: Rumcice (2699)
GSdriver Creative Commons License 2024.04.20 0 0 2705

Nálam közel 200e km alatt kicsit kevesebbet fogasztott benzinből (úgy 6.5-7.0 liter / 100 km között lehet a kilencéves átlag), de többet láncfeszítőből. Utóbbi úgy 60 ezreket bírt eddig, most a negyediket használjuk. A kokszosodás eleinte volt probléma, majd a második dióhéjas pucolás (még bőven 100e km alatt) áttértem itthon az OMV 100-as benzinre és azóta nincs ezzel gond (Ausztriában 95 E5). Arra is figyelek, hogy a lehető legkevesebbet legyen a motor fordulatszám 2000 alatt. Az olajfogyasztása mostanában kb. 2500-3000 km / liter.  

Előzmény: sbojan (2702)
sbojan Creative Commons License 2024.04.11 0 0 2704

Ezek a problémák elsősorban a 2014 előtti verziókra érvényesek. A prince motornak többféle (módosított) változata létezik az eredeti kiadás óta.

Előzmény: Rumcice (2703)
Rumcice Creative Commons License 2024.04.11 0 0 2703

Google: Peugeot vagy BMW 1.6 Prince motor meghibásodások

Előzmény: norbi.sz_80 (2701)
sbojan Creative Commons License 2024.04.11 0 1 2702

Nekem általánosságban (értsd: a másokéval) nincs vele tapasztalatom, csak a saját kocsimmal és annak motorjával.


156 lóerejével igen dinamikusan lehet vele haladni, visszakapcsolva ugrik rendesen (persze nem villany- vagy sportautós agilitással.)


Fogyasztása nagyop függ attól, hogy hol s hogyan jársz vele: szigorúan városban, a téli hidegben, 3-5 kilométeres távokon (tehát még bemelegedni sincs volt ideje) a 11 litert is megeszi.
Országúti tempóval 6-7 litert eszik, autópályán 8-9-et (klímával).
Tavaly Franciaországi nyaralásból hazafelé (2 fő+csomagok, biciklik a csomagtartóban) autópályán 1089 kilométer tettem meg vele két tankolás között, majd a teli tankolás alapján kb. 5,5 literes fogyasztás jött ki 100 kilométerre. Igaz, közel egyenletes, ráérős 110-es tempóval jöttem végig azon a szakaszon.

De 5 fővel és fullra (tetőig) pakolt csomagtartóval is meg szokott lenni nyaranta a 8-900 kilométer közti táv egy tankkal, ha megelégszem a 110-es tempóval hazafelé. Odafelé mindig többet eszik (8 körül), mert gyorsabban megyünk - olyankor még, ugye, időre kell odaérnünk :-).

Az elmúlt 10 (és nem "nyóc" :-P ) év átlagfogyasztása (mivel minden tankolást feljegyeztem) 8,2 liter.


Saját problémá(i)m:
A láncfeszítő elromlása (ami azt jelentette, hogy beindítás után nem aktiválódott azonnal, hanem kellett neki 5-15 másodperc is) nem a turbós motor hibája, hanem a láncfeszítő konstrukciójáé. Ha nem feszít amilyen hamar csak lehet, akkor a lánc előbb-utóbb megnyúlhat, ami előbb (minimális megnyúlás esetén) csak
csúnya hangban jelentkezik (onnan vettem én is észre, hogy indítás után pár másodpercig enyhe zakatoló hang hallatszott a motortérben, ami korábban nem volt jelen), de később igen komoly fizikai problémákat is okozhat a jobban megnyúló lánc, pl. "átugrik" a szelepvezérés (profik jobban meg tudják fogalmazni).
Persze én ezt nem vártam meg, gariban cserélték a láncfeszítőt, s mint írtam, a láncot és a bizbaszait is.


Gyakori probléma (nálam még nem jelentkezett):
A legtöbb direkt befecskendezős, turbós benzinesnek - tehát nem csak a THP-nak - egyik nagy ellensége a koksz (ráégett égéstermék) megjelenése a szelepfejeken.
Én ezt úgy próbálonm elkerülni, hogy csak 100-as (lehetőleg MOL) benzint tankolok. Eddig nem tapasztaltam teljesítményproblémát a kocsival.
Elvileg szakavatott szakik bele tudnak nézni a hengerfejekbe s meg tudják kamerával nézni, hogyan állnak koksszal a szelepfejek. Aztán ha szükséges, javasolnak ezt-azt: dióhéjjal tisztítást (de tényleg), vagy rosszabb esetben szelepcseréket.

Úgy sejtem, a koksz jelenlétét már a motor teljesítményesésén át is érezni lehet. Persze ha használt kocsit veszel, akkor nem tudod azt annak a konkrét autónak a korábbi állapotához hasonlítani, de esetleg más, ugyanolyan motorúéval még meg tudod tenni. Vagy közösen megnézetitek a szelepeket egy szerelőnél, de ez nyilván nem egy ingyenes és rövid, de legfőképpen nem olcsó akció.

 

Előzmény: norbi.sz_80 (2701)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 2701

Értem. És a THP motor megbízható???

Előzmény: sbojan (2700)
sbojan Creative Commons License 2024.04.10 0 0 2700

Nekem 2014-es Grand Picassom van, 1.6 THP-s, tehát turbós benzines motorral.

 

Eddig a legkomolyabb problémája a motor beindításakor az olajnyomás felépülésével aktiválódó láncfeszítő elromlása volt - ezt gariban cserélték, és természetesen ekkor kicserélték a vezérműláncot is biztos-ami-biztos alapon.

Előzmény: norbi.sz_80 (2694)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!